  • 1. Data: 2013-11-12 10:34:38
    Temat: termostaty elektroniczne na kaloryferach
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    co jakis czas pojawiaja sie w Biedronce/Lindlu...i pewnie w innych
    miejscach - elektroniczne termostaty na zawory na kaloryferach.
    Instalowane zamiast tradycyjnych. Idea sluszna, bo da sie tym sterowac
    (programator w srodku). Wiem, ze sa tez takie sterowane via radio.

    Moja idea jest to aby wymienic w swoim domu te tradycjne na
    elektroniczne sterowane radiowo.

    Skoro taki elektroniczny moze kosztowac 60-80 zl to taki z radiem nie
    powinien kosztowac wiecej niz 30-40 zl wiecej. Ale centralka jeszcze
    do tego max 200 zl.

    Ktos ma rozeznanie w tym temacie i moglby cos polecic? Czy komunikacja
    jest w jedna strone centralka - glowica (sterowanie: zadanie
    temperatury) czy w dwie strony (sterowanie: zadanie temperatury,
    glowica przekazuje temp panujaca w pokoju)???

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-11-12 13:14:30
    Temat: Re: termostaty elektroniczne na kaloryferach
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 12.11.2013 10:34, a...@p...pl wrote:
    > Czesc,
    > Skoro taki elektroniczny moze kosztowac 60-80 zl to taki z radiem nie
    > powinien kosztowac wiecej niz 30-40 zl wiecej. Ale centralka jeszcze
    > do tego max 200 zl.

    Słowo kluczowe to z-wave.
    Szukaj urządzeń zgodnych z tą technologią. Nawet dostępne sa produkty z
    rynku wtórnego.

    Ja tylko wiem tyle ile można znaleźć w marketingowej papce. Tak że dalej
    wypowiadać się nie będę.

    Pozdrawiam
    GreDi

  • 3. Data: 2013-11-12 16:25:38
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-11-12 10:34, a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > Skoro taki elektroniczny moze kosztowac 60-80 zl to taki z radiem nie
    > powinien kosztowac wiecej niz 30-40 zl wiecej. Ale centralka jeszcze

    bodajże półtora roku temu (chyba wyprzedaż wiosenna) były takie
    elektroniczne (nie radiowe) za 10zł/szt! w stonce - a na wyposażeniu
    miały dwa paluszki duracell'a :) (paluszków jeszcze nie wymieniałem)
    Jak już kupisz takie i wymyślisz jak je zmusić do pracy radiowej to daj
    znać, chętnie swoje przerobię :)
    Nigdzie indziej w takiej cenie nie spotkałem, z resztą te same na
    allegro później szły za 40zł jak świeże bułeczki :)

    Łukasz