    From: "Damian G." <d...@u...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: projekt WM do oceny
    Date: Mon, 22 Aug 2011 16:48:16 +0200

    W dniu 2011-08-19 16:15, quent pisze:

    > Tak jest.

    > Wydaje się rozsądnym posunięciem.

    > Ja myślałem o okapie jako filtrze zapachów. To jest chyba filtr węglowy.
    > Nie tworzę podciśnienia wtedy.
    > Dlaczego uważasz, że lepiej wpiąć okap do WM?

    Aby pozbyć się zapachów i *pary wodnej* najlepiej usunąć powietrze z
    pomieszczenia i dostarczyć świeże. Filtr węglowy nigdy nie będzie taki
    skuteczny. Poza tym filtr trzeba wymieniać o czym trzeba pamiętać i co
    parę złotych kosztuje.
    Poza tym przy podpięciu wyciągu do reku możemy dodatkowo odzyskiwać
    sporo ciepła.
    Pytanie pomocnicze: kuchnia gazowa czy elektryczna?

    > Racja. Jednak kaloryferów nigdzie nie będzie - wszędzie podłogówka.

    > A czemu właśnie jak najdalej od wanny?

    W prysznicu z kabiną lub w wannie z parawanem/zasłonką od ciepłej wody
    tworzy się przyjemna cieplejsza strefa a jest to istotne gdy ma się
    mokrą skórę.
    Jeżeli nad kabiną czy osłoniętą wanna umieścimy wywiew - będzie on
    skutecznie wyciągał to ciepełko i będzie ciągło po plecach.

    > Tu nie rozumiem dlaczego. Dziwi mnie też, że projektant o tym nie wie :-/

    Nie pamiętam źródła, być może był to któryś z postów fachowca: adam_mk
    Przy takim podejściu łatwiej zestroić instalację i jest cichsza.