  • 11. Data: 2013-06-25 10:47:01
    Temat: Re: projekt domu - prośba o komentarze
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.06.2013 10:22, Piotrek pisze:

    > IMHO:
    >
    > Będzie tam miał miejsce ciągły dramat komunikacyjny (ze względu na mocno
    > wąskie ciągi komunikacyjne).
    W którym miejscu Twoim zdaniem jest za wąsko? dom jest dla 4 osób +
    pies, nie przewiduje gościć pielgrzymki częstochowskiej

    > Mało sprytne rozwiązanie spiżarni:
    > komunikacja ze spiżarni do kuchni w zasadzie odbywa się przez salon,
    > nie ma gdzie odłożyć rzeczy wyjętych ze spiżarni
    Kuchnia będzie miała jedną subtelna zmianę, wyspa oraz okno przy niej
    zostanie przesunięte w głąb salonu tak aby wyspa się zrównała ze ścianą.

    > Otwarcie kuchni na jadalnie to oczywiście ma sens. Ale otwarcie kuchni
    > na salon?! Może przemyśl to jeszcze raz.
    Temat przeszedł nam przez głowę, wyspa od strony salonu będzie wyższa.
    Powinno to zapewnić swojego rodzaju izolacje, ewentualnie na blacie przy
    wyspie, między płytą gazową a małym oknem, damy jakąś wysoką zabudowę,
    albo jakieś "półki"..

  • 12. Data: 2013-06-25 10:47:31
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Hej,

    macie nad czym myśleć - ból głowy murowany.

    Wg mnie;
    1. Pokombinowałbym z garażem. Nie wiem jaką macie działkę - nie lepiej
    zrobić garaż jako osobny budynek? Może doklejony?
    Faktem, że po dzisiejszej ulewie widzę duży plus przejście w domu
    bezpośrednio do garażu, ale takich extremów to raczej nie mamy w kraju za
    dużo :-)

    Osobiście nie podobają mi się domy z garażem od frontu - fajny dom, ładny
    front i bach - garaż...

    Acha - kolejny myk. Jak będziesz targał np. kosiarkę z pomieszczenia
    gospodarczego, to będziesz musiał wystawiać jeden z samochodów. Będziesz
    targał drewno do kominka wąskim przejściem pomiędzy samochodem a ścianą.
    Trochę upierdliwe to może być. Wyczuwam źródło potencjalnych wqrwów.

    2. Wyczuwam zgrzyty z przejściem pomiędzy wiatrołapem / schodami. Jest tam
    niby z 80 centrymetrów, ale jakoś mi to nie pasi.
    Tak samo wyczuwam potencjalne problemy z drzwiami od łazienki - otwierają
    się na drzwi do pokoju. Rozwiązaliście to poprzez otwieranie drzwi w pokoju
    do środka, ale zobacz ile metrażu poszło w gwizdek - pokój jest i tak mały
    (10m2 to)

    3. Kuchnia - polecam jeden myk, który na pewno zastosujemy w naszym
    projekcie - usunięcie parapetu wewnętrznego w oknie w kuchni. Jak masz okno
    na w miarę standardowej wysokości, to wpuść blat kuchenny aż do okna. Mamy
    tak zrobione w mieszkaniu i sprawdza się super. Duża powierzchnia robocza.
    Dodatkowo w rogu obok kuchenki dałbym zlew narożny, zaraz obok masz
    kuchenkę i masz miły ciąg do pracy. Drzwi od spiżarni zamieniłbym miejscami
    z lodówką. O ściance "ograniczającej" widok w kuchni już Ci ERGIE pisał.

    4. W salonie drzwi przesuwane na taras jeźdzą za kanapą narożnikową. Mi by
    to nie pasowało. Wywaliłbym okno "90" obok częsci kuchennej, przesunął
    ściankę "135" i o tyle przesynął całe "400" przesuwanych drzwi na taras. Za
    kanapę dojdzie więc extra 90 cm ściany i będzie to jakoś lepiej.

    PS.
    To wszystko uwagi wg mojego "widzimisie". Jak będę wstawiał swój projekt
    liczę na rewanż. :-))

    --
    Franc

  • 13. Data: 2013-06-25 10:52:40
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.06.2013 10:26, Ergie pisze:

    > Drzwi przesuwane z wiatrołapu do wnętrza to użytkowa porażka.
    Tak to poszło do poprawek, choć to zmiana kosmetyczna.

    > dość miejsca by dać normalne drzwi otwierane do wiatrołapu. No i drzwi
    > zewnętrzne też znacznie lepiej dać otwierane na zewnątrz (lewe -
    > otwierane na ścianę). Dlaczego? Ot choćby dlatego że w środku mogą leżeć
    > buty porzucone przez dzieci lub gości, można kogoś niechcący trącić no i
    > jak są mokre od śniegu deszczu to lepiej niech po otwarciu woda z nich
    > kapie na zewnątrz.
    do przemyślenia..

    > Jeszcze taka uwaga co do kuchni - to nie błąd, bo można mieć kuchnię
    > całkowicie otwartą, ale jakbyś zrobił ścinkę szerokości np. 90cm między
    > ścianą zewnętrzną a stołem to wtedy miałbyś taki zakamarek gdzie nie
    > widać brudnych garów jak goście siedzą na kanapie. Najlepiej wtedy tam
    > umiejscowić kuchenkę i zlew.
    W innym poście wspomniałem, wyspa od strony pokoju bedzie podwyższona, a
    przy wyspie od strony ściany zewnętrznej jakaś wyższa zabudowa, półki
    czy coś..

    > W ogóle umieszczenie kuchenki obok zlewu ma wiele zalet - jest gdzie
    > odsunąć gorący garnek (zlew jednokomorowy a zamiast drugiej komory
    > szerokie ociekacz) nie trzeba daleko nosić ciężkich garów by coś
    > odcedzić. I w drugą stronę oczywiście też - nalewanie wody do garnka
    > który zaraz wędruje na kuchenkę.

    Dokładnego umieszczeni zlewu jeszcze nie analizowaliśmy, wiemy tylko że
    będzie na tej ścianie pod oknem, zbyt blisko płyty gazowej nie chcemy,
    bo z autopsji wiemy że to wąskie gardło.

  • 14. Data: 2013-06-25 11:10:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-25 10:47, Albercik wrote:
    > W którym miejscu Twoim zdaniem jest za wąsko? dom jest dla 4 osób +
    > pies, nie przewiduje gościć pielgrzymki częstochowskiej

    Właściwie to w każdym :-(
    Piszę oczywiście o części nazwanej "komunikacja".

    > Kuchnia będzie miała jedną subtelna zmianę, wyspa oraz okno przy niej
    > zostanie przesunięte w głąb salonu tak aby wyspa się zrównała ze ścianą.

    Powiedzmy, że rozwiąże to problem komunikacji spiżarni z kuchnią. Dalej
    jedna pozostanie problem (o którym nie pisałem) komunikacji spiżarni ze
    światem zewnętrznym. Która to komunikacja będzie się odbywała przez salon.

    IMHO bardziej sensowne rozplanowanie (i powiększenie) części
    komunikacyjnej jest nieuniknione. Może dałoby się tam zrobić drugie
    wejście do spiżarni? Chociaż to oczywista strata miejsca w i tak małym
    pomieszczeniu.

> [...]
    > Powinno to zapewnić swojego rodzaju izolacje, ewentualnie na blacie przy
    > wyspie, między płytą gazową a małym oknem, damy jakąś wysoką zabudowę,

    To w takim razie w jakim celu otwierasz tę kuchnię (skoro za chwilę
    będziesz ją pracowicie izolował)?

    Piotrek

  • 15. Data: 2013-06-25 11:52:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 10:33:53 +0200, Albercik napisał(a):

    > Garaż jest dla mnie miejscem gdzie przebywam bardzo często. Lubię
    > dłubać, czy to przy samochodzie czy z elektroniką, pozbijać coś z desek,
    > czy zespawać.

    Do wszystkiego poza pierwszym potrzebujesz małego warsztatu, nie garażu. O
    ile przy aucie podłubiesz, to przy majsterkowaniu będziesz się obijać o
    samochody, nie zmieścisz większych narzędzi i pewnie przeniesiesz się do
    tego pomieszczenia gospodarczego. Albo auta będą przez większość czasu
    stały na podjeździe.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2013-06-25 11:55:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dni powinno być gotowe.
    > Proszę o komentarze, czy aby nie ma czasem jakiś dużych błędów, albo co

    Ogolnie tragedia. Posluchaj tych komentarzy i wez gotowca.

    Wiem, ze trudno Ci to bedzie zrobic, bo jestes mocno zaangazowany w to
    emocjonalnie, ale uwierz mi/nam.

  • 17. Data: 2013-06-25 12:06:50
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 11:55:20 +0200, Ghost napisał(a):

    > Ogolnie tragedia.
    Dlaczego tragedia? Poproszę o rozpiskę.

    > Posluchaj tych komentarzy i wez gotowca.
    Nie przesadzaj. Jeżeli wie jakich pomieszczeń potrzebuje itd. to nie ma
    takiej potrzeby. Na końcu i tak musi pójść do architekta, żeby papiery
    zrobić.

    --
    Franc

  • 18. Data: 2013-06-25 12:20:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego tragedia? Poproszę o rozpiskę.

    Tak w ogolnosci to jest to garaz z dobudowanymi kilkoma pomieszczeniami
    mieszkalnymi. Taki mial autor koncept. Malo to wszystko rozsadne i malo
    uzytkowe.

  • 19. Data: 2013-06-25 12:27:21
    Od: Franc <w...@w...pl>

> [...]

    > czy zespawać. Garaż w bryle, ogrzewany chcę z wyboru. Pierwotnie
    > chciałem piwnicę ale warunki gruntowe nie pozwalają.
    OK, OK - ale jedna chwilka.

    Piszesz, że będzie wentylacja mechaniczna z reku - a jaki będzie system
    ogrzewania? Pompa ciepła? Jak chcesz ogrzać garaż?

    Jeszcze jedna rzecz - skoro lubisz grzebać w samochodzie, to wykop sobie
    kanał. Będziesz miał komfortowo.

    --
    Franc

  • 20. Data: 2013-06-25 12:28:47
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.06.2013 11:55, Ghost pisze:

    > Ogolnie tragedia. Posluchaj tych komentarzy i wez gotowca.
    >
    > Wiem, ze trudno Ci to bedzie zrobic, bo jestes mocno zaangazowany w to
    > emocjonalnie, ale uwierz mi/nam.

    Oczywiście masz prawo mieć odmienne zdanie, nawyki, sposób spędzania
    wolnego czasu. Dom jest dla mnie, więc pisanie że wszystko jest złe, bo
    Tobie nie pasuje jest nadinterpretacją mojego zamysłu umieszczenia
    projektu tutaj celem dyskusji.
    Jeżeli Twoim zdaniem wszystko jest źle, bo Tobie nie pasuje, to nie
    musisz zabierać głosu w dyskusji.

    Na kreatywną krytykę jestem otwarty, lecz "ogólnie tragedia, bo ja mam
    inną wizje" się do tego nie zalicza.