    From: "Papu5murf" <d...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: solar domowej roboty
    Date: Fri, 25 Feb 2011 18:40:22 +0100

    Órzytkownik "zbigi" napisał:
    > Sprytne: izolacja integralna z nosnikiem lustra.

    nie chodzi o izolację, lustro jest zrobione w styropianie tylko dlatego że
    można w nim łatfo i tanio żeźbić takie kstałty jak elipsy i parabole, gdybyś
    coś takiego chciał tłoczyć z blachy to koszty były by poważne:O)
    w tego typu kolektorach jeśli sie stosuje izolację to próżniową, czyli róra
    w rórze i między nimi niskie ciśnienie:O)
    wadą takeigo styropianowego luistra w takiej konstrukcji solara jest to że
    styropian topi się w stosunkowo niskich temperaturacj, więc trzeba uważać:O)

    > Gdzies mam rysunek - podawali chyba jeszcze a komuny w Sam Zrobie
    > lub czyms podobnym. O ile dobrze pamietam, to byly dwie przecinajace
    > sie parabole lub niepelne elipsy - istota jest, by rurka absorbera
    > znajdowala sie w srodku (ognisku) obu krzywych. Mowie oczywiscie
    > o przekroju poprzecznym.

    jak byś wrzucił ten rysunek to było by fajnie, w każdym razie dzięki za
    dobrą podpowiedź!:O)
    tak to były dwa fragmenty paraboli lub elipsy ale rak złożonych że ogniska
    nie pokrywały się, lecz były nieco rozsunięte, zdaje się że na grubość rury
    i rura tak chyba umieszczona żeby ogniska ośfietlały przeciowne boki rury:O)