  • 1. Data: 2012-09-01 11:15:55
    Temat: podbitka - z czego zrobić?
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    witam

    mam czarny dach - blachodachówka i teraz jest teamt podbitki i nie wiem czy plastik
    czy drewniana. BYlejaki plastik zmieni kolor od slonca a w drewnie boje sie
    konserwacji co kilka lat.

    co wybrac
    rt

  • 2. Data: 2012-09-01 12:07:04
    Temat: Re: podbitka - z czego zrobic?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "decore-meble.pl" <r...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
> [...]

    >plastik czy drewniana. BYlejaki plastik zmieni kolor od >slonca a w drewnie

    Na podbitke slonce raczej nie swieci. Mam czarny dach i czarne plastikowe
    rynny. Od lat nie widze zadnej zmiany koloru.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2012-09-01 15:52:21
    Temat: Re: podbitka - z czego zrobić?
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-09-01 11:15, decore-meble.pl pisze:
> [...]
    czy drewniana. BYlejaki plastik zmieni kolor od slonca a w drewnie boje sie

    Kwestia gustu. Jak dla mnie plastikowa podbitka to całkowity jego brak.
    Jest, zwyczajnie, tandetna.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2012-09-03 08:57:21
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-09-01 15:52, wolim pisze:

    > Kwestia gustu. Jak dla mnie plastikowa podbitka to całkowity jego brak.
    > Jest, zwyczajnie, tandetna.
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW

    Teraz plastik nie jest już synonimem tandety, a raczej trwałości.
    Sam zrobiłem drewnianą, a tylko dlatego, że mam jeszcze sporo drewna na
    elewacji i mam słupy drewniane, i nie byłem w stanie dobrać koloru
    plastiku do tego drewna. Za to z okien widzę dom z grafitowym dachem i
    tanią, jak ty to nazywasz tandetną podbitką i moim zdaniem wygląda to
    ładnie. Oczywiście trzeba poszukać plastiku, który nadaje się na
    podbitkę, a nie tylko do wewnątrz.

    Ariusz

  • 5. Data: 2012-09-03 09:34:56
    Od: "Rafał" <elkacper(USUNTO)@interia.eu>

> [...]
    > tanią, jak ty to nazywasz tandetną podbitką i moim zdaniem wygląda to
    > ładnie. Oczywiście trzeba poszukać plastiku, który nadaje się na podbitkę,

    Ano właśnie, zalezy jaki plastik i tu kwestia rozbija sie o cenę.
    Tani plastik jest do bani, zakupiłem na całą podbitkę, na szczęście na WZ
    i następnego dnia wszystko odwiozłem bez 5 paneli i kilku kstzałtek bo
    tandeta okrutna.
    Zostaje albo w dużo wyższej cenie plastik, albo drewno i na razie mam inne
    prace budowlane ważniejsze i olałem podbitkę.
    Tak więc przyłączam się do pytanie co tam założyć, może jakieś pomysły?

    Rafał

  • 6. Data: 2012-09-03 11:06:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Rafał" <elkacper(USUNTO)@interia.eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > prace budowlane ważniejsze i olałem podbitkę.
    > Tak więc przyłączam się do pytanie co tam założyć, może jakieś pomysły?

    Ja robilem z blachy. Koszt to ok. 24zl/m^2

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2012-09-03 11:26:21
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-09-03 09:34, Rafał pisze:

> [...]
    > prace budowlane ważniejsze i olałem podbitkę.
    > Tak więc przyłączam się do pytanie co tam założyć, może jakieś pomysły?

    Nie wiem co nazywasz do bani i dlaczego - Kupowałem tanie panele,
    którymi obłożyłem balkon (coś w stylu pełnej barierki). Balkon jest
    jednocześnie dachem dla tarasu poniżej. Nie widać go z zewnątrz, a tylko
    z mojej sypialni i jakoś zbytnio z niego nie korzystam więc postanowiłem
    wybrać coś taniego zwłaszcza, że dostęp do tego dobry i wymiana będzie
    bezproblemowa.
    Obawiałem się, że wiatr (a często u mnie wiej dość mocno) to po urywa.
    Od dołu (sufit tarasu nie był jeszcze zrobiony) były mocne przeciągi i
    potrafiło mi oderwać folię paroprzepuszczalną - która miała zabezpieczać
    sufit tarasu przed śniegiem. Panele wytrzymały kilka wichur i nadal są
    ok - na część czasem pada bezpośrednie słońce i nawet koloru nie
    zmieniły (2 lata).
    Balkon od dołu miałem obijać drewnem (stanowić on miał sufit tarasu)
    jednak stwierdziłem, że drewno zwłaszcza w kolorze (ciemny orzech) jakim
    mam wymalowane pozostałe elementy drewniane będzie zbyt zaciemniał mi
    salon, z którego 3 okna są na ten taras. Postanowiłem zrobić ten sufit
    biały i również kupiłem w miarę tani biały panel podbitkowy.
    Faktycznie jak weźmie się to w rękę to wydaje się straszną tandetą po
    położeniu całość się jednak wzmacnia i dobrze trzyma. Oczywiście
    kamieniami w to nie będziesz rzucał bo pewnie by popękało ale wygląd dobrze.

    Za to na resztę domu na podbitkę kupiłem drewno (również tanie) i nie
    wiem czy nie bardziej trwały będzie ten tandetny panel.
    Gdyby udało mi się dobrać kolor taniego plastiku zbliżony do drewna,
    które już mam to bym się nie zastanawiał.

    Tani panel kosztował około 11zł m2
    Tanie drewno 18zł m2 i pomalowanie około 7zł m2 - 25zł m2

    Dobry panel podbitkowy np. z Celfastu, który faktycznie wygląda jak
    drewno coś koło 37zł m2 (wliczone startówki i wykończeniówki). Dobry
    modrzew na podbitkę można już kupić za 25-35 zł m2 pomalowanie jw.

    W przypadku szarych, czarnych,... (jednolitych) paneli, które znakomicie
    pasują do dachu nie widzę potrzeby przepłacać.
    Zwłaszcza, że to tylko podbitka i nikt na to nie zwraca uwagi.

    Zróbcie test - będziecie przechodzić koło jakiegoś domu, który widzicie
    dość często pooglądajcie podbitkę, zobaczycie jaka ona jest i
    zastanówcie się czy wcześniej zwracaliście na nią uwagę.

    Ja na swojej miałem kilka niedoróbek, które miałem poprawić, a już po
    tygodniu nie mogę ich znaleźć i kompletnie nie zwracam na nią uwagi.

    Ariusz