  • 11. Data: 2014-01-08 21:10:49
    Temat: Re: wełna
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-01-08 18:42, gzk pisze:

    > A może z tą pokorą to może byś zaczął od siebie? Mądralo?

    No chyba nie zrozumiales, a sie napinasz zupelnie niepotrzebnie.

    Pokora bo..., to najtudniejszy i najwazniejszy etap ocieplenia, ktory
    niestety patrzac na dachy jest 90% stojacych domow zwyczajnie
    spierniczony. Wnioskujac z tresci posta, ze watkotworca chce ten etap
    powierzyc komus tam jak plytkarzowi ukladanie plytek jest troche naiwne,
    czy tez brakiem pokory w stosunku do ilosci mozliwych sposobow
    spieprzenia ocieplenia, mimo ze organoleptycznie wyglada to dobrze.
    Idealnym poczatkiem umoczenia kasy w blocie jest wybor linkowanej welny.
    Dalej znajac zycie bedzie tylko gorzej. Lepiej o pokorze pisac zanim
    ktos podejmie glupia decyzje, bo o ociepleniu poddasza i problemach z
    nim pisalismy tu juz cale elaboraty. Wniosek w sumie jest jeden: zadnych
    superbudzetowych welen i najlepiej samemu niestety.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 12. Data: 2014-01-09 08:08:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 stycznia 2014 14:53:08 UTC+1 użytkownik Marcin Ł napisał:

    > parametry gorsze ale cena sporo nizsza. czy faktycznie oplaca sie dopalcic
    >
    > do isovera czy rockwool'a?
    Parametry parametrami. Różnice w drugim miejscu po przecinku przyniosą
    oszcędności/straty pewnie równowartoci flaszki rocznie.
    Jednak jest inny poważniejszy problem-tej marketowej wełny nie da się poprawnie
    ułożyć podczas zabudowy poddasza.
    Kup rolkę tej marketowej i rolkę Toprocka np dotnij na wymiar i włóż te dwie wełny
    między krokwie. Różnice powinieneś zobaczyć od razu;)

  • 13. Data: 2014-01-09 08:34:04
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Jan Drawski" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wg mojej wiedzy tylko Rockwool. Osobiście go kupiłem po długim czasie
    > analizy i teraz czeka na montaż. Niektórzy sąsiedzi zostali namówieni na
    > Isovera ale on mi się nie podobał ze względu na to, że ponoć bardziej
    > absorbuje wodę, jest to związane z materiałami z jakich jest wytwarzany.

    Dobrze że choć napisałeś "ponoć"
    Isover robi wełnę szklaną robioną głównie z piasku kwarcowego a Rockwool
    robi wełnę kamienną głównie ze skał.
    Wełna Isovera jest czystsza, mniej pyli, jej włosie nie jest łamliwe i
    gładsze i na dodatek jest dodatkowo hydrofobizowana

  • 14. Data: 2014-01-09 08:41:08
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "HANA" <h...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Tylko i wylacznie rockwool
    > nie pakuj sie w wynalazki bo bedziesz plakal...

    Isover lepsza. Nie jestem handlowcem, wiem co piszę bo trochę poddaszy
    ociepliłem.

  • 15. Data: 2014-01-09 09:06:23
    Od: <m...@g...com>

    > TOPROCK

    Isover lepiej się układa, mniej pyli i nie ma łamliwego włosia przez co jest
    bardziej
    sprężysta. Słabiej też utrzymuje wilgoć bo ma gładsze włosie.

    Rockwoll Toprock lambda = 0,035 W/mK cena od 22,85zł/m2
    Isover Profit-Mata lambda = 0,035 W/mK cena od 22,10zł/m2

  • 16. Data: 2014-01-09 09:10:18
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...

    >Kup rolkę tej marketowej i rolkę Toprocka np dotnij na wymiar i włóż te
    >dwie wełny między krokwie. Różnice powinieneś zobaczyć od razu;)

    Isovera profit-matę czy supermatę układałem między krokwiami bez
    sznurowania.
    Jak się ją rozwinęło z rolki to trzeba było odczekać 5 minut aż nabierze
    swoją właściwą grubość co oznacza że nawet w takcie składowania ściśnięta w
    rolkach nie traci swojej sprężystości.

  • 17. Data: 2014-01-09 10:15:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 08:08:58 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Kup rolkę tej marketowej i rolkę Toprocka np dotnij na wymiar i włóż te dwie >wełny
    między krokwie. Różnice powinieneś zobaczyć od razu;)

    I pamietaj że ocieplenie poddasza to jeden z najwazniejszych etapów budowy.
    Robotas bardzo niewdzięczna, nielubiana przez fachowców, fuszerki łatwe do ukrycie
    przez fachowców po zabudowie GK p[raktycznie nie do wykrycie przez inwestora. Jedynie
    licznik gazu czy innego pradu takie fuszerki wykryje zwiększonym zuzyciem.
    Ten etap(układanie wełny) więc albo musisz zrobic sam albo jesli już komus to zlecisz
    to musisz byc codziennie na budowie i kontrolować postepu robót. Katehgorycznie nie
    zgodzic się na zakryuwanie płytami GK czy nawet na układanie drugiej warstwy wełny
    jeśli nie obejrzysz dokładnie jak połozyli pierwszą.

  • 18. Data: 2014-01-09 10:20:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 09:06:23 UTC+1 użytkownik m...@g...com napisał:
    > Rockwoll Toprock lambda = 0,035 W/mK cena od 22,85zďż˝/m2
    > Isover Profit-Mata lambda = 0,035 W/mK cena od 22,10zďż˝/m2
    Nie chce mi się sprawdzać czy te ceny które podałeś to tzw katalogowe czy juz po
    rabatach.
    Nie wiem tez jak dzisiaj ale w 2008r można byo dostac u dystrybutora i 50% rabatu od
    ceny tzw "katalogowej" Warto więc podrążyć temat i pomęczyć hurtownie ofertowaniem.

  • 19. Data: 2014-01-09 11:42:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-01-09 09:10, m...@g...com pisze:
> [...]
    > swoją właściwą grubość co oznacza że nawet w takcie składowania
    > ściśnięta w rolkach nie traci swojej sprężystości.

    Moja Supermata lezy juz miesiac i brakuje jej do deklarowanej grubosci
    od 1 do 1,5 cm. Toprock byl wymiarowy po paru minutach.
    Jeszcze tego Isovera nie kladlem, ale na oko wyglada, ze bez sznurowania
    by sie nie obylo. Slowej Toprock sprawia lepsze wrazenie.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 20. Data: 2014-01-09 12:04:59
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeszcze tego Isovera nie kladlem, ale na oko wyglada, ze bez sznurowania
    > by sie nie obylo. Slowej Toprock sprawia lepsze wrazenie.

    W przeciwieństwie do ciebie napiszę że Toprock właśnie miał problemy z
    wymiarami.
    Nie sznurowałem nigdy supermaty czy profi-tmaty , na noc się tak zostawiało
    nieraz i na rano nadal było na swoim miejscu.