  • 1. Data: 2010-06-17 20:52:52
    Temat: Dziennik budowy - inst. elektryczna
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Cześć!

    Wykonanie instalacji elektrycznej wpisywaliście w dziennik budowy ?
    Podpisał się wam pod tym kierownik budowy czy ktoś z elektrycznymi
    uprawnieniami budowlanymi ?

    Pomiary izolacji i impedancji pętli zwarcia to są potrzebne do odbioru ? (o
    ile ZE nagle sobie nie wymuśli, ale to już za mną, wleźli na słup i
    podpieli)

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 2. Data: 2010-06-17 20:58:15
    Temat: Re: Dziennik budowy - inst. elektryczna
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Pomiary izolacji i impedancji pętli zwarcia to są potrzebne do odbioru ?
    > (o ile ZE nagle sobie nie wymuśli, ale to już za mną, wleźli na słup i

    Mnie w zeszłym roku musiał zrobić wpis i dać oświadczenie uprawniony
    kierownik budowy z branży elektrycznej. Okazało się, że elektrycy nie mieli
    takich uprawnień bycia kierownikiem i mieli tam kogoś kto wpisywał się i
    dawał oświadczenie o uprawnieniach. To samo było z hydrauliką, też chcieli
    wpis uprawnionego kierownika z branży hydraulicznej.

  • 3. Data: 2010-06-18 06:31:53
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Bartosz Augustyniak napisał:
> [...]
    >
    > Pomiary izolacji i impedancji pętli zwarcia to są potrzebne do odbioru ?
    > (o ile ZE nagle sobie nie wymuśli, ale to już za mną, wleźli na słup i

    Witaj
    ja wpisałem do dziennika formułkę, że instalacja wykonana zgodnie ze
    sztuką i spełnia normy. Pieczątkę podbił mi kolega z uprawnieniami
    pomiarowymi, bez żadnych konstrukcyjnych, budowlanych itp, bo moje
    uprawnienia skończyły się jakoś miesiąc wcześniej, dom mam odebrany,
    zgłoszony do użytkowania, czy na odwrót (od złożenia wniosku po 4 dniach
    już dostałem zaświadczenie, że nie wnoszą zastrzeżeń)- mieszkam legalnie
    :) Zamiast tego widziałem u kolegi oświadczenie elektryka na
    oddzielnej kartce i też przeszło. Czy pomiary są potrzebne ? Dla mojego
    ZE nie, ale IMHO mało jest elektryków z uprawnieniami, którzy podpiszą
    Ci protokoły bez mierzenia, bo w razie nieszczęścia są jednymi z
    pierwszych do których dobierze się prokurator.

    pozdrawiam
    rafał

  • 4. Data: 2010-06-18 06:49:27
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hve1ua$f81$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Pomiary izolacji i impedancji pętli zwarcia to są potrzebne do odbioru ?
    > (o ile ZE nagle sobie nie wymuśli, ale to już za mną, wleźli na słup i

    U mnie nic w dzienniku budowy na temat instalacji(ani elektrycznych ani
    wodnych ani CO) nie ma.
    do odbioryuu musiałem dostarczyć tylko protokół z pomiarów podpuisany przez
    uprawniona osobe. Potrzebne to było do PINB. ZE nic podobnego nie wymagał-
    ich nie obchodzi co jest za licznikiem.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-06-18 07:36:12
    Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl>

    W dniu 2010-06-18 08:31, rrr pisze:

> [...]
    > pomiarowymi, bez żadnych konstrukcyjnych, budowlanych itp, bo moje
    > uprawnienia skończyły się jakoś miesiąc wcześniej, dom mam odebrany,
    Czyli wychodzi że sam sobie mogę wpisać i się podpisać, bo pieczątki mi
    się nie chce wyrabiać

> [...]
    > :) Zamiast tego widziałem u kolegi oświadczenie elektryka na oddzielnej
    > kartce i też przeszło. Czy pomiary są potrzebne ? Dla mojego ZE nie, ale
    A to oświadczenie podpisał elektryk który wykonywał czy jakiś jego
    znajomy z uprawnieniami budowlanymi ?

    > IMHO mało jest elektryków z uprawnieniami, którzy podpiszą Ci protokoły
    > bez mierzenia, bo w razie nieszczęścia są jednymi z pierwszych do
    > których dobierze się prokurator.

    Z jakimi uprawnieniami ? Pomiarowymi ?

    A co do pomiarów to obracam się na krzeslę i biorę mierniki jeden
    weekend i mam zrobione pomiary i sam sobię ostepluję bo świadectwa
    kwalifikacyjne (z pomiarami) zawszę muszę mieć aktualne. Drugą osobę
    "wykonującą" ze mną pomiary też znajdę.

    Pytanie czy potrzebuję jakiegoś stempelka z numerem uprawnieniami i
    zaświadczenia o odprowadzaniu składek do Izby :) Ale z tego co piszesz
    to niekoniecznie

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 6. Data: 2010-06-18 09:34:34
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    > Czyli wychodzi że sam sobie mogę wpisać i się podpisać, bo pieczątki mi
    > się nie chce wyrabiać

    U mnie w starostwie kolega podał tylko nr uprawnień, bo zapomniał
    przybić swojej pieczątki :)

    > A to oświadczenie podpisał elektryk który wykonywał czy jakiś jego
    > znajomy z uprawnieniami budowlanymi ?
    nie, tylko elektryczne.

    > Z jakimi uprawnieniami ? Pomiarowymi ?
    tak, przynajmniej jak ja miałem aktualne to tak nas straszyli :) i
    staraliśmy się zawsze pomiary wykonać zgodnie z prawdą. Jak już ktoś
    płaci to:
    a) czemu mu nie pstryknąć przyrządem
    b) dla spokoju sumienia.

> [...]
    > weekend i mam zrobione pomiary i sam sobię ostepluję bo świadectwa
    > kwalifikacyjne (z pomiarami) zawszę muszę mieć aktualne. Drugą osobę
    IMHO możesz sam.

    > Pytanie czy potrzebuję jakiegoś stempelka z numerem uprawnieniami i
    > zaświadczenia o odprowadzaniu składek do Izby :) Ale z tego co piszesz
    > to niekoniecznie
    Ja już pisałem, kolega zapominał przybić pieczątki, więc zadzwonił do
    firmy gdzie leżała, ktoś mu podyktował nr uprawnień i go wpisał w
    miejscu pieczątki, podpisał się i już - przeszło. Oczywiście wpis w
    dzienniku budowy.

  • 7. Data: 2010-06-18 09:39:34
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Pomiary izolacji i impedancji pętli zwarcia to są potrzebne do odbioru ?
    > (o ile ZE nagle sobie nie wymuśli, ale to już za mną, wleźli na słup i
    > podpieli)

    u mnie w PINB nie chcieli zadnych wpisow w dzienniku, protokolow itp.
    Wystarczyla umowa na dostarczanie energii z ZE. A ZE z kolei chcial do tej
    umowy protokol badan wewnetrznej instalacji podpisany przez osobe
    uprawniona. Widac, ze co rejon to inne zwyczaje. Najlepiej zadzwon do PINB i
    zapytaj co chca.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-06-18 09:58:36
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:4c1b22c7$0$17088$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2010-06-18 08:31, rrr pisze:
    [.....]
> [...]
    > Pytanie czy potrzebuję jakiegoś stempelka z numerem uprawnieniami i
    > zaświadczenia o odprowadzaniu składek do Izby :) Ale z tego co piszesz to

    To jest SEP 1kV E. Norma mówi o czterech pomiarach
    - Rezystancja pętli zwarcia
    - Rezystancja izolacji
    - Rezystancja uziemienia
    - Sprawność różnicówki
    Sprawozdanie z pomiarów wykonuje się na specjalnych drukach bo to jest
    protokół. Pomiary zaś nie wykona się pierwszym lepszym miernikiem :)))
    Np. pomiar rezystancji uziemienia wykonuje się pod napięciem. Użyj do tego
    miernika uniwersalnego :))) Zobacz sobie ceny mierników firmy Sonel.
    Energetyka (w moim mieście przynajmniej) aby dać napięcie na zaciski w
    złączu potrzebuje protokołu z pomiarów. Bez tego zwyczajnie nie da napięcia.

  • 9. Data: 2010-06-18 12:56:31
    Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl>

    W dniu 2010-06-18 11:58, Nagash pisze:

> [...]

    > Sprawozdanie z pomiarów wykonuje się na specjalnych drukach bo to jest
    > protokół. Pomiary zaś nie wykona się pierwszym lepszym miernikiem :)))
    Dlatego napisałem że wzmę go z biura z nie z narzędziówki w samochodzie :)
    MIE-500 i MIC-1000 wg Ciebie moga być.
    Jedynie do uziemienienia będę musiał pożyczyć od znajomego.

> [...]
    > Energetyka (w moim mieście przynajmniej) aby dać napięcie na zaciski w
    > złączu potrzebuje protokołu z pomiarów. Bez tego zwyczajnie nie da
    A z jakich pomiarów ?, bo już tutaj czytaliśmy którzy z podaniem
    napięcia podobno chcieli czekali na protokół z pomiarów impedancji pętli
    zwarcia.

    Ja chciałem im dać pomiar rezystancji izolacji ale nie chcieli

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak