  • 11. Data: 2009-05-28 10:46:51
    Temat: Re: rozliczenie kosztów wywozu śmieci
    Od: Marek MANO <m...@g...pl>

    On 28 Maj, 11:40, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > śmieci :-), trzeba zatem jakoś zracjonalizowaćrozwiązanie tego problemu,
    > a powierzchnia zajmowanego mieszkania jest swego rodzaju wyznacznikiem i
    > w sytuacji, kiedy nie macie jakichś znaczących różnic miedzy
    > poszczególnymi lokalami, nie powinniście się czuć szczególnie
    > pokrzywdzeni, jeśli ktoś otrzyma rachunek o dwa złote wyższy, a nie ma
    > kombinacji związanych z zamieszkującymi/zameldowanymi osobami. Po prostu
    > powierzchni mieszkalnej na plecach nie wyniesiesz, a stanowi ona
    > wyznacznik Twojej części we współwłasności.

    Witam,
    Mieszkania są u nas względnie równe, natomiast w jednych mieszka 5
    osób, w innych nikt albo 2 osoby. Gdyby chodziło o małe odchylenia od
    średniej, to nikt by sobie głowy nie zawracał.
    Nie rzecz w tym, żeby ludziom liczyć worki, czy w okna zaglądać, ile
    osób mieszka, ale jakieś przybliżenie znaleźć.
    Miesięczny średni koszt na lokal to ok. 60zł. Przy zróżnicowaniu opłat
    w zależności od liczby osób, różnica może wynieść 40zł od lokalu (np.
    40 zł 2 osoby - 80 zł 4 osoby) Rocznie zbiera się suma.
    W imię prostoty robi się urawniłowka. Dotowanie jednych kosztem
    innych.

    Dziękuję za wszystkie wypowiedzi.
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2009-05-28 11:04:45
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci

    > Ale typowa spoldzielnia bedzie miala lokale z zakresu 30-120 metrow, i
    > to juz troche trudno do jednego worka wrzucic...

    Bo? Przecierz to nie powierzchnia generuje smieci....

    Jak juz wprowadzac taki absurd jak placenie za smieci od powierzchni to
    proponuje jeszcze aby mieszkajacy na parterze nie placili za oswietlenie i
    sprzatanie klatki 1/5 tego co mnieszkancy piatego pietra bo mniej
    korzystaja. :-))) A w piwnicy koniecznie indywidualne liczniki na swiatlo.

    Sorki za zlosliwosc to nie osobiscie do Ciebie tylko bawi mnie takie
    podejscie, ze jak ktos ma wieksza powierzchnie to niech wiecej placi. Toz to
    typowy Janosik. Zabieramy bogatym a dajemy biedny. No bo skoro kogos stac na
    wieeeeelkie mieszkanie... :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 13. Data: 2009-05-28 11:05:08
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 28.05.2009 Winetoo <w...@n...spam.please.com> napisał/a:

    > Jeśli opłatę można skonstruować tak by nie dało siękombinowac to należy to
    > zrobić.

    Opłata powinna być taka, żeby jak najbardziej odwzorowywała udział w
    kosztach.

    > Dlatego należy płacić za lokal - od tego nie da się wymigać.

    no w warunkach polskich - niestety tak.

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 14. Data: 2009-05-28 11:15:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Marek MANO <m...@g...pl> writes:

> [...]
    > 40 zł 2 osoby - 80 zł 4 osoby) Rocznie zbiera się suma.
    > W imię prostoty robi się urawniłowka. Dotowanie jednych kosztem

    A jak policzysz osoby? Wg meldunku? Hehehe. Wg deklaracji? Wg
    obserwacji przez dozorce?

    MJ

  • 15. Data: 2009-05-28 11:21:00
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Marek MANO" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
    > Czy naprawdę ktoś z Was spotkał się z takim sposobem rozliczania (wg
    > udziałów)?

    Ja tak w swojej już na szczęście byłej wspólnocie płaciłem za oświetlenie
    części wspólnych i sprzątanie klatek. Dobilizm na maxa. Niestety nikt ze
    wspóllokatorów nie chciał zrozumieć, że ja z żoną, dzieckiem i 40
    kilogramowym kudłatym psiskiem robie więcej syfu na klatkach niż moi
    sąsiedzi mający po 70 lat, prawie 2x większe mieszkanie i wychodzący z domu
    raz dziennie po zakupy do sklepu.

    Tomasz

  • 16. Data: 2009-05-28 11:22:14
    Od: spp <s...@o...pl>

    szadok pisze:

    > Opłata powinna być taka, żeby jak najbardziej odwzorowywała udział w
    > kosztach.

    Wprowadzić worki na śmieci wydawane przez wspólnotę?
    Oczywiście śmietnik dozorowany - tak jak monopolowe maja być.. A co. :(

    --
    spp

  • 17. Data: 2009-05-28 11:32:14
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 28.05.2009 spp <s...@o...pl> napisał/a:

    > Wprowadzić worki na śmieci wydawane przez wspólnotę?
    > Oczywiście śmietnik dozorowany - tak jak monopolowe maja być.. A co. :(

    A po co?
    Wyciąłeś drugi człon mojej wypowiedzi. Tam masz odpowiedź co uważam.
    Odniosłeś się tylko do założeń, od których - do realizacji, dość daleka
    droga.

    pzdr, szadok

  • 18. Data: 2009-06-03 07:36:08
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jest to sprzeczne z ustawą i o własności lokali (od udziału czyli od m2) oraz z
    prawem lokalnym zapewne (od liczby mieszkańców).
    JaC

    -----

  • 19. Data: 2009-06-03 07:36:47
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>