  • 11. Data: 2011-02-09 11:27:21
    Temat: Re: sprzedaż strychu przez wspólnotę deweloperowi
    Od: "Grzegorz P. Cibor" <p...@p...onet.invalid.pl>

    On 2011-02-09 10:15, Kris wrote:

    > Z ta uciązliwościa to nie ma co przesadzac. Raczej kuć wyburzac itp
    > przez kilka miesiecy tam nie beda. Pewnie beda robic tzw suche zabudowy
    > a wtedy uciążliwość jest niewielka. Bardziej wkurzajjący będzie bałagan
    > na klatce schodowej podczas rozbudowy

    Wyburzyć dach, podwyższenie kondygnacji, wykonać dach, potem
    wykańczanie powierzchni wewnątrz i adaptacje dokonywane przez nowych
    lokatorów, wydaje mi się że to nad wyraz dużo. Właściwie bardzo dużo.

  • 12. Data: 2011-02-09 11:41:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz P. Cibor" <p...@p...onet.invalid.pl> napisał w
    wiadomości news:iittn7$nao$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > wykańczanie powierzchni wewnątrz i adaptacje dokonywane przez nowych
    > lokatorów, wydaje mi się że to nad wyraz dużo. Właściwie bardzo dużo.

    A skoro podwyższenie kondygnacji to faktycznie trochę robioty jest. Myśląłem
    ze tylko zaadoptowanie istniejącego strychu na mieszkania.
    Ale jesli nie jesteś np emerytem i nie siedzisz cały dzień w domu to nie
    masz co się martwić na wyrost. Najgorsze roboty trwaja w czasie dnia a wtedy
    ludzie są w pracy itp. Więc dasz radę.

    Krzysiek

  • 13. Data: 2011-02-09 12:20:57
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > U nas masowo lokatorzy odłączaja się od spółdzielni i zakładaja wspólnoty.
    > Jak mają rosądnego administratora to nie ma problemu z funduszem remontowym
    > n bieżace wydatki. A jak remont dachu np potrzebny to wspólnota zaciąga
    > kredyt remoontuje i spłaca.
    > Przynajmniej kazdy mieszkaniec budynku wie na co i za co płaci. A w
    > spółdzielniach z reguły na nic wpływu nie masz i rozliczenia też są byle
    > jakie. Dużo by o tym pisac.

    Ja nie narzekam ...

    Fakt mieszkam na dość małym osiedlu którym zarządza spółdzielnia
    mieszkaniowa i nie narzekam :)
    Miałem mozliwość jak kupowałem mieszkanie (chyba w 2004r) wydzielić
    się i mieć KW (specjalnie dla mnie uchwałę podjęli i dali mi
    możliwość) , ale nie chciałem ...

    Płacę za 65m2 mieszkanie (4 osoby) od 2004r mniej niż 400zł
    miesięcznie. Dodatkowo w cenie wliczony jest ogródek (własny) ;) W
    cenie wliczone jest wszystko oprócz prądu.
    Ogrzewanie z kotłowni osiedlowej.

    Uważam że jest to bardzo mało , bo mojej żony mama na innym osiedlu za
    takie same mieszkanie płaci około 700zł miesiecznie + prąd ...

  • 14. Data: 2011-02-09 12:42:09
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]

    >Miałem mozliwość jak kupowałem mieszkanie (chyba w 2004r) wydzielić
    >się i mieć KW (specjalnie dla mnie uchwałę podjęli i dali mi

    To akurat bez znaczenia. Nawet jakbyc wydzielił kw i tak mieszkanie byłoby
    spółdzielcze/spółdzielcze własnościowe.
    Mogliście jednak np cały budynek oddzielić od spółdzielni założyc wspólnote
    i zlecić administracje jakiejs firmie.
    I wtedy wasz budynek rozliczany byłby indywidualnie, moglibyście podjąc
    decyzje o np remoncie, zaciągnąc kredyty na ten cel itp.

    >Płacę za 65m2 mieszkanie (4 osoby) od 2004r mniej niż 400zł
    >miesięcznie. Dodatkowo w cenie wliczony jest ogródek (własny) ;) W
    >cenie wliczone jest wszystko oprócz prądu.
    >Ogrzewanie z kotłowni osiedlowej.

    A wiesz jak te srodki spóldzielnia wydatkuje? Wiesz ile wasz budynek ma na
    np funduszu remontowym? Wiesz ze np jak w sasiednim budynku kradną prąd z
    klatki i mają wyzsze rachunki za oswietlenie częsści wspólnej to posrednio
    ta kasa idzie z Twoich wpłat?

    >Uważam że jest to bardzo mało , bo mojej żony mama na innym osiedlu za
    >takie same mieszkanie płaci około 700zł miesiecznie + prąd ...

    Zakładając wspólnote płacili byście pewnie podobnie lub mniej ale
    conajwazniejsze płacili byście tylko za to co SAMI(mieszkańcy budynku)
    zużyjecie(ogrzewanie, prąd itp)

    Krzysiek

  • 15. Data: 2011-02-09 20:19:59
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    W dniu 2011-02-09 10:26, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    >
    > Niestety dużo ludzi którzy są we wspólnotach patrzy tylko jak tu
    > ograniczyć "koszty". Ogranicza się do minimum "fundusz remontowy" i
    > inne wydatki. Przychodzi zima i nie ma komu odśnieżać , bo nikt nie
    > przewidział tego ... Zaczyna przeciekać dach i trzeba go naprawić.
    > Przychodzi kosztorys i nagle okazuje się że kazdy mieszkaniec
    > wspólnoty ma zapłacić po 3000zł i zaczyna się wojna ...
    > Bo Pani z dołu deszcz na głowę nie pada i nie będzie płacic , bo nie
    > ma z czego i itd ...
    >
    > Niestety to sa minusy wspólnot. Ludzie nie chcą płacić i "niczego nie

    Czyli co? We wspólnotach nie chcą płacić a w spółdzielniach chcą?

    > Wspólnoty są fajne jak nie trzeba nic remontować ;) Jak zaczynają się
    > inwestycję to zaczynają się kłótnie i wojenki ...
    >
    > Spółdzielnie mimo swoich wad mają dużo większy fundusz remontowy na
    > który składają się setki/tysiące lokatorów i naprawa dachu nie jest
    > problemem jak i inne drogie naprawy ...

    A skąd się biorą te dużo większe fundusze remontowe? Nie z wpłat
    członków spółdzielni przypadkiem? A jak lokatorów więcej to i więcej
    rzeczy do naprawiania.

    --
    Jacek Midura

  • 16. Data: 2011-02-10 21:06:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 08 Feb 2011 16:55:24 +0100, Grzegorz P. Cibor napisał(a):

    > 1. Czy w związku z faktem, iż mój lokal znajduje się bezpośrednio pod
    > strychem na którym prowadzone będą prace, przysługuje jakaś szansa na
    > ustalenie rekompensaty z tytułu uciążliwosci? To chyba oczywiste że
    > całość prac będzie najbardziej dotkliwa dla mnie (jak i innych
    > lokatorów w podobnej sytuacji), szczególnie że stopień prac jest bardzo
    > duży i będą one trwały przez długi czas.

    Przysługuje? Nie, nei przysługuje, ale może wspólnota podjąć taka uchwałę.

    Tak, regulamin wewnętrzny wspólnoty.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356