  • 1. Data: 2009-03-17 12:59:38
    Temat: Jaki beton na szambo ?
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    chcę sobie wylac szczelne szambo betonowe 2x2x2 m
    jaki beton będzie odpowiedni i grubość scianki
    czy beton B15 i ścianka 10 cm wystarczy ?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-17 14:59:47
    Temat: Re: Jaki beton na szambo ?
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Szumek" <k...@i...pl> wrote in message
    > Witam
    > chcę sobie wylac szczelne szambo betonowe 2x2x2 m
    > jaki beton będzie odpowiedni i grubość scianki
    > czy beton B15 i ścianka 10 cm wystarczy ?
    > pozdrawiam

    Chyba musisz mieć beton W8 lub lepszy, a zaczynają się od B25
    Zapytaj o B25 W8

  • 3. Data: 2009-03-17 15:35:32
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "Szumek" <k...@i...pl> wrote in message
    >
    > Chyba musisz mieć beton W8 lub lepszy, a zaczynają się od B25
    > Zapytaj o B25 W8

    ok a jaką grubość ścianki zrobić?

  • 4. Data: 2009-03-17 17:03:04
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > ok a jaką grubość ścianki zrobić?

    Nie wiem :-) To trzeba konstruktora do tego. Zeby się ścianki nie rozlazły
    trzeba zazbroić chyba

  • 5. Data: 2009-03-18 09:59:37
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > chcę sobie wylac szczelne szambo betonowe 2x2x2 m
    > jaki beton będzie odpowiedni i grubość scianki
    > czy beton B15 i ścianka 10 cm wystarczy ?
    > pozdrawiam

    A nie taniej, łatwiej i szybciej będzie zamówić gotowe szambo betonowe z
    atestem? Mam takie coś - montaż z wykonaniem wykopu, położeniem rury i
    zasypaniem trwał może 8 godzin. Ścianki mam 10 cm, a pokrywę 12 cm - ze
    zbrojeniem pod odporną na grubą metrową warstwę ziemi oraz manewrowanie
    samochodów. Beton B-20, z zewnątrz pomalowane izoplastem lub czymś podobnie
    wyglądającym.
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 6. Data: 2009-03-18 10:01:08
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    atestem? Mam takie coś - montaż z wykonaniem wykopu, położeniem rury i
    zasypaniem trwał może 8 godzin. Ścianki mam 10 cm, a pokrywę 12 cm - ze
    zbrojeniem przeliczonym pod metrową warstwę ziemi oraz manewrowanie

  • 7. Data: 2009-03-18 10:33:51
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Mar, 15:59, "kiki" <s...@s...ss> wrote:
    > "Szumek" <k...@i...pl> wrote in message

    10cm dobrego żelbetu wystarczyło by (czyli B15 odpada)

    > Chyba musisz mieć beton W8 lub lepszy, a zaczynają się od B25
    > Zapytaj o B25 W8

    W8 w zupełności i aż z naddatkiem wystarczy...
    ;-)

    Ścianka wylewana na budowie musi mieć co najmniej 15 cm, a najlepiej
    20 cm (ze względu na wszystkie możliwe przeciwności losu które o dziwo
    zwykle się zdarzają choć nie powinny). Ścianka powinna być też dobrze
    zazbrojona i zawibrowana... Ogólnie to chyba taniej i pewniej kupić
    szambo gotowe.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 8. Data: 2009-03-18 17:04:00
    Od: "Czacha " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Druid29 <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zbrojeniem przeliczonym pod metrową warstwę ziemi oraz manewrowanie
    > samochodów. Beton B-20, z zewnątrz pomalowane izoplastem lub czymś podobnie

    A ile cię to kosztowało?

    A ile Cię to kosztowało?

  • 9. Data: 2009-03-18 17:10:01
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Czacha " <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > A ile cię to kosztowało?
    >

    > A ile Cię to kosztowało?
    >
    > --
    > http://www.gazeta.pl/usenet/

    u mnie za gotowe takie szambo krzykneli 2500 gdzie na sląsku proszą 900

  • 10. Data: 2009-03-18 17:29:26
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    > Witam
    > chcę sobie wylac szczelne szambo betonowe 2x2x2 m
    > jaki beton będzie odpowiedni i grubość scianki
    > czy beton B15 i ścianka 10 cm  wystarczy  ?
    > pozdrawiam

    Wystarczy pod warunkiem, ze nie bedzie po nim jezdzil ciezki sprzet, dlatego
    plyte przykrywajaca, na wszelki wypadek dobrze bym zazbroil i pogrubil. A w te
    scianki tez na wszelki wypadek wrzucilbym pare cienkich pretow zbrojeniowych.
    Natomiast ja od paru lat jestem niejako zafascynowany ... papa
    termozgrzewalna. Stosuje firmy dibiten (nie zebym ja reklamowal). Dlatego
    proponuje Ci nalepienie na goraca tego materialu grubosci 4 mm, na wewnetrzne
    sciany szamba wtedy nie bedzie problemow z korozja betonu powodowana kwasami
    organicznymi jak rowniez z jego wieloletnia szczelnoscia. Ja to stosuje tu do
    napraw izolacji scian fundamentowych, nawet peknietych, jak rowniez
    zastosowalem to dla izolacji i potem ocieplenia scian fundamentowych mojego
    domku. Jest to sposob i tanszy i mniej pracochlonny od stosowania nawet super
    duper izolacji w plynie.
    Z tym, ze te izolacje scian szamba musisz wykonac przed wykonaniem plyty
    zamykajacej z uwagi... na brak powietrza w zamknietym pomieszczeniu i palnik
    niezbedny do nagrzewania papy bedzie gasl.
    Pzdr.