  • 11. Data: 2021-08-15 18:45:34
    Temat: Re: ścianka - nidagips - wygłuszenie
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-08-14 o 09:50, Budzik pisze:

    > Co włozyc w srodek aby maksymalnie wygłuszyc?

    Zalać od góry z gruchy betonem ;)

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2021-08-15 21:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irokez n...@w...pl ...

    > Zalać od góry z gruchy betonem ;)

    Dziekuje wszystkim za podpowiedzi. Nawet za ta najmniej pomocna ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 13. Data: 2021-08-17 12:31:31
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 14.08.2021 o 09:50, Budzik pisze:
    > W przejsciu miedzy pokojami musze wybudować scianke która wygłuszy
    > dzwieki z obu pomieszczen (zeby nie było słychac normalnej rozmowy etc)
    >

    > Jaką grubośc scianki zastosować?
    > Co włozyc w srodek aby maksymalnie wygłuszyc?

    Ogólnie to poczytaj sobie zeszyt techniczny np. Knaufa pod kątem tego
    typu ścian. Ale ogólna zasada taka, że najlepiej tłumią ściany zrobione
    na podwójnym stelażu z pustką powietrzną pomiędzy. Czyli jakby ściana
    zrobiona z dwóch. Stelaże nie mogą mieć ze sobą żadnego połączenia.
    Wszystkie profile przy ścianach, sufitach, podłogach muszą być oklejona
    taśmą akustyczną.
    Płytowanie minimum podwójne, dobrze użyć do tego płyt o podwyższonej
    izolacji akustycznej, ale kosztują odpowiednio więcej. W stelaże
    oczywiście wełna na wygłuszenie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 14. Data: 2021-08-17 20:56:42
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2021-08-17 12:31, Kżyho wrote:

> [...]
    > Płytowanie minimum podwójne, dobrze użyć do tego płyt o podwyższonej
    > izolacji akustycznej, ale kosztują odpowiednio więcej. W stelaże

    Zgadza się. Dwie ciężkie przegrody zawieszone elastycznie ale szczelne.
    Pustka w środku może (ale nie musi) być wypełniona materiałem
    pochłaniającym. To wypełnienie chroni jedynie przed rezonansem w
    zamknietej przestrzeni.

    Jeśli nie potrzeba tłumić dzwięków uderzeniowych można rozwarzyć
    pojedynczą ciężką przegrodę. Pojedyncza warstwa płyty G-K jednak nie
    jest dostatecznie ciężka. Byc może 5-6 dało by radę.

  • 15. Data: 2021-08-17 21:40:26
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 17.08.2021 o 20:56, Pcimol pisze:

> [...]
    > pojedynczą ciężką przegrodę. Pojedyncza warstwa płyty G-K jednak nie
    > jest dostatecznie ciężka. Byc może 5-6 dało by radę.

    No właśnie z tego co kiedyś "doktorat" na ten temat robiłem, to
    wychodziło, że ta pustka jest dość ważna i właśnie nie ma być niczym
    wypełniona. Bo ona jakby przerywa przenoszenie części fal dźwiękowych.
    Natomiast z jednej i drugiej strony tej pustki mamy oczywiście ścianki
    wypełnione materiałem dźwiękochłonnym.
    I taka ściana oczywiście musi być od podłogi do samego stropu, a nie że
    się kończy np. na podwieszanym suficie, bo wtedy walka o izolacyjność
    totalnie bez sensu, gdyż wszystko przeniesie się sufitem.

    Suma summarum z tych różnych dokumentacji technicznych wychodziło, że
    dobrze zrobiona technologicznie ścianka w lekkiej zabudowie przy tej
    samej sumarycznej grubości potrafi niby mieć lepszą izolacyjność niż
    taka zrobiona w zabudowie tradycyjnej. Mi się ostatecznie plany zmieniły
    i nie miałem okazji sprawdzić tej teorii w praktyce. No ale moooże to
    prawda...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 16. Data: 2021-08-17 23:45:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 17.08.2021 o 21:40, Kżyho pisze:
> [...]
    > taka zrobiona w zabudowie tradycyjnej. Mi się ostatecznie plany zmieniły
    > i nie miałem okazji sprawdzić tej teorii w praktyce. No ale moooże to

    Robiłeś z tego doktorat, czy tylko tak sobie koloryzujesz?
    Bo co to za doktorat, którego wyniki nie budzą zaufania nawet u samego
    autora?

    --
    MN

  • 17. Data: 2021-08-18 09:57:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2021 o 23:45 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Robiłeś z tego doktorat, czy tylko tak sobie koloryzujesz?
    > Bo co to za doktorat, którego wyniki nie budzą zaufania nawet u samego
    > autora?

    Dał przecież "". Taki "doktorat" to samodzielne zgłębianie tematu na
    podstawie wszelkich dostępnych źródeł, najczęściej internet.

    TG

  • 18. Data: 2021-08-18 12:48:29
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Dał przecież "". Taki "doktorat" to samodzielne zgłębianie tematu na
    > podstawie wszelkich dostępnych źródeł, najczęściej internet.

    Dokładnie to. Bazowałem na różnych podanych m.in. przez producentów
    parametrach, chyba jakieś testy też dorwałem wtedy (nie pamiętam już
    dokładnie, bo to parę lat wstecz było). Ale wniosek właśnie niby był
    taki, że da się zrobić w tej samej grubości ścianę "GK" o lepszej
    izolacyjności akustycznej niż tak samo gruba murowana.
    Ale sam takowej nie robiłem, nie mierzyłem, nie testowałem. Więc nie
    wiem na ile prawdziwe są te dane o izolacji stosownej liczby dB, skoro
    podają je producenci, a jak wiemy, oni lubią dorzucać sporo marketingu.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 19. Data: 2021-08-18 12:49:51
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 18.08.2021 o 12:48, Kżyho pisze:

> [...]
    > wiem na ile prawdziwe są te dane o izolacji stosownej liczby dB, skoro
    > podają je producenci, a jak wiemy, oni lubią dorzucać sporo marketingu.

    Zresztą dałem jedynie pewną wskazówkę w temacie. Kto zechce, sam zgłębi
    interesujące go zagadnienia.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 20. Data: 2021-08-23 13:02:49
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 18 August 2021 at 12:49:53 UTC+2, Kżyho wrote:

    > Zresztą dałem jedynie pewną wskazówkę w temacie. Kto zechce, sam zgłębi
> [...]
    ==Środek dokładnie wypełniasz jak najtwardszą wełną
    mineralną,

    Wełna mineralna nie ma atestu sanitarnego do użytku wewnątrz pomieszczeń
    mieszkalnych.
    Tylko do ociepleń zewnętrznych
    Nie nadaje się równiez na strychy, gdyż pyli jak wata szklana po latach