  • 1. Data: 2012-09-01 08:02:36
    Temat: czy okna wchodza w metraż kosztów ocieplenia ?
    Od: decore-meble <r...@g...com>

    Witam

    mam 16 okien w srednim domu i teraz pytanie czy okna wchodza w metry docieplenia ?
    nawet nie mialby nic przeciw ale moj majster dolicza kazde kiwniecie palcem wiecej -
    i to mi juz dziala na nerwy

    inna ekipa robiła u moich rodziców zdjeli rynny zamontowali rynny, zamontowali
    parapety i wszystko bylo w cenie - u mnie jest wykaz prac i cennik - tylko sprzatania
    po sobie nie dodali

    jak to wygladalo u was ?

    dzieki

  • 2. Data: 2012-09-01 08:15:53
    Temat: Re: czy okna wchodza w metraż kosztów ocieplenia ?
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    W dniu 2012-09-01 08:02, decore-meble pisze:
> [...]
    parapety i wszystko bylo w cenie - u mnie jest wykaz prac i cennik - tylko sprzatania

    u mnie jak robili to policzyli całą powierzchnię ścian - sporo bo 2
    ściany po 40m i jedna 12m szerokości i 8 wysokości więc sporo i
    rozliczaliśmy się z metra kwadratowego CAŁEJ ŚCIANY wliczając okna, bo
    jak stwierdził majster - możemy się liczyć bez okien ale będzie musiał
    się p...ć z liczeniem obróbek itp. a mu się nie chce bo zazwyczaj
    wychodzi tak samo jakby ściana była bez okien.. tak się zgodzilśmy i tak
    policzył..

  • 3. Data: 2012-09-01 08:17:29
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    parapety i wszystko bylo w cenie - u mnie jest wykaz prac i cennik - tylko sprzatania

    U mnie nie odliczali okien od metrażu, ale za to nie liczyli dodatkowo
    obróbek przy oknach.

    Ty się lepiej na wykaz prac i cennik nie umawiaj, tylko powiedz
    majstrom, żeby policzyli sobie ile będzie całość kosztować i po robocie
    nie płać im ani grosza więcej. Przecież widzą budynek, widzą okna i mogą
    sobie dokładnie policzyć przed robotą ile będzie to wszystko kosztować.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2012-09-01 09:22:40
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >mam 16 okien w srednim domu i teraz pytanie czy okna wchodza w metry
    >docieplenia ?

    ja powiem tak, po co Ty się bawisz w jakieś metry2 czy inne.
    Ciebie interesuje ile kosztuje całościowo praca.

> [...]
    >inna ekipa robiła u moich rodziców zdjeli rynny zamontowali rynny,
    >zamontowali parapety i wszystko bylo w cenie - u mnie jest wykaz prac i

    ale Ciebie wkurza sam fakt, że ma szczegółowy cennik, czy zbyt wysoka cena?

    Radzę Ci abyście nie umawiali się na metry punkty czy inne gusła i czary.
    Spisz zakres prac dość szczegółowo i niech wyceni - jak jest taki pedantem
    niech wylistuje co w zakresie prac się będzie znajdowało z jego strony, żeby
    potem nie było nieporozumień.
    Ty się nie martw metrami a ceną globalną.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 5. Data: 2012-09-08 22:15:57
    Od: ziulko <m...@g...com>

    W dniu sobota, 1 września 2012 08:02:36 UTC+2 użytkownik decore-meble napisał:
> [...]
    parapety i wszystko bylo w cenie - u mnie jest wykaz prac i cennik - tylko sprzatania

    Według KNR 2-02 tom 2 rozdz 26 otwory powyżej 1m2 się potrąca - ale dokłada szpalet i
    wyjdzie prawie na to samo. Ja miałem jedno okno (wspólnota mieszkaniowa) i montaż
    parapetów był w cenie m2. Pozdrawiam