  • 11. Data: 2009-03-17 16:54:32
    Temat: Re: tynki na listwach
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > A czy to tak paradoksalnie nie wyglada, że właśnie chcą poświecić mniej
    > czasu
    > jego budowie niż inni wykonawcy? Wiem ze zalozenie listew zabiera troche
    > czasu, ale czy praca pozniej nie jest znacznie latwiejsza i szybsz?

    Podstawa to oblistwowanie powoduje uzyskanie płaszczyzny, a nie trzymanie
    się ściany - która bardzo często jest po prostu krzywa. I po spędzeniu dnia
    na oblistwowaniu domu i założeniu narożników praca oczywoiście idzie
    szybciej.

    > Czy w efekcie
    > za dodatkowy koszt listew, tynkarze nie ulatwiaja sobie pracy wykonujac
    > to szybciej, mniejszym nakladem pracy i lepiej?

    Czy to żle ?? pomijając oczywiście że niektórzy potrafią schrzanić po prostu
    tynk nawet na listwach, to listwy gwarantują inwestorowi że mamy tynk prosty
    bez uskoków.

    > Nie wiem czy masz doswiadczenie w tynkowaniu z listwami i bez aby
    > porownac, czy tynkujecie tylko na listwach? Jezeli tak to prosze podziel
    > sie
    > doswiadczeniami co do pracochlonnosci i szybkosci.

    Ja z doświadczenia mogę powiedzieć, że my wyciągamy listwy - często pomiędzy
    listwami "siada" i powstają fale - dlatego po tynkowanu wyciągamy listwy i
    zacierana jest ściana na równą fakturę. Poza tym oczywiście taka poobcierana
    listwa ziarnkami piasku - pomimo swojego "ocynku" bardzo szybko rdzewieje.

    Pozdrawiam
    Marcin W.

  • 12. Data: 2009-03-17 17:28:53
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kris napisal:
    > Pozostawione podobno mogą korodowac i brunatne plamy wyjda na ścine.

    W tynku cementowym-wapiennym mialoby ci cos korodowac? 8^)

    Bo w gipsowym to od samego patrzenia koroduje :D
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2009-03-17 18:57:06
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]

    > ktorzy
    > zechca poswiecic Twojej budowie wiecej czasu. W praktyce wyglada to tak,
    > ze
    > klei sie metalowe listwy na sciany i tynk jest wyrownywany w oparciu o te
    > wlasnie listwy, tak, ze powstaja jednolite i proste plaszczyzny.
    >
    > Bez listew nie da sie rowno polozyc tynku, chyba ze masz idealnie rowno
    > wymurowane sciany (w praktyce zdarza sie to niezwykle rzadko).
    >
    > --
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    a ja uważam wręcz odwrotnie
    Kiepskiemu tynkarzowi to nawet listwy nie pomogą
    a dobry fachowiec bez listew zrobi równiutko.
    U mnie zrobili równiutko, sprawdzałem 2,5m poziomicą.
    Nie uzywali żadnych listew

    Pzdr
    J23

  • 14. Data: 2009-03-17 19:34:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jak wiesz sa dwie szkoly. My jesli tynkujemy, to listwy zostaja w scianie.

    One sa cynkowane, wiec nie sadze, zeby korodowaly.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-03-17 19:37:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Bez listew nie da sie rowno polozyc tynku, chyba ze masz idealnie rowno
    > wymurowane sciany (w praktyce zdarza sie to niezwykle rzadko).

    Dawni tynkarze robili sobie takie listwy z samej zaprawy tynkarskiej
    nakladanej w formie pionowych pasow na scianie. Pasy te byly pionowane i
    ponich sciagalo sie zaprawe. Reszta to tynk oborowy, znaczy bez jakich
    kolwiek prowadnic.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-03-17 19:41:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> napisał w
    wiadomości news:gpokk7$9vh$1@news.onet.pl...

    > zacierana jest ściana na równą fakturę. Poza tym oczywiście taka
    > poobcierana listwa ziarnkami piasku - pomimo swojego "ocynku" bardzo
    > szybko rdzewieje.

    Nie powinny rdzewiec, gdyz ocynk ze stala tworzy ogniwo i odkryta stal dosc
    szybko jest zabezpieczana. Cieta blacha dachowa ocynkowana tez nie koroduje
    w miejscach ciecia.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-03-17 20:34:21
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > Nie powinny rdzewiec, gdyz ocynk ze stala tworzy ogniwo i odkryta stal
    > dosc szybko jest zabezpieczana. Cieta blacha dachowa ocynkowana tez nie
    > koroduje w miejscach ciecia.

    tak, tak.. sprzedaje różne matriały i wiem jak czesto wyglada warstwa
    cynku... niejednokrotnie widziałem blachy ktore po wygięciu miały łuszczącą
    się warstwę ocynku.
    I naprawdę nigdy nie widziałeś jak narożniki "mokry tynk" lub listwy
    prowadzące rdzewieją ??

  • 18. Data: 2009-03-17 21:05:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> napisał w
    wiadomości news:gpp1gc$ic3$1@news.onet.pl...

> [...]
    > łuszczącą się warstwę ocynku.
    > I naprawdę nigdy nie widziałeś jak narożniki "mokry tynk" lub listwy

    Nie widzialem, ale lipe potrafie sobie wyobrazi. W kazdym razie nie powinny
    rdzewiec, tym bardziej w tynku cem.-wap. U siebie narozniki wstawialem
    aluminiowe, listwy stalowe. Niektore byly wyjmowane, walalo sie to po
    posadzce, koncowki jakies obciete. Zbieralem to zginalem i wyrzucalem. Na
    moich ocynk sie nie luszczyl, moze trafilem na dobre.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-03-17 21:24:41
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "J23" <i...@p...onet.pl> wrote in message

    > Kiepskiemu tynkarzowi to nawet listwy nie pomogą
    > a dobry fachowiec bez listew zrobi równiutko.
    > U mnie zrobili równiutko, sprawdzałem 2,5m poziomicą.
    > Nie uzywali żadnych listew

    U mnie było jak zawsze kilku tynkarzy hehe. Ci pierwsi, co ich wywaliłem,
    używali listew ocynkowanych i po ich robocie były między pionowymi listwami
    wklęsłe meniski. Jak sie przyłozyło poziomo łatę to na tych metalowych
    listewkach się opierała, a po środku był dołek. Następni po nich wyrównywali
    to gipsem szpachlowym. Ale nastepni tynkowali bez żadnych pomocy i robili to
    idealnie. 7zł/m2

  • 20. Data: 2009-03-18 09:25:01
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > nakladanej w formie pionowych pasow na scianie. Pasy te byly pionowane i
    > ponich sciagalo sie zaprawe. Reszta to tynk oborowy, znaczy bez jakich

    To ja włąśnie chyba miałem takich dawnych,
    bo zauważyłem że robili sobie coś w rodzaju listew
    z zaprawy tynkarskiej, a tynki zrobili bardzo równo

    Pzdr
    J23