  • 1. Data: 2010-06-17 18:49:43
    Temat: wiata (na auto) - zgłoszenie? projekt?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Stoi sobie dom około 3m od granicy działki. Między granicą a domem stoi
    sobie garaż (blaszanka, konstrukcja z kątowników 50, na to przynitowana
    blacha), który jest w mapkach itp (ma z 50lat).
    Chciałbym wywalić ten blaszak, bo szpetny i bez sensu (mały, malucha tam
    można by trzymać od biedy), a postawić w tym miejscu wiatę (daszek na
    palach), wykorzystując całą przestrzeń (między garażem a domem jest 35cm
    przerwy, między garażem a płotem też 30cm przerwy).
    Jak do tego się zabrać?
    Nie wiem jak ze stawianiem czegoś mniej niż 3m od granicy działki?
    Nie wiem czy wiata (drewniana) ze względu na wysokość (2.5m by mi
    wystarczyło) załapie się na zgłoszenie czy może pełna procedura jest
    wymagana?
    Czy na taką budowlę potrzebny "jakiś projekt", projekt podpisany przez
    "mądrego", czy po prostu wystarczy stawiać (jak płot itp)
    Czy na prace rozbiórkowe starego garażu trzeba jakieś zgłoszenie?
    Projekt? (wiem że kolega rozbierając starą chałupkę musiał mieć projekt
    rozbiórki, nadzór budowlany itd, ale to tylko garaż...)

    Boje się że jak zgłosze rozbiórkę garażu, to pójdzie, a potem jak będę
    chciał tu postawić wiatę to ktoś mi to zablokuje, i zostanę z niczym...
    W tym regionie miasta zgody na nowy garaż (nawet w miejscu starego) nie
    ma co liczyć, sąsiad próbował wystąpić o warunki i dostał odmowę.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-06-17 22:04:27
    Temat: Re: wiata (na auto) - zgłoszenie? projekt?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak do tego się zabrać?
    > Nie wiem jak ze stawianiem czegoś mniej niż 3m od granicy działki?

    jesli wiata bez scan to nie obowiazuja przepisy o odległosciach od granicy.
    Wiate stawiasz na zgłoszenie jesli bedzie miała do 25m2 i bedzie
    wolnostojąca.

    > Czy na taką budowlę potrzebny "jakiś projekt", projekt podpisany przez
    > "mądrego", czy po prostu wystarczy stawiać (jak płot itp)

    ostatnio dałem na wiatę znajomego rysunek z wymiarami tylko, 20cm od granicy
    , bez uprawnień żadnych.

    > Czy na prace rozbiórkowe starego garażu trzeba jakieś zgłoszenie?

    pewnie tak

    > Projekt? (wiem że kolega rozbierając starą chałupkę musiał mieć projekt
    > rozbiórki, nadzór budowlany itd, ale to tylko garaż...)

    budynek powyżej 8m o ile pamietam to musi miec pozwolenie na rozbiórkę

    b.

  • 3. Data: 2010-06-18 06:51:56
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > tym regionie miasta zgody na nowy garaż (nawet w miejscu starego) nie ma
    > co liczyć, sąsiad próbował wystąpić o warunki i dostał odmowę.

    Co kraj to obyczaj. Zapytaj u siebie w PINB. Będzie najprosściej i
    najpewniej. Tu na grupie dostaniesz rozbiezne odpowiedzi. Np. ja mając
    normalnego sąsiada budowałbym wiatę bez zadnych papierów

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-06-18 06:59:31
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com>

    > jesli wiata bez scan to nie obowiazuja przepisy o odległosciach od
    > granicy. Wiate stawiasz na zgłoszenie jesli bedzie miała do 25m2 i bedzie
    > wolnostojąca.

    Zależy czy tę wiatę zgłosi jako rekreacyjną czy jako miejsce do parkowania
    auta.
    W tym drugim przypadku nie może tamjej umiejscowić.
    Właśnie przerobiłem na żywym organizmie taki przypadek.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2010-06-18 07:11:38
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com> napisał w wiadomości
> [...]
    > auta.
    > W tym drugim przypadku nie może tamjej umiejscowić.
    > Właśnie przerobiłem na żywym organizmie taki przypadek.

    Bo to ma sie nazywać wiata a nie garaż. Dla garażu są inne przepisy.

    b.

  • 6. Data: 2010-06-18 07:14:33
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com>

    > Bo to ma sie nazywać wiata a nie garaż. Dla garażu są inne przepisy.

    No i nazywa sie wiata.
    Czy ja mówiłem o garażu?

  • 7. Data: 2010-06-18 07:33:43
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > No i nazywa sie wiata.
    > Czy ja mówiłem o garażu?

    Gdybyś nie mówił to byś nie miał kłopotów :-)

    b.

  • 8. Data: 2010-06-18 07:36:37
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com>

    > Gdybyś nie mówił to byś nie miał kłopotów :-)

    Na szczęście nikogo nie obchodziło co mówiłem... ważne jak zgłosiłem.
    Problemem może być ewentualnie sąsiad, który (o ile będzie znał przepisy)
    może się do mnie przypieprzyć, że rekreacyjnej wiaty używam do parkowania
    auta.
    A sąsiada nie znam jeszcze bo działka obok jeszcze nie ma właściciela :-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2010-06-18 08:33:46
    Temat: Re: wiata (na auto) - zg?oszenie? projekt?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    quent napisal:
    > A s?siada nie znam jeszcze bo dzia?ka obok jeszcze nie ma w?a?ciciela :-)

    Jak nie ma, to zagarnij i odsuń od siebie granicę :)

    MSPANC ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2010-06-18 08:43:57
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com>

    > Jak nie ma, to zagarnij i odsuń od siebie granicę :)

    Jest właściciel - gmina. A sąsiada jeszcze nie ma...

    Pozdr.
    www.elipsa.info