  • 11. Data: 2009-04-12 18:29:25
    Temat: Re: taras drewniany na słupach - fundament ?
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Witam

    Gdyby ktos tu jeszcze zajrzal: na podstawie znalezionych w necie
    kalkulatorow
    plus projektow wyszlo mi cos takiego:

    dla tarasu 3x8,5 metra
    słupy 10x10cm rozstaw po dlugosci (3metry): 3 słupy, po szerokości (8,5
    metra) 5 słupów.
    belki nośne: 10x15cm (dlugie na 3 metry, leza po długości)
    legary: 5x15cm, leza oczywisie poprzecznie do belek nosnych co z powyzszego
    daje ze odstep miedzy ich punktami podparcia (a wiec belkami nosnymi) wynosi
    ~1,7metra.
    Legary co 40cm.

    Konstrukcje mam zamiar robic z sosny (konstrukcyjne drewno), ostruganej,
    zaimpregnowanej ciśnieniowo plus powierzchniowo smoła drzewna z olejem
    lnianym. Brak kontaktu z gruntem - bedzie stać na fundamencikach w takich
    stalowych uchwytach-konsolach.

    Bedzie to dobre ? Cieśla z którym mam to robić mowi że wszystko ok. Ale moze
    ktos tu zajrzy jeszcze "z doświadczeniem".

    Pozdrawiam

    Kane