  • 31. Data: 2013-03-18 20:56:33
    Temat: Re: weekendowo o GMO dla niezdecydowanych
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Mar 2013 06:19:11 +0100, Zansibar napisał(a):

    > Dostałaś konkretną odpowiedź,

    To TY bredzisz, a nie ja, o "aspekcie większej dostępności do leków

    Ale bardzo proszę, miliony przykładów:
    http://tiny.pl/h8qn8
    http://tiny.pl/h8qn6
    --
    XL

  • 32. Data: 2013-03-18 21:22:30
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Wspólnotowe Centrum Badawcze (JRC), dyrekcja generalna Komisji
    Europejskiej, opublikowało raport potwierdzający pozytywne aspekty
    ekonomiczne dla europejskich rolników płynące z uprawy roślin
    transgenicznych.
    Zastosowanie w uprawie kukurydzy Bt pozwoliło rolnikom zwiększyć przychód
    brutto nawet o 122 EUR z hektara w stosunku rocznym.
    http://www.biotechnolog.pl/news-843.htm
    Pozdrawiam ekonomicznie Ja...cki
    PS Wspólnotowe Centrum Badawcze jest Dyrekcją Generalną (DG JRC) Komisji
    Europejskiej w skład, którego wchodzi siedem instytutów naukowych
    zlokalizowanych w pięciu Państwach Członkowskich Unii Europejskiej (Belgii,
    Niemczech, Włoszech, Holandii i Hiszpanii) gdzie zatrudnionych jest 2,7 tyś
    pracowników. DG JRC odgrywa aktywną rolę w udzielaniu pomocy przy tworzeniu
    bezpieczniejszej, czystszej, zdrowszej i bardziej konkurencyjnej Europy.

  • 33. Data: 2013-03-18 21:53:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

> [...]
    > Zastosowanie w uprawie kukurydzy Bt pozwoliło rolnikom zwiększyć
    > przychód brutto nawet o 122 ¤ z hektara w stosunku rocznym.

    Dotacje unijne, to w tej chwili bodaj ponad 200 euro z hektara
    w stosunku rocznym. Wniosek: Komisja Europekska potrafi ten problem
    rozwiązać szybciej i prościej i lepiej za pomocą Starych Sprawdzonych
    Sposobów, bez uciekania się do pomocy organizmów transgenicznych.

> [...]
    > Europejskiej (Belgii, Niemczech, Włoszech, Holandii i Hiszpanii)
    > gdzie zatrudnionych jest 2,7 tyś pracowników.

    To ile ich na hektar przypada, bo nie chce mi się liczyć?

    > DG JRC odgrywa aktywną rolę w udzielaniu pomocy przy tworzeniu
    > bezpieczniejszej, czystszej, zdrowszej i bardziej konkurencyjnej
    > Europy.

    Czyli co, oni sami nic konkretnego nie robią, a wyłącznie pomagają?!

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2013-03-27 17:36:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Mar 2013 21:22:30 +0100, Dirko napisał(a):

    > Zastosowanie w uprawie kukurydzy Bt pozwoliło rolnikom zwiększyć przychód
    > brutto nawet o 122 EUR z hektara w stosunku rocznym.

    Którym "rolnikom"? - tym z PSL, co Bieszczady wykupili i borą dotacje?
    3333-/
    --
    XL