  • 1. Data: 2010-07-06 15:33:15
    Temat: Kajak z winylu i połamane wiosło
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Połamałem wiosło (a dokładniej -- plastykową złączkę aluminiowych rurek) od
    kajaka (w trakcie wiosłowania -- odpychając się z kajakiem od wody) i mam
    problem ze sklejeniem tej złączki. Najpierw skleiłem ją elastycznym (bo taki
    akurat miałem pod ręką) Poxipolem -- odkleił się bez trudu. Sądząc, iż mam
    do czynienia z klejeniem brudu (który odkleił się wraz z poxipolem -- tak
    bywa zazwyczaj przy pierwszym klejeniu) skleiłem raz jeszcze. Poxipol 10 minut
    po zmieszaniu składników nadaje się do użytku przez 2 minuty, twardnieje
    właśnie w 10 minut, a pełni szczęścia oczekiwać można już po 24 godzinach.
    Kolejny raz -- i... pudło. Zrozumiałem, że Poxipol nie klei takiego tworzywa
    sztucznego. :) Tym razem nawet zmatowiłem powierzchnię oklejaną...

    Kupiłem taśmę z maty szklanej (prawie 2 złote za 45 metrów długości 5 cm szerokości)
    i Distal za około 6 złotych. Skleiłem, naniosłem na ścianki złączki sporo kleju
    i zawinąłem to wszystko wielokrotnie w rzadziuteńką taśmę z włókna szklanego, obficie
    maczając ją w naddatkach kleju. Distal twardnieje w 7 dni, ale z ucisku ;) można go
    uwolnić już po 24 godzinach. Mam za sobą około 20 godzin klejenia -- Distal lekko
    odkleił się od ścianek złączki tam, gdzie nie był potrzebny... Może przykleił się
    do brudu, z którym się odkleił i kolejne podejście będzie życzliwsze dla mnie, ale
    obawiam się, że i Distal nie chwyta tego tworzywa sztucznego...

    Może ktoś ma jakieś pomysły? :)

    -=-

    Widziałem złączki do rur instalacyjnych. :) Złączki z PEV -- polietylenu. :)
    Nie wiem, czy mają stosowną średnicę (aluminiowe rurki wiosła rurki mają
    około 29.6 mm) ale na pewno są aż nadto wytrzymałe i raczej zegnie się
    rurka aluminiowa niż pęknie złączka. :)

    Jeśli klejenie nie uda się a złączka z PEV okaże się dobra (kosztuje około
    5 złotych) chyba kupię kilka takich złączek. :) (do wiosła od tego kajaka,
    i do ewentualnych klejonych kajaków tego rodzaju) Na razie kupiłem inne wiosło,
    ale kosztowało ono 25 złotych (ćwierć tego, co zapłaciłem w ubiegłym roku za
    cały kajak_z_wiosłem_i_z_pompką) i ma ono dwa razy mniejszą powierzchnię
    ,,czynną'' niż połamane wiosło. :)

    -=-

    Złączka z dokupionego wiosła nijak nie pasuje, bo rurki w dokupionym
    wiośle są cieńsze -- mają bodajże 25.6 mm średnicy. :)

    -=-

    Może ktoś podchodził już do tego problemu i wie, jak go rozwiązać? :)
    Wiosło jest za słabe -- żaden ze mnie siłacz, ale jakoś trzeba sobie poradzić. :)

    Przy okazji zobaczyłem, że choć aluminiowe -- nie tonie w wodzie. :)

    --
    02 lipca 2010 roku, około godziny 12:46, padł kolejny rekord PEFów ! 739 ! VV
    oznacza sztah . Ventolinem
    ^ Wysokie szczytowe PEF oznacza, że w czasie badań . . 729 . .
    .
    spirometrycznych było ponadmiarowo źle * . 18 . 21 724 .
    . . . . .
    P . . ' . . . . . .06 . . . dni 715 .2425
    . . lipiec .
    E . . . . . ----> . 699 2223
    2627 29 01 03 .
    F 19 22 28 . . . 05 ' . . . 141516 19 690
    28 02 06
    2526 01 03 . 17.`'.20 680
    ._. 30 VV .-.
    l 21 24 29 31 04 1213 .'O`-' 670 ., ;
    o.' 05 '.O_'
    / VV 23 30 02 1011 `-:`-'.'.661'.
    '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~04'~'~ o.`.,
    m . 20 maj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \
    ;'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/...

  • 2. Data: 2010-07-07 04:29:32
    Temat: Re: Kajak z winylu i połamane wiosło
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    > Połamałem wiosło (a dokładniej -- plastykową złączkę
    > aluminiowych rurek) od kajaka

    Są warsztaty samochodowe zajmujące się "spawaniem" plastiku.
    Może u nich uda się to zrobić?

  • 3. Data: 2010-07-07 06:21:15
    Od: Damork <d...@w...pl>

    Na mównicę wtargnął "ab", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:

    > Są warsztaty samochodowe zajmujące się "spawaniem" plastiku.
    > Może u nich uda się to zrobić?

    Udać to się może i uda, ale łączenie jest zawsze najsłabszym punktem, a tu
    strzeliło kiedy było jeszcze całe i niespecjalnie przeciążone.
    Sądzę że najlepiej by się sprawdziło dobranie jakiejś tulei zamiast starej,
    lub w przypadku braku odpowiedniej średnicy dobranie czegoś w co da się
    wsunąć starą złączkę - może być to na przykład cienkościenna aluminiowa lub
    mosiężna rurka nabita na nią, lub jeśli wewnętrzną średnicę ma nieco
    większą niż średnica zewnętrzna złączki naklejona na żywicę która wypełni
    luz i utrzyma tuleję na miejscu. Dość konkretnie by to starą złączkę
    usztywniło. Można też taką za luźną rurkę naciąć wzdłuż, nasunąć na złączkę
    i ścisnąć cybantami, ale piękne to by nie było, no i jak się cybantem o
    nadmuchiwany kajak zaczepi to łatwo dziurę zrobić.

    Piotr Mockałło
    Czarna Dama XJ 600N
    http://www.osiatkowania.pl

  • 4. Data: 2010-07-07 13:55:31
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Może ktoś ma jakieś pomysły? :)

    pierwszy to taki ze klej powinien byc do polaczen elastycznych.

    Drugi to taki ze zapomnij o klejeniu znajdz zastepcza rurke zamiast
    obecnej zlaczki, dopasuj szeroka tasma samoprzylepna ewentualne roznice
    srednic.

    Trzeci to taki, ze wioslo co z calym kajakiem kosztowalo stowe raczej za
    dlugo nie posluzy, nie widzialem tego za 25 - moze jest wystarczajaco
    solidne.

    czwarty to taki ze wioslo z aluminium nie tonie w wodzie poniewaz do
    wewnatrz aluminiowych rurek ma wlozony styropian.

    KJ

  • 5. Data: 2010-07-07 18:07:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Połamałem wiosło od kajaka Kupiłem taśmę z maty szklanej (prawie 2 złote
    > za 45 metrów długości 5
    > cm szerokości) i Distal za około 6 złotych.

    Widzę, że kajak podrożał o jakieś 8% :-)

  • 6. Data: 2010-07-07 19:29:17
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Widzę, że kajak podrożał o jakieś 8% :-)

    Agdzieeetam, tej tasmy za 2zł to on przeciez tylko troszkę dał..
    Co innego, gdyby całą rolkę, całe 45m zużył, np. okręcając kajak dookoła,
    wtedy faktycznie byłby wzrost wartości o 8% a jakości, solidności i
    niezatapialności - bez kozery powiem pincet!

    J.

  • 7. Data: 2010-07-07 21:32:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Damork" s...@4...net

> [...]

    > i ścisnąć cybantami, ale piękne to by nie było, no i jak się cybantem o
    > nadmuchiwany kajak zaczepi to łatwo dziurę zrobić.

    Złączka jest jednocześnie rękojęścią. :)
    (musi raczej być miła w dotyku -- aby nie pokaleczyła ręki)

    Za obie informację jestem wdzięczny :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-07-07 21:37:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "KJ Siła Słów" i1210n$pr3$...@i...gazeta.pl

    > pierwszy to taki ze klej powinien byc do polaczen elastycznych.

    Taki był Poxipol 10 minut. Odkleja się od tego tworzywa jak od tacki
    samooczyszczającej się. :)

> [...]

    > Trzeci to taki, ze wioslo co z calym kajakiem kosztowalo stowe raczej za dlugo nie
    posluzy, nie widzialem tego za 25 - moze jest

    W Auchan wiosną taki kajak kosztował 239 złotych, teraz kosztuje tam od 169
    do 199 złotych a podwójny 299 złotych. Ja kupiłem w ubiegłym roku na wyprzedaży,
    choć do końca lata było pół setki dni. :)

    > czwarty to taki ze wioslo z aluminium nie tonie w wodzie poniewaz do wewnatrz
    aluminiowych rurek ma wlozony styropian.

    Podejrzewałem, że wewnątrz rurek nie ma nic poza
    powietrzem -- rurki są zamknięte plastykowymi zatyczkami.

    Oczywiście za podpowiedź z podmianą złączki -- dziękuję. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-07-07 21:47:57
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:i12san$li$3@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > powietrzem -- rurki są zamknięte plastykowymi zatyczkami.
    >
    > Oczywiście za podpowiedź z podmianą złączki -- dziękuję. :)

    Czy to wiosło jest w tym miejscu składane, np. do transportu?

  • 10. Data: 2010-07-07 21:54:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 4c34c256$0$2599$6...@n...neostrada.pl

    > Widzę, że kajak podrożał o jakieś 8% :-)

    Gorzej -- dokupiłem wiosło za 25 złotych i zużyłem trochę Poxipolu 10 minut.
    Na szczęście taśma z włókna szklanego do czegoś może się przydać, jak i Distal.

    http://sklep.zoolandia.pl/intex,kajak,challenger,0,1
    ,7808.html

    Wiosło wygląda jakoś tak:

    1 2 3 4 5 6 7

    .-._ _.-.
    .' '-._____________===___________________===___________
    '-' '-'

    No i złamała się jedna z tych dwóch złączek zaznaczonych znakami równania. :)
    Dokupione wiosło ma dwa razy mniejsze łopaty od tego złamanego, ale podobną
    konstrukcję. :) Też składa się z 7 części. :) Ma rurki nieco cieńsze. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'