  • 1. Data: 2010-06-08 10:16:01
    Temat: ślimaki, ratunku!
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Mamy plagę wstężyków ogrodowych, objadają listki niemal wszystkiego.
    Jakieś sposoby, by je wypędzić, nie zabijając?
    Wcześniej radziły sobie z nimi drozdy, ale już i one nie nadążają.
    --
    Basia

  • 2. Data: 2010-06-08 21:18:48
    Temat: Re: ślimaki, ratunku!
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Ja też lubiłem ślimaki. Do czasu. Masz dwie opcje: 1 wytruć, 2 polubić.
    Ostatnio kupiłem Snacol - takie niebieskie granulki, posypałem mniej więcej
    po całym ogrodzie i trochę dokładniej tak, gdzie bestie lubiły siedzieć i
    mam ogród bez ślimaków.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-06-08 23:15:45
    Od: "moon" <m...@y...com>

    Jacek wrote:
> [...]
    > posypałem mniej więcej po całym ogrodzie i trochę dokładniej tak,
    > gdzie bestie lubiły siedzieć i mam ogród bez ślimaków.

    u mnie tez trochę podziałało, a mam te świńskie, luzytańskie.
    nie ma się co ze ślimaczkami obcyndalać, to coś jak ALIENS.

    moon

  • 4. Data: 2010-06-09 09:08:52
    Od: "PIX" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakieś sposoby, by je wypędzić, nie zabijając?
    > Wcześniej radziły sobie z nimi drozdy, ale już i one nie nadążają.

    Wg. mojej szanownej killer-slimak teściowej wystarczy porozkladać miseczki z
    mocno słoną wodą

    Pix

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5183
    (20100608) __________

  • 5. Data: 2010-06-09 09:17:32
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    PIX pisze:

    > Wg. mojej szanownej killer-slimak teściowej wystarczy porozkladać miseczki z
    > mocno słoną wodą

    Ok, to idę to robić.
    Wieść gminna też doniosła, że polać roślinność piwem. Najpierw spróbuję sól.
    --
    B.

  • 6. Data: 2010-06-09 09:41:54
    Od: "moon" <m...@y...com>

    Bbjk wrote:

    > Ok, to idę to robić.
    > Wieść gminna też doniosła, że polać roślinność piwem. Najpierw
    > spróbuję sól.

    masz piwo, sól, jeszcze skocz po kiełbaski i już masz grilla!
    zaproś ślimaki:)

    moon

  • 7. Data: 2010-06-09 09:44:55
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    moon pisze:

    > masz piwo, sól, jeszcze skocz po kiełbaski i już masz grilla!
    > zaproś ślimaki:)

    To ślimaki zamiast kiełbasek?
    Podobno te wężyki są jadalne.
    --
    B.

  • 8. Data: 2010-06-10 20:45:12
    Od: Jan <n...@v...pl>

    W dniu 2010-06-08 12:16, Bbjk pisze:
    > Mamy plagę wstężyków ogrodowych, objadają listki niemal wszystkiego.
    > Jakieś sposoby, by je wypędzić, nie zabijając?
    > Wcześniej radziły sobie z nimi drozdy, ale już i one nie nadążają.
    ====================
    Ja łapię jeże (szwendają się po uliczce osiedlowej) i znoszę do ogrodu.
    Część ucieka zaraz ale niektóre zostają na trochę i wyżerają ślimaki...

    --
    Pozdrowienia
    Jan

  • 9. Data: 2010-06-10 21:21:00
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > W dniu 2010-06-08 12:16, Bbjk pisze:

    > Ja łapię jeże (szwendają się po uliczce osiedlowej) i znoszę do ogrodu.
    > Część ucieka zaraz ale niektóre zostają na trochę i wyżerają ślimaki...

    A co robisz z kleszczami u jeży? Razem przynosisz do ogrodu czy wcześniej
    wyskubujesz jeżom?
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 10. Data: 2010-06-10 22:12:31
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

    > A co robisz z kleszczami u jeży? Razem przynosisz do ogrodu czy wcześniej
    > wyskubujesz jeżom?

    A pchły zwierzęce, ludzkie i wszy? Nieraz jeża przyniesionego do domu
    czyściłem pensetą z insektów.
    Leżały spokojnie na kolanach - wiedziały co robię. Co nie przeszkodziło
    jednej samiczce dreptającej po pokoju włazić mi na stopę w klapku i za to,
    ze ją spychałem najnormalniej mnie użarła, na szczęście trafiła na klapka i
    zrobiła mi tylko niewielką dzirkę jednym kłem. Ot, babska wdzięczność.