  • 31. Data: 2011-05-28 19:39:35
    Temat: Re: pytanie o stal w fundamencie - fotki
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> wrote in message

    > Wystawiłem:
    > www.elipsa.info/fundament.pdf
    >
    > Co do podstawek to jest problem, bo strzemiona mają wys. 21cm a szalunek
    > 30cm.
    > I wszystko jest zgodnie z projektem!
    > Jak dam 6cm podstawkę + 21cm strzemiono to mi betonu "nad" wyjdzie 3cm :-(

    Strzemiona teraz się zamawia na wymiar więc zamów 16cm po zewnętrznej. Dasz
    podstawki 6cm pod pręty to bedzie 5cm od strzemiona do chudziaka, a od góry
    będzie około 8cm.
    Za małe dasz podstawki to beton nie wejdzie pod prety.

    Teraz masz jeszcze czas aby znikomym nakładem finansów coś z tym zrobić.
    Później bedziesz malował i szpachlował ściany, bo ci powiedzą że dom osiada.

    Będą powtarzać zwykłe śpiewki:

    każdy dom osiada
    na każdej budowie pęka
    pękanie to normalna sprawa
    dom pracuje
    na każdej budowie tak robimy

    Ale w tej sytuacji eleganckim rozwiązaniem by było nadlać ławy z 30 do 35cm
    grubości. I zobowiązuję cie żebyś obszedł całe zbrojenie i co metr mierzył
    grubość otuliny. Kładziesz deskę na szalunki i mierzysz.
    Pamiętaj aby namoczyć wszystko 10 minut przed gruszkami.

    Później będziesz obkładał ściany płytami karton gipsowymi, bo bedą rysy od
    podłogi do sufitu. Nie żeby jakieś wielkie ale takie jak w blokach za
    Gierka.
    Za farby wykończeniowe i ludzi od malowania wydasz kilkanaście tysięcy na
    poprawki jak już ten dom osiądzie i tak będzie osiadał dalej.

    W tym PDF-ie są moje ławy. Nadlałem je traktując stare jako chudy beton.

  • 32. Data: 2011-05-28 19:45:01
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message

> [...]

    Ty nie pitol. Zanim kupili strzemiona i zaczeli kręcić belki mógł jeden z
    drugim policzyć ile wyniesie otulina betonu i jakiej wielkości mają być
    strzemiona.
    To nic a nic droższe nie jest. Wystarczyło pomyśleć.
    Teraz albo dolać betonu na grubość albo wymienic strzemiona na niższe zanim
    będzie za późno.
    Nie wiem co tańsze czy 1000zł za dodatkowy beton, może mniej czy tydzień
    pracy i koszt strzemion.

    Jak ławy piedolną mu to dalej niech się liczy z tym "osiadaniem" fundamentu
    i z wiecznymi poprawkami gładzi i malowania.

  • 33. Data: 2011-05-28 20:33:23
    Od: "PioPio" <e...@W...gazeta.pl>

    > Tak chciał wykonawca. Pytałem go czy ten chudziak musi być - powiedział,
    > że tak się powinno robić.
    > Dystanse chcę kupić właśnie.

    Znaczy masz dobrego wykonawcę.
    Tak trochę czytam sobie tą dyskusję i nie wiem czemu przypomniała mi się ta
    historia: http://piekielni.pl/10026
    Czasami po prostu warto jest mieć zaufanego wykonawcę niż kontrolować go na
    każdym kroku i marnować na to czas, pieniądze i swoje własne nerwy.
    Jak chcesz możesz postępować tak jak kiki - nikomu nie ufać, na każdym kroku
    węszyć spisek, kontrolować i nabawić się wrzodów żołądka a i tak nie
    zdobędziesz wiedzy jaką ma większość osób z którymi będziesz pracować. Możesz
    też spróbować znaleźć zaufanych ludzi - najczęściej oni wcale nie są najtańsi
    i cieszyć się jak powstaje Twój domek. Wyjdzie taniej, przynajmniej na
    lekarstwa na wrzody żołądka.

  • 34. Data: 2011-05-28 20:50:01
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "PioPio" <e...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Znaczy masz dobrego wykonawcę.
    > Tak trochę czytam sobie tą dyskusję i nie wiem czemu przypomniała mi się
    > ta
    > historia: http://piekielni.pl/10026

    To dla mnie bzdura. Spadek ciśnienia turbiny wychodzi natychmiast w live
    data z interfejsu OBD2 czy starszych przed 2004 rikiem.
    Wystarczy wetknąć kabel w słącze diagnostyczne.
    Zresztą diesel ma największą moc na granicy dymienia na czarno.
    Nie po to Unia wymusiła na producentach jednolity standard żeby z niego nie
    korzystać.
    Wszystko by wyszło czy moment wtrysku jest właściwy do położenia wału i
    wałków i jakie są ciśnienia.
    Nie raz się użerałem z serwisami to wiem coś o tym.
    Po to jesteśmy żeby sobie pomagać i uchronić nas od głupoty innych.

    > Czasami po prostu warto jest mieć zaufanego wykonawcę niż kontrolować go
    > na

    Na budowie nie ma zaufanych wykonawców.
    Mogli przewidzieć, że ławy fundamentowe jako że mogą stać i w wodzie muszą
    mieć dużą otulinę i dobrze wiedzą, że jak otulina jest za mała to ławy
    pękają a później mówią głupoty o osiadaniu budynku.
    Po prostu żaden z nich nie pomyślał.

  • 35. Data: 2011-05-28 21:19:28
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    O... i tutaj widac wiedzę kikiego - jemu sie wydaje :)

    >Albo le odczytali w projekcie jaka gruba ma być ława albo
    >
    > Właśnie to sprawdziłem i okazuje się, że wszystko jest tak jak w
    > projekcie.
    > Zbrojenie ma 30x20cm a ławy są o wys. 30cm.
    > Jeśli dam podkładki 2cm to nad zbrojeniem będzie 8cm betonu.

    i spokojnie... masz dobrze zaprojektowane, ładnie belki ukręcone, masz
    podbeton (co jest rzadkoscią)... teraz tylkodopilnuj aby faktycznie belka
    była na podkładkach minimum 2 cm i po sprawie...

    > Tego nieststety nie przypilnuję osobiście. Muszę im zaufać. Póki co wydają
    > się fachową ekipą.
    > W ogóle to szef jest już na emeryturze ale mówi, że to nie dla niego i
    > chce jeszcze powalczyć w budowlance ;-)

    I dobrze... nie zebrałeś ich spod sklepu, tylko normalna firma... jesli
    robią wg projektu to wszystko ok...

    Powodzenia z zaufaną ekipą
    Marcin W.

  • 36. Data: 2011-05-28 22:35:34
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Adam U." <W...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie rozumie ....

    Co robisz?

    --
    Picasso

  • 37. Data: 2011-05-29 06:17:21
    Od: "Adam U." <W...@i...pl>

    > Co robisz?

    czepiasz się:-)

    --
    -----
    Adam U.

  • 38. Data: 2011-05-29 07:56:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> wrote in message

    > No więc ci popęka, koniec kropka. Zamów strzemiona 16 albo grubsza
    > ława o 5-10cm
    > Wielu projektantów też jest idiotami. Zbrojenie będzie sie falowało i
    > bedą miejsca, że otuliny będzie 1cm.
    > Wstrzymaj to zanm będzie za późno.

    budujesz silos rakietowy czy wieżowiec?

    chłopie kiedyś pdo domy jednorodzinne w ogóle zbrojenia nie dawali beton w
    rów w ziemi i domy stoją do dzisiaj i nic nie pęka szczególnie jak jest
    stabilny grunt.

    Schizujesz i tyle...

  • 39. Data: 2011-05-29 07:57:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    >
    > Jak ławy piedolną mu to dalej niech się liczy z tym "osiadaniem"
    > fundamentu i z wiecznymi poprawkami gładzi i malowania.

    chyba jak buduje na piasku albo kurzawce

  • 40. Data: 2011-05-29 08:41:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Maj, 21:39, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > Strzemiona teraz się zamawia na wymiar więc zamów 16cm po zewnętrznej. Dasz
    > podstawki 6cm pod pręty to bedzie 5cm od strzemiona do chudziaka, a od góry
    > będzie około 8cm.

    Proponujesz mu znaczne zmniejszenie wytrzymalosciowe tej lawy - im
    grubsza otulina betonu od spodu tym lawa bedzie slabsza. Im nizsze
    strzemiona tym "pracujacy" przekroj lawy bedzie mniejszy. Od dolu
    zbrojenie powinno byc max 2-3cm, im jest wyzej tym gorzej. Jak da 6cm
    to te 3cm betonu jest zmarnowane.

    Ja mialem z kazdej strony 2-3cm i lawy wyszly idealne. Nic nie
    popekalo, nie bylo rys.

    Quent - napisze to co Budyn - Kiki chce dobrze ale niektore jego
    propozycje sa niezla przesada :)
    pozdr.

    --
    Adam