  • 1. Data: 2009-01-17 06:51:02
    Temat: przemarzanie kanadyjczykow - mit czy prawda?
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Kolejny raz spotykam sie z opinia ze budynkom typu kanadyjczyk nie
    przeszkadza ze np. w zimie kompletnie wychlodzony budynek jest ogrzany np.
    tylko na kilka dni (sylwester, ferie) a pozniej znowu stoi bez ogrzewania do
    wiosny i sciany nie przemarzaja...

    niby w tym siedze ale zaczelo mnie to zastanawiac na powaznie...
    poprosze grupowiczow o opinie ...
    Andrzej

  • 2. Data: 2009-01-17 08:34:32
    Temat: Re: przemarzanie kanadyjczykow - mit czy prawda?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko na kilka dni (sylwester, ferie) a pozniej znowu stoi bez ogrzewania

    Przy odpowiednio niskiej temperaturze i odpowiednio dlugim czasie, nie ma
    sily, musi marznac. Budynkowi moze to nie szkodzic, ale w srodku temperatura
    spadnie.

  • 3. Data: 2009-01-17 09:25:36
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Przy odpowiednio niskiej temperaturze i odpowiednio dlugim czasie, nie ma
    > sily, musi marznac. Budynkowi moze to nie szkodzic, ale w srodku
    To ze spadnie to logiczne, chodzi mi wlasnie o szkodliwosc dla budynku, w
    murowanym wiadomo d razu wilgoc i z czasem grzyb, bywa ze i tynk sie sypie
    ... a tu?

  • 4. Data: 2009-01-17 09:36:58
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > wiosny i sciany nie przemarzaja...
    >
    > niby w tym siedze ale zaczelo mnie to zastanawiac na powaznie...

    To zalezy. Moim zdaniem, popartym nastoletnim pobytem w Usa (ale to ta sama
    technologia), jest w tym wiele prawdy ale pod pewnymi warunkami.
    Otoz pierwsze, sposob ogrzewania. Jesli gosciu ma ogrzewanie powietrzne,
    rozprowadzane "duktami" na salony, to mamy jeden problem z glowy bo nie trzeba
    spuszczac wody z kaloryferow.
    Drugi problem samej wody, ktora zostaje w kiblach, rurach itp. i ja trzeba
    spuszczac no bo general mroz nie tylko rury ale i te kible normalnie roz...li.
    Wiec najcesciej robi sie tak, ze utrzymuje sie w domu temperature rzedu kilku
    stopni powyzej zera i wtedy przed sylwestrem, zdalnie lub recznie podkreca sie
    termostat czy termostaty w kazdym pomieszczeniu i "za chwile" cieplo jak w
    bajce.
    Pojemnosc cieplna scian jest w stosunku do murowanych o wiele mniejsza
    (praktycznie sama plyta KG) zatem proces nagrzewania domu nie trwa dluzej jak
    godzine, gora dwie.
    Taka "technika" jest mozliwa dzieki duzej niezawodnosci i swoistym
    dopracowaniu zasilanych olejem systemow grzewczych tak, ze praktycznie mozna
    im zaufac na dlugie zimowe miesiace.
    Czesto tez spotyka sie ogrzewanie elektryczne (prad tu jest relatywnie tani)
    Ja tez mam takie i wtedy to juz praktycznie nie ma zadnej obawy zmarzniecia
    domu.
    W drozszych rezydencjach oczywiscie dziala jeszcze system alarmowy a i sluzby
    co jakis czas sprawdzaja czy ten alarm nie zamarzl.
    Jesli nie planuje sie sylwestra to normalnie zabezpiecza sie dom na zime tak
    jak u nas w Polsce, spuszcza wszelka wode z instalacji, zamyka dom na klucz i
    niech sobie to wtedy marznie do oporu; nic sie temu zlego nie podzieje.
    Pzdr.

  • 5. Data: 2009-01-17 09:38:40
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > dni (sylwester, ferie) a pozniej znowu stoi bez ogrzewania do wiosny i sciany

    ta, w te mrozy znajomemu woda zamarzła w kanadyjczyku mimo, że grzał

  • 6. Data: 2009-01-17 11:30:35
    Od: p...@i...pl

    On 17 Sty, 10:38, "gasper" <n...@m...pl> wrote:

    > ta, w te mrozy znajomemu woda zamarzła  w kanadyjczyku mimo, że grzał

    czyli co, kanadyjczyk do dupy czy budowlancy bo nie kumam, sie okresl
    wacpan..

    pzdr
    krzychut

  • 7. Data: 2009-01-17 11:41:22
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Pewnie rury puścił w ścianie i są zbyt blisko zewnętrznej krawędzi. Wystarczy
    nawet niewielki, ale kluczowy odcinek.

    > czyli co, kanadyjczyk do dupy czy budowlancy bo nie kumam, sie okresl
    > wacpan..

    Ja stawiam na hydraulika, który odwalił fuchę.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2009-01-17 14:10:31
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > do wiosny i sciany nie przemarzaja...
    >
    > niby w tym siedze ale zaczelo mnie to zastanawiac na powaznie...

    A WCZESNIEJ PISALES:
    Witam
    Jestesmy niewielka firma zajmujaca sie produkcja modulowych domow
    szkieletowych.
    Poszukujemy osob zainteresowanych budowa domku letniskowego w technologii
    szkieletowej.
    Oferujemy niewysokie ceny i krotkie terminy (aktualnie przyjmujemy
    zamowienia na maj).
    Zainteresowanych prosze o kontakt i zapraszam na nasza skromna stronke
    www.hana.com.pl

    Andrzej

    PYTAM:
    jestes wykonawcą czy kim?

  • 9. Data: 2009-01-17 14:21:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamowienia na maj).
    > Zainteresowanych prosze o kontakt i zapraszam na nasza skromna stronke

    No przeciez napisal, ze w tym siedzi - czyli wykonawca albo posrednik.

  • 10. Data: 2009-01-17 14:24:25
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > No przeciez napisal, ze w tym siedzi - czyli wykonawca albo posrednik.
    Ekhm...
    Producent... wystarczy wejsc na stronke
    Andrzej