  • 1. Data: 2009-03-17 11:43:26
    Temat: Czerwiec 2009 r.: instalacja telekomunikacyjna w nowym mieszkaniu obowiązkowa
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    12 marca 2009 r. Minister Infrastruktury podpisał rozporządzenie
    nakładające na inwestorów obowiązek wyposażenia budynków w instalację
    telekomunikacyjną.
    Wraz z nowym rozporządzeniem, które zmienia rozporządzenie w sprawie
    warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie, na inwestorów nałożony zostanie obowiązek wyposażenia
    budynku w instalację telekomunikacyjną (od połączenia z publiczną siecią
    telekomunikacyjną do gniazda abonenckiego). Warto dodać, że obecne
    przepisy nie stawiały takiego wymogu mówiąc jedynie o "przystosowaniu do
    wyposażenia w instalację telekomunikacyjną".

    wiecej:
    http://www.idg.pl/news/341908/Czerwiec.2009.r.instal
    acja.telekomunikacyjna.w.nowym.mieszkaniu.obowiazkow
    a.html

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 2. Data: 2009-03-17 13:20:46
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Marek Kutyla pisze:
> [...]
    >

    > wiecej:
    > http://www.idg.pl/news/341908/Czerwiec.2009.r.instal
    acja.telekomunikacyjna.w.nowym.mieszkaniu.obowiazkow

    Powinno być w każdym domu
    a z tego wynika ze tylko deweloperka

    jak widze nowe domy i zdziwionego gospodarza jak dowiaduje sie ze do
    internetu lub tv trzeba kabla lub 2 koncentryków ;)

    michal

  • 3. Data: 2009-03-17 13:27:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Krzysiek
    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Powinno być w każdym domu

    Powinno byc tam gdzie włascicel chce ale nie obowiazkowo.
    Niedługo rozporządzenie wydadzą że kazdy nowowybudowany dom powinien byc
    wyposażony w budę dla psa np.

    > jak widze nowe domy i zdziwionego gospodarza jak dowiaduje sie ze do
    > internetu lub tv trzeba kabla lub 2 koncentryków ;)
    To się wtedy cieszysz chyba- dodatkowa fucha do zrobienia;))))

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-03-17 14:55:50
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Marek Kutyla" <S...@j...pl> wrote in message
    > 12 marca 2009 r. Minister Infrastruktury podpisał rozporządzenie
    > nakładające na inwestorów obowiązek wyposażenia budynków w instalację
    > telekomunikacyjną.

    Bardzo dobra decyzja. Przynajmniej ekipy i kierbud nie zapomną wykonać
    podłączeń :-)

  • 5. Data: 2009-03-17 15:29:58
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Powinno byc tam gdzie włascicel chce ale nie obowiazkowo.
    > Niedługo rozporządzenie wydadzą że kazdy nowowybudowany dom powinien byc

    Właścicielem jest developer i od jegu humoru ma zależeć czy ty jako końcowy
    odbiorca będziesz mieć tą instalację czy nie? A potem się dowiesz, ze żadna
    firma cię nie podłączy bo brak infrastruktury.

  • 6. Data: 2009-03-17 22:08:22
    Od: "endriu" <m...@w...pl>

> [...]
    > wyposażony w budę dla psa np.

    > To się wtedy cieszysz chyba- dodatkowa fucha do zrobienia;))))

    źle myślisz kris, nie bądź taki anarchista
    lud jest tępy , w dodatku tworzy bezładną masę więc przepisy muszą być

    jeżeli pomysł ma wyeliminować kablowiska natynkowe wykonywane przez kablówki
    to jest ok

  • 7. Data: 2009-03-18 07:22:28
    Od: "Decter" <decter(wytnij)@op.pl>

    > wiecej:
    > http://www.idg.pl/news/341908/Czerwiec.2009.r.instal
    acja.telekomunikacyjna.w.nowym.mieszkaniu.obowiazkow
    a.html

    Może jeszcze do pozwolenia będą potrzebne WT od Francuzów że są
    mozliwości podłaczenia telefonu na drucie?

  • 8. Data: 2009-03-18 07:44:27
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "endriu" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > źle myślisz kris, nie bądź taki anarchista
    > lud jest tępy , w dodatku tworzy bezładną masę więc przepisy muszą być
    >
    > jeżeli pomysł ma wyeliminować kablowiska natynkowe wykonywane przez
    > kablówki to jest ok

    Budynkach wielorodzinnych ok. ale zaraz wykombinują że w domach
    jednorodzinnych tez obowiazkowe i z tym sie nie zgadzam.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-03-18 07:47:22
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    kris pisze:
    > Użytkownik "endriu" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Budynkach wielorodzinnych ok. ale zaraz wykombinują że w domach
    > jednorodzinnych tez obowiazkowe i z tym sie nie zgadzam.

    jasne ze nie !!!
    ale i tak sobie zrobisz, ale bez przymusu ;)

    ja mam do każdego pokoju 2xUTP oraz 1 koncentryk
    do salonu 2xutp + 2x koncentryk
    i żadna enka mnie nie zaskoczy ;)

    michal

  • 10. Data: 2009-03-18 08:26:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > ja mam do każdego pokoju 2xUTP oraz 1 koncentryk
    > do salonu 2xutp + 2x koncentryk
    > i żadna enka mnie nie zaskoczy ;)
    A ja mam tylko dwa koncentryki do pokoju gdzie stoi telewizor. Podpięta jest
    tam Cyfra i antena siatkowa.
    Do innych pomieszczeń nie ciagnełem kabli tv świaddomie. Sypialnia jest od
    spania wiec TV tam nie chce. Dziecku w pokoju TV również do szcześcia
    niepotrzebny.
    Ale to mój świadomy wybór. Znam osobe która po dwa koncetryki i dwa utp
    ciągneła tak jak Ty. Mieszka już dwa lata i wszystkie te kable sterczą ze
    ściany niewykorzystane- i tak już pewnie zostaną;)).

    Krzysiek