  • 61. Data: 2011-04-11 06:13:01
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza OT
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Co jeszcze chcesz zakazać totlitarysto?

    Dopóki mamy obowiązkowe ubezpieczenia, doputy człowiek nie będzie mógł robić
    ze sobą to na co ma ochotę.
    Trzeba zlikwidować ten fundament socjalizmu.

    Musi w końcu zacząć obowiązywać fundamentalna zasada prawa rzymskiego
    "Chcącemu nie dzieje się krzywda".
    Podatki trzeba płacić TYLKO na cele wspólne a nie po to aby zabrać kasę
    Tobie i dać mi.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 62. Data: 2011-04-11 06:44:24
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Prywatne autobusy tez pod taksowki podciagniesz?

    Na wolnym rynku nie ma to znaczenia. Każdy wozi tym czym mu się najlepiej
    opłaca.

    > To ja polecam Keynsa. :-)

    Zdaje się, że któryś z przedstawicieli austriackiej szkoły ekonomii dostał
    Nobla za obalenie teorii Keynesa.
    Ale OK. Rozumiem, że Ciebie bardziej przekonują jego teorie.

    > No jak sie nie udaje? Rok 1991 u nas, stopa inflacji o ile pamietam 1200%
    > i byla najwyzsza w historii. Zobacz jaka mamy obecnie.

    Obecnie jesteśmy w ciemnej dupie.
    Nie widzisz tego?

    > Jezeli nikt nie drukuje bez sensu to dziala.

    Dziś wszyscy drukują!
    Banki Centralne rozpleniły pieniądz fiducjarny. Dziś pieniądze powstają z
    niczego :-(
    Waluta słabnie.

    > A tak znam poglad JKM na temat szkoly i nauki przez rodzicow w domu.

    Napisałem 3 kopki. Bo chodzi też o sport, budownictwo, pocztę i znów "...."
    Odnośnie do szkół, nauki.
    Rodzić powinien móc decydować czego ma się uczyć jego dziecko, bo to JEGO
    dziecko.
    Dziś Twoje dzieci są trochę Twoje, trochę moje ;-)

    > Widze
    > przy okazji dzieci tych ze slumsow i ich ksztalcenie przez rodzicow.

    Socjaliści na siłę chcą wszystkich wokół edukować, być za innych
    odpowiedzilnymi... ehh

    > Jakie to proste. :-)

    Przede wszystkim sprawiedliwe.
    I to nie "sprawiedliwe społecznie" jak to ma miejsce dziś z "opieką" państwa
    ;-)
    Zresztą wystarczy włączyć TV, w którym jest cała masa programów typu
    "uwaga", w których ciągle pokazywana jest ta pomoc państwa a raczej jej
    brak.
    OPSy nie wiedzą zwykle nic o problemach konkretnych ludzi. Sąsiedzi także
    niewiele, bo przez to istnienie tej państwowej niby-pomocy, zanikły wszelkie
    więzy społeczne. Ludzie myślą - źle się u kogoś dzieje? Państwo niech się
    nimi zajmie, pomoże.
    Potem okazuje się jednak, że po programie pojawia się konkretny odzew
    prywatnych osób z pomocą. Czyli udaje się.
    Ludzie lubią sobie pomagać pod warunkiem, że wokół panują sprawiedliwe
    zasady dla wszystkich i nie muszą oglądać ciągle pijanego sąsiada, który
    dostaje dodatek mieszkaniowy z ich kieszeni.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 63. Data: 2011-04-11 12:58:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > To jest nakaz nie zakaz. Jazdy samochodem nikt Ci nie broni, ale
    > zgodnie z przepisami. Naprawde nie rozumiem w czym problem z tymi
    > pasami. Bunt czternastolatka chyba. Ile kosztuje zapinanie pasow, ze
    > to taki problem?

    nakaz jest głupi... sam zapinam pasy i nie potrzebuję sie buntować ale
    uważam że zmuszanie ludzi do zapinania pasów jest durne, tak powinien być
    nakaz montowania pasów ale nie używania.

    > Ze co? Szprycuj sie ile chcesz tylko zeby moje dzieci tego nie
    > widzialy, bo pomysla, ze to dobre.

    Dokładnie o tym mówię... dorosła osoba powinna mieć prawo sie szprycować,
    pić, palić, uprawiac seks oralny, jeżdzić na desce, latać na lotni itd...

    > Porownujesz tak oczywste sprawy do
    > sam nie wiem czego. Wykazujesz jakis dziwny cynizm albo w ogole nie
    > wiesz o czym piszesz. Moze dobrze byloby sprzedawac narkotyki w
    > kiosku dla kazdego zeby mogl sobie w domu pouzywac? Wybacz z takimi
    > argumentami nie bede dyskutowal.

    A czy wódkę mogę kupić w każdym kiosku? nie! więc przyjmijmy że narkotyki
    można by było kupić w każdej aptece, po okazaniu dowodu osobistego.

  • 64. Data: 2011-04-11 13:00:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > "Chcącemu nie dzieje się krzywda".
    > Podatki trzeba płacić TYLKO na cele wspólne a nie po to aby zabrać

    ale przecież AC nie jest obowiązkowe...

    OC zaś chroni dobro innych a nie osoby ubezpieczonej, własną dupę chroni
    tylko przy okazji. Podstawowym jego sensem jest aby ofiara nie została z
    ręką w nocniku bo sprawca nic nie ma i można mu nagwizdać.

  • 65. Data: 2011-04-11 18:06:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup
    >
    > Na wolnym rynku nie ma to znaczenia. Każdy wozi tym czym mu się najlepiej
    > opłaca.

    Przeciez wozisz i dzis pisalem juz o tym. Ten przewoz osob TAKI to wlasnie
    takie wozenie bez licencji na taksowke w cenach umownych.
    Z taksowkami jest tez ciekwa rzecz. Jezdza calymi dniami rowniez emeryci.
    Nie placa zusu tylko skladke zdrowotna, maja co miesiac emeryture i stac ich
    na jezdzenie dla zabicia czasu. Tego im nikt zabronic nie moze, przy
    "zabieraja" miejsca pracy.

    > Zdaje się, że któryś z przedstawicieli austriackiej szkoły ekonomii dostał
    > Nobla za obalenie teorii Keynesa.
    > Ale OK. Rozumiem, że Ciebie bardziej przekonują jego teorie.

    A co ma do mnie przemawiac? To teoria jakich wiele, ciekawa o tyle, ze
    pisana na gruzach kryzysu. Warto poznac czasem inny punkt widzenia dobry na
    tamte czasy i nie koniecznie na dzisiejsze. Ale pisales, ze w wolnym rynku
    nie ma kryzysu. Podalem przyklad, ze jednak sie zdazyl. Keyns nic do tego
    nie ma.

    > Obecnie jesteśmy w ciemnej dupie.
    > Nie widzisz tego?

    To nie jest problem do dyskusji w kontekscie wplywu na gospodarke. Pisales,
    ze nie da sie na nia wplywac. Wybacz inflacja 1200% a kilka % dzis to jednak
    znaczna roznica. Wbrew pogladom takim jak Twoje ja jestem wiekszym
    optymista. Oczywiscie rowniez uwazam, ze UE to socjalizm i nie rozumiem
    zupelnie np. doplat do rolnictwa, ale z drugiej strony znam powod
    dotowania. Przyjdzie czas unia sie rozleci i znow bedzie dobrze. :-)

    > Dziś wszyscy drukują!
    > Banki Centralne rozpleniły pieniądz fiducjarny. Dziś pieniądze powstają z
    > niczego :-(
    > Waluta słabnie.

    Poczytaj moze jednak Friedmana ktorego sam tu powolywales a dowiesz sie skad
    i dla czego sie bierze.
    Pieniadz od czasu porzucenia paryteru nie przedstawial zadnej wartosci. Nie
    przedstawia tez i dzis. Najwiekszym paradoksem pieniadza jest to, ze jest
    akceptowany bo jest akceptowany, ale jego ilosc na rynku jest scisle
    kontrolowana. W skrocie zbyt duza ilosc pieniadza to inflacja i spadek sily
    nabywczej, zbyt mala ilosc pieniadza do deflacja i stagnacja. Sztuka polega
    na tym, zeby pieniadza bylo tyle ile powinno byc a dba o to konstytucyjnie
    bank centralny. Tylko bank centralny, w normalnych gospodarkach calkowicie
    niezalezny od rzadu.

> [...]
    > dziecko.
    > Dziś Twoje dzieci są trochę Twoje, trochę moje ;-)

    Ja moze prosty chlop jestem i nie do konca wiem czego moje dziecko powinno
    sie uczyc. Moze lepiej wiem czego nie powinno sie uczyc. I z matematyki
    radze sobie z calkowaniem i rozniczkowaniem, ekonomia to moja specjalizacja,
    informatyka tez, ale o innych przedmiotach pojecie moge miec szczatkowe.
    Gorzej jak edukacje powierzymy takim co w ogole maja szczatkowe pojecie o
    czym kolwiek. A przy okazji nie uwazam, ze moje dziecko jest moja
    wlasnoscia. Dbam o szacunek wlasnego dziecka tak samo jak o inne rzeczy, bo
    tego nie dostaje sie tylko dla tego, ze jest sie rodzicem. A tego czego nie
    ucza w skole zawsze moge nauczyc w domu. Szkola w mojej edukacji mojego
    dziecka wcale mi nie przeszkadza i dla mnie to zaden argument.

    > Socjaliści na siłę chcą wszystkich wokół edukować, być za innych
    > odpowiedzilnymi... ehh

    Lepiej jak nie umieli pisac?

> [...]
    > zasady dla wszystkich i nie muszą oglądać ciągle pijanego sąsiada, który
    > dostaje dodatek mieszkaniowy z ich kieszeni.

    Nie sposob sie nie zgodzic. Niestety mysle, ze systemowo to uproszczenie.

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2011-04-11 18:12:41
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie problem dla kogoś z mentalnością, (tylko mi się tu nie obraź)
    > niewolnika ;-)

    Spokojnie, nie obrazam sie. :-)
    Ale czy to problem z mentalnoscia nastolatka? :-)
    Mam na te sprawe wlasny poglad. Nie jakis tam zaczytany czy wpojony.
    Nauczylo mnie zycie i dla tego uwazam, ze to dobry pomysl. Skoro to dziala
    to nie widze problemu zeby to stosowac podobnie jak reszte przepisow. Mam
    tylko problem z predkoscia ciagle ogranizana. :-) Ale wlaczone swiatla w
    dzien tez uwazam za dobry pomysl, choc czesc swiata stara sie udowodnic
    jakie to bez sensu. Mi pomaga, wiec i z tym nie mam problemu.

    Pozdro.. TK

  • 67. Data: 2011-04-11 18:18:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > nakaz jest głupi... sam zapinam pasy i nie potrzebuję sie buntować ale
    > uważam że zmuszanie ludzi do zapinania pasów jest durne, tak powinien być
    > nakaz montowania pasów ale nie używania.

    Tak, z punktu widzenia wlasnej wolnosci masz racje. Ja nie uwazam tego za
    zniewolenie i nie mam z tym problemu. Po prostu robil bym to i tak i nie ma
    powodu zebym sie przed tym buntowal.

    > Dokładnie o tym mówię... dorosła osoba powinna mieć prawo sie szprycować,
    > pić, palić, uprawiac seks oralny, jeżdzić na desce, latać na lotni itd...

    Mi to nie przeszkadza, ale narkotyki to akurat szczegolny produkt. Gdyby nie
    uzaleznialy tak bardzo to OK, ale jest zupelnie odwrotnie. Zycie pokazuje,
    ze branie narkotykow wczesniej czy pozniej determinuje rowniez zycie innych
    osob.

    > A czy wódkę mogę kupić w każdym kiosku? nie! więc przyjmijmy że narkotyki
    > można by było kupić w każdej aptece, po okazaniu dowodu osobistego.

    No OK, ale czy to dobry towar do zabawy?

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2011-04-11 19:09:45
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-04-11 20:06, Maniek4 pisze:
    > Przeciez wozisz i dzis pisalem juz o tym. Ten przewoz osob TAKI to wlasnie
    > takie wozenie bez licencji na taksowke w cenach umownych.

    To po te licencje?
    Firma powinna móc się NORMALNIE rozwijać, zdobywać zaufanie klienta,
    reklamować itp.
    Na wolnym rynku każdy bez jakiegoś kamuflowania, z cennikami nalepionymi
    na szybę, mógłby świadczyć te usługi.
    Konkurencja byłaby wtedy o wiele zdrowsza bo nikt nie musiałby
    kamuflować swojej działalności.

    > To nie jest problem do dyskusji w kontekscie wplywu na gospodarke. Pisales,
    > ze nie da sie na nia wplywac. Wybacz inflacja 1200% a kilka % dzis to jednak
    > znaczna roznica.

    Nie pisałem, że nie da się ale, że nie powinno się ingerować.
    Ciągle się wpływa i mamy stany sinusoidalne z pojawiającymi się pikami.

> [...]
    > bank centralny. Tylko bank centralny, w normalnych gospodarkach calkowicie

    Pieniądz powstaje dziś jako dług bankowy. Z każdym nowym podpisanym
    kredytem banki generują go na potęgę, porzyczając coś czego nie
    posiadają. To są czyste zapisy księgowe. Banki centralne to wszystko
    autoryzują. Potem bańka pęka.
    Dolar dziś jest wart parę centów wartości sprzed 50lat :-(
    Alan Greenspan jest tego głównym architektem.

> [...]
    > informatyka tez, ale o innych przedmiotach pojecie moge miec szczatkowe.

    Nie chodzi o to, żebyś koniecznie osobiście musiał decydować czego
    konkretnie ma się uczyć Twoje dziecko.
    Chodzi o to, abyś mógł wybrać (sic!) jeśli tylko będziesz chciał mieć na
    to wpływ.
    Dziś NIE MA prywatnych szkół. Tzn niby są ale każda z nich MUSI uczyć wg
    bazy programowej ustalanej przez ministra. :-(
    20 lat temu gdy kończyłem szkołę średnią, poziom był o wiele wyższy niż
    dziś.

> [...]
    > ucza w skole zawsze moge nauczyc w domu. Szkola w mojej edukacji mojego
    > dziecka wcale mi nie przeszkadza i dla mnie to zaden argument.

    OK rozumiem.

    > Lepiej jak nie umieli pisac?

    Osobiście uważam, że nie ma sensu na siłę uczyć wszystkich czytać i
    pisać. Ileż to bredni potem się wyczytuje w internecie.
    Jak ktoś będzie się chciał nauczyć to się nauczy bez problemu.

    > Nie sposob sie nie zgodzic. Niestety mysle, ze systemowo to uproszczenie.

    A ja to niestety widzę na co dzień i to co piszę to w dużej mierze moje
    obserwacje. Możliwe, że jestem jakoś przeczulony ale winą za ten stan
    rzeczy obarczam komunę z całą jej spuścizną jaką ludzie noszą w swoich
    głowach - to zupełnie nie do Ciebie oczywiście.

  • 69. Data: 2011-04-11 20:04:53
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > No OK, ale czy to dobry towar do zabawy?

    Ja też jestem za tym żeby nie było żadnych zakazów co do tego co robimy z
    własnym ciałem.

  • 70. Data: 2011-04-11 20:06:54
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4da351f9$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > na szybę, mógłby świadczyć te usługi.
    > Konkurencja byłaby wtedy o wiele zdrowsza bo nikt nie musiałby kamuflować

    Ja bym na budowlankę tylko wprowadził koncesje i egzaminy :-)