  • 51. Data: 2009-09-20 12:27:56
    Temat: Re: solary - pytanie
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h94kk3$7f7$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeszcz mi przyszlo do glowy, ze jakis czujnik moglby w takim oprzypadku
    > (przepelnienie zbiornika ciepla) wlaczyc podlogowke.

    Pod warunkiem ze to nie tyko CWU

    Pozdro..TK

  • 52. Data: 2009-09-20 12:30:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > jednm krućcem wpływa świerzy płyn drugim wypływa stary płyn, nic sie nie
    > zapowietrza :)

    A tak, przy wymianie glikolu to tak. Nie wiem czemu myslalem o pierwszym
    zalaniu.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2009-09-20 14:45:27
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > nie są odporne, dokąłdnie to nei jest odporny płyn którym sa wypełnione
    > solary :)
    >
    > jak go odparujesz to w najlepszym przypadku wywali ci na zaworze
    > bezpieczeństwa a płyn będzie sie nadawal do wymiany. Dobra automatyka ma
    > funkcję schąłdzania zbiornika w nocy tak aby kolejnego dnia mógł przyjąć
    > ciepło z solarów.

    Dobrze zaprojektowany system z dobrą automatyką może też włączyć CO
    (latem!) - jeśli kolektor ma możliwość współpracy z ogrzewaniem.
    Problem przegrzewania instalacji kolektora nie dotyczy tylko długich
    wyjazdów ale tych krótszych tez.
    Słońca wyłączyć się nie da więc trzeba jakoś z kolektora odebrać ciepło.

    Nadmiar ciepła/energii jest też problemem.

  • 54. Data: 2009-09-20 17:39:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pluton wrote:

    > To moze sprobuj Start/Uruchom... i wpisz calc :)

    a skad mam wiedziec jaka ma wydajność solar samoróba :)

  • 55. Data: 2009-09-20 17:41:45
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > szklana kula zepsuta, sorry :)

    To moze sprobuj Start/Uruchom... i wpisz calc :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 56. Data: 2009-09-20 18:21:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Dobrze zaprojektowany system z dobrą automatyką może też włączyć CO
    > (latem!) - jeśli kolektor ma możliwość współpracy z ogrzewaniem.

    A jak nie ma mozliwosci to jest zle zaprojektowany, ma zla automatyke?

> [...]
    > Słońca wyłączyć się nie da więc trzeba jakoś z kolektora odebrać ciepło.
    >
    > Nadmiar ciepła/energii jest też problemem.

    A moze ma to jednak drugorzedne znaczenie??

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2009-09-20 19:15:24
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    >Praktycznie w Europie są dwaj głowni producenci powłok absorpcyjnych i
    >kupowanie od nich wychodzi dużo taniej niz jakakolwiek radosna
    >twórczość.

    A co to za producenci?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 58. Data: 2009-09-20 19:34:48
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "nacocito" napisałL
    > Dobrze zaprojektowany system z dobrą automatyką może też włączyć CO
    > (latem!) - jeśli kolektor ma możliwość współpracy z ogrzewaniem.

    nawet najlepsza automatyka nic nie poradzi jak jej zasilanie siądzie, albo
    jakaś myszka kabelek przegryzie!:O)

  • 59. Data: 2009-09-20 20:20:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Papa Smerf wrote:
    > Órzytkownik "nacocito" napisałL
    >
    > nawet najlepsza automatyka nic nie poradzi jak jej zasilanie siądzie,
    > albo jakaś myszka kabelek przegryzie!:O)

    i wtedy mamy zawor bezpieczeńśtwa i beczkę na glikol :)

  • 60. Data: 2009-09-20 21:10:37
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > a skad mam wiedziec jaka ma wydajność solar samoróba :)

    trzeba wlaczyc proces szacowania (nie ma tego w calc :).
    mozna zalozyc od 50 do 80% profeszionala.

    wlasnie zdalem sobie sprawe, ze mam wszyztkie dane, zeby samempu policzyc,
    ale nie zaszkodzi tez popatrzec, co inni na ten temat napisza (z praktyki).

    --
    pozdrawiam
    Nullification