  • 1. Data: 2009-01-17 11:54:42
    Temat: Czym przykleićszkło?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Pytanie jak w temacie, choć grupa chyba deczko nieodpowiednia, ale nie mogłem
    wyszukać odpowiedniej a tu na pewno ktoś będzie wiedział.
    Chodzi o wewnętrzną szybę od zwykłego piekarnika. Standardowo była czymś
    przyklejona do metalu, odpadła. Wyglądało to klejenie na silikon, szary był.
    Przykleiłem takim cudem do uszczelniania kominków, ale jak moja połowa
    trzasnęła drzwiczkami to znowu odpadło. Mam taki silikon do uszczelniania
    silników (ten czerwony, z jakimiś dużymi temperaturami - nada się to? A może
    zwykły distal wystarczy [:)]? Albo cyjanopan jakiś? Następne szyby (jeszcze 2)
    są już wsadzone w metalowe obejmy a nie przyklejane. Kuchenka jest świetna, w
    miarę nowa, warto to naprawić. Baba mi od miesiąca drze ...się :). Już nie mogę
    wytrzymać, ratujcie. Piekarnik elektryczny z jakimiś grilami, nadmuchami i
    innymi ustrojstwami.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2009-01-17 12:29:13
    Temat: Re: Czym przykleićszkło?
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mogę
    > wytrzymać, ratujcie. Piekarnik elektryczny z jakimiś grilami, nadmuchami i

    maila do producenta
    napisza czym przykleic
    albo kupic nowe drzwiczki ;-)
    Andrzej

  • 3. Data: 2009-01-17 13:16:55
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > maila do producenta

    Oleją! (małżonka myślała, że załatwi to bez męża i posłała maila:)

    > napisza czym przykleic

    Jeśli w ogóle coś napiszą, to żeby zawieźć piec do autoryzowanego warstatu,
    albo kupić nowy.

    > albo kupic nowe drzwiczki ;-)

    Żeby je wymienić trzeba rozkręcić pół pieca - zawiasy są połączone na stałe z
    drzwiczkami a dalsze łączenia ukryte w piecu. Chyba, że nity bym powiercił...
    Łatwiej przykleić. W ostateczności jak się wpienię to przyspawam jakieś obejmy.
    Ja już bym to dawno zrobił, tylko połowa zabroniła wnosić spawarkę do kuchni a
    ja nie będę taszczył pieca do piwnicy czy na balkon. W ostateczności nawiercę
    otwory i przykręcę te obejmy na śruby. Ale intryguje mnie dlaczego producent to
    klei - czyżby chciał dać zarobić warstatom?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 4. Data: 2009-01-17 14:38:14
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]

    > mogę
    > wytrzymać, ratujcie. Piekarnik elektryczny z jakimiś grilami, nadmuchami i

    Z silikonem wysokotemperaturowym nic sie nie stanie, technicznie mozna by
    wkleic. Zastanawiam sie nad spozywczym zastosowaniem takiego silikonu.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-01-17 15:43:56
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Czapla" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

    W castoramie na półkach z piankami, klejami i silikonami (ale nie tam gdzie
    kafelki) widziałem różne kleje, silikony i piany do wysokich temperatur.
    Poświęć pół godzinki na przewertowanie co tam mają. Na bank coś kupisz.
    Widziałem tam jakieś kleje i silikony do kominków więc ci te 300-350 stopni
    na pewno wytrzymają.
    Albo zatelefonuj do jakiegoś przredstawiciela Loctite to ci powie z głowy
    czym kleić.

  • 6. Data: 2009-01-17 15:51:28
    Od: "mis" <m...@u...pl>

    > przyklejona do metalu, odpadła. Wyglądało to klejenie na silikon, szary
    > był.

    W firmach wymieniających szyby w samochodach codziennie kleją szkło do
    metalu z niezłym skutkiem :) może coś poradzą i na piekarnik ?

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2009-01-18 06:44:48
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Silikon czerwony ten na 350 st powien byc ok. Silikony do klejenia szkła
    powinny być obojętne (nie kwaśne). Nie wiem, jaki jest ten czerwony, ale
    przecież szyby nie zje, a będziesz miał z Koleżanką Małżonką spokój na czas
    jakiś.
    Próby z klejami sztywnymi typu cyjanopan, epoksydowe i inne odpuść bo na
    100% odpadnie.
    Co do zastosowania "spożywczego" silikonu w piekarniku bym się nie bał, bo
    bezpośredniego kontaktu z żywnością nie ma. Pierwsze pieczenie zrobić, jak
    stężeje, wtedy się pozbędziesz ewentualnych zapachów z silikonu.
    Jacek
    PS
    pozdrów Małżonkę ode mnie.
    Ciekawa rzecz: faceta podobno prosto obsługiwać, bo ma tylko jedną wajchę,
    za to baby mają tylko jedną metodę na wszystkie problemy - paszczę drzeć,
    jakby się nie dało inaczej ;-)

  • 8. Data: 2009-01-18 11:39:41
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Próby z klejami sztywnymi typu cyjanopan, epoksydowe i inne odpuść bo na
    > 100% odpadnie.

    Tak i myślałem. Nie chciało mi się jeździć po Castoramach i eksperymentować -
    nawiwerciłem otwory, przynitowałem blaszki (takie od półek w szafie) i jest OK.
    Teraz niech sobie połowa trzaska ile wlezie - szyba nie odpadnie. Całość trwała
    jakieś 30 min razem ze skręceniem drzwiczek.

    > pozdrów Małżonkę ode mnie.

    Uczynię to. Może nie da mi wałkiem po łbie, bo piec jest na chodzie :).

    > Ciekawa rzecz: faceta podobno prosto obsługiwać, bo ma tylko jedną wajchę,
    > za to baby mają tylko jedną metodę na wszystkie problemy - paszczę drzeć,
    > jakby się nie dało inaczej ;-)

    Tak jest niestety! A mnie jeszcze remont czeka, nie wiem jak to przeżyję. Kiedy
    byłem w wojsku (w artylerii przciwlotniczej) to mieliśmy takie woskowe kulki do
    uszu. Spróbuję zastosować :).

    Pozdrawiam

    Czapla