    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: rury PE pod fundament, na zapas
    Date: Mon, 29 Apr 2013 12:01:56 +0200

    Witam

    Planując wylanie płyty fundamentowej zastanawiam się czy nie
    dać(właściwie dam na pewno ale jeszcze nie wiem co) rury PE40 jako
    przejścia, na zapas.

    w późniejszym czasie będę potrzebował wejść/wyjść z budynku różnymi
    mediami, począwszy od DZ pompy ciepła, przez wyprowadzenie wody do
    ogrodu, wprowadzenie wody ze studni do domu, wyprowadzenie przewodów do
    bramy, domofonu, oświetlenia itp.. nazbiera się tego.

    Jako że nie chcę już teraz podejmować decyzji co i gdzie wyprowadzić, bo
    to się może zmienić, to na etapie robienia płyty fundamentowej położył
    bym kilka rur PE40, a później w zależności od potrzeb przepchał bym tam
    to co potrzebuje.
    Pod fundamentem by była ta rura o średnicy 40mm, ale do miejsca
    docelowego(pompa ciepłą, studnia, brama..) leciała by rura 32 lub
    mniejsza w jednym kawałku od wnętrza domu do miejsca docelowego.

    Pytania:
    czy do rury PE40 ułożonej luźno, bez większych zakrętów, z jednym
    delikatnym łukiem 90st wejdzie mi rura PE32? jeżeli idzie o średnice to
    problemu nie ma, ale czy da się wcisnąć taką jedną rurę w drugą na
    odcinku kilku metrów?

    Czy do rury PE32 o długości ~20..30m da się wdmuchnąć pilota ze sznurka,
    aby później przeciągnąć jakiś kabel? - jakieś inne sposoby na
    wprowadzenie pilota do takiej rury?

    promień skrętu starałbym się zachować taki, jaki jest naturalny na kręgu
    takiej rury.