  • 11. Data: 2010-07-11 17:50:04
    Temat: Re: pralka wywala różnicówkę
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "SALAMON" <s...@p...beztego.fm> wrote in message
    news:i1cvvv$gfs$1@inews.gazeta.pl...

    > Możesz rozwinąć swą teorię?

    Prąd upływu jest różny, gdy przekroczy ustawiony próg różnicówki ta
    zadziała.

  • 12. Data: 2010-07-11 20:31:11
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > "Maxi" <M...@o...p> wrote in message
    >
    > Może być uszkodzona grzałka blisko jednego końca - w zależności od tego
    > czy uszkodzenie będzie bliżej "fazy" - wyrzuca lub bliżej "zera" - nie
    > wyrzuca...

    Wybacz, rózne czasami ciekawe rzeczy piszesz, ale tu niestety jesteś w
    całkowitym błedzie.
    Poczytaj jak działa róznicówka i dojdziesz do wniosku, że jej to rybka z
    której strony jest upływ.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2010-07-11 20:37:24
    Temat: Re: pralka wywala różnicówk
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Wybacz, rózne czasami ciekawe rzeczy piszesz, ale tu niestety jesteś w
    > całkowitym błedzie.
    > Poczytaj jak działa róznicówka i dojdziesz do wniosku, że jej to rybka z
    > której strony jest upływ.

    On ma rację. Przebicie bliżej fazy -> większa różnica potencjałów między ową
    fazą a ziemią -> większy prąd upływu -> większa szansa na zadziałanie
    różnicówki. I na odwrót.

    J.

    PS:
    Koniec świata, już drugi raz przychodzi mi bronić Panslavisty...

  • 14. Data: 2010-07-11 20:47:40
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > On ma rację. Przebicie bliżej fazy -> większa różnica potencjałów między
    > ową fazą a ziemią -> większy prąd upływu -> większa szansa na zadziałanie
    > różnicówki. I na odwrót.

    Ale róznicówka nie mierzy potencjału tylko róznicę prądu wpływającego i
    wypływającego.
    I jest jej rybka czy wypływa 100mA po stronie fazy czy po stronie neutralnej
    do PE.
    Weź sobie żarówkę, oblicz rezystorek dla tych 30mA i potrenuj przez ten
    rezystor L do PE i N do PE.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2010-07-11 21:12:04
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Ale róznicówka nie mierzy potencjału tylko róznicę prądu wpływającego i
    > wypływającego.

    No i właśnie o ten prąd się rozchodzi. O jego wartość konkretnie.

    > Weź sobie żarówkę, oblicz rezystorek dla tych 30mA i potrenuj przez ten
    > rezystor L do PE i N do PE.

    Weź sam. Albo nawet nie bierz, spróbuj na początek policzyć ów rezystorek
    dla 30mA. Jakie napięcie przyjmiesz do obliczeń? I dlaczego?

    J.

  • 16. Data: 2010-07-11 22:43:23
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Irokez" <n...@e...pl> wrote in message
> [...]
    > całkowitym błedzie.
    > Poczytaj jak działa róznicówka i dojdziesz do wniosku, że jej to rybka z

    Nie rozumiesz, że jeżeli różnica prądów jest mniejsza niż 30 mA to nie
    wyrzuca? A zero jest pływające i jeżeli pojawi się nierównowaga w sieci, to
    gdy ta nierównowaga spowoduje popłynięcie prądu większego niz 30 mA to wtedy
    wyłączy... Te 30mA to jeden z poziomów na jakie budowane są wyłączniki
    różnicowe.

  • 17. Data: 2010-07-12 06:01:44
    Od: SALAMON <s...@p...beztego.fm>

    W dniu 2010-07-11 19:50, Panslavista pisze:
    > "SALAMON"<s...@p...beztego.fm> wrote in message

    > Prąd upływu jest różny, gdy przekroczy ustawiony próg różnicówki ta
    > zadziała.

    Jak działa różnicówka, to ja wiem, wytłumacz mi, czemu prąd upływu ma
    być różny w różnych miejscach uszkodzenia (bliżej fazy lub zera) tego
    samego elementu (grzałki)?

    SALAMON

  • 18. Data: 2010-07-12 06:07:25
    Od: SALAMON <s...@p...beztego.fm>

    W dniu 2010-07-12 00:43, Panslavista pisze:
    > "Irokez"<n...@e...pl> wrote in message

    > Nie rozumiesz, że jeżeli różnica prądów jest mniejsza niż 30 mA to nie
    > wyrzuca?
    Wyobraź sobie, że różnicówka 30mA *może *zadziałać już od 15mA, a *musi*
    przy 30 mA.
> [...]
    > wyłączy... Te 30mA to jeden z poziomów na jakie budowane są wyłączniki

    Dalej nie wyjaśniłeś, czemu prąd upływu na uszkodzonej grzałce ma mieć
    różne wartości w zależności od miejsca uszkodzenia (bliżej fazy, lub
    bliżej zera)

    SALAMON

  • 19. Data: 2010-07-12 06:27:47
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Jak działa różnicówka, to ja wiem, wytłumacz mi, czemu prąd upływu ma być
    > różny w różnych miejscach uszkodzenia (bliżej fazy lub zera) tego samego
    > elementu (grzałki)?

    Wątkodawca zapodał dwa różne gniazda do których podłączał inkryminowane
    urzadzenie. Punktem odniesienia jest zero - które jak wiemy pływa z różnych
    powodów, powoduje to zmiany napięcia względem punktu upływności. Póki te
    zmiany nie spowodują wygenerowania prądu 30 czy 100mA różnicówka nie
    spracuje. W przeciwnym przypadku wyłączy urządzenie wskutek wolnej zmiany
    napięcia lub długiego impulsu zakłócającego... Ta grzałka poddana analizie
    to dwie oporności połączone w szereg z odczepem (upływnością) - w
    analizowanym przypadku zalożono odwrotne połączenia drugiego gniazda.

  • 20. Data: 2010-07-12 06:28:52
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    >>

    > Dalej nie wyjaśniłeś, czemu prąd upływu na uszkodzonej grzałce ma mieć
    > różne wartości w zależności od miejsca uszkodzenia (bliżej fazy, lub

    Jeżeli nie piszę zbyt jasno to sam pogłówkuj.