  • 11. Data: 2010-06-18 08:44:18
    Temat: Re: wiata (na auto) - zg?oszenie? projekt?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Jak nie ma, to zagarnij i odsuń od siebie granicę :)

    ble ble ble...
    do złego chłopaka nie namawiaj !!! :-)))

  • 12. Data: 2010-06-18 08:49:37
    Temat: Re: wiata (na auto) - zgłoszenie? projekt?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Problemem może być ewentualnie sąsiad, który (o ile będzie znał przepisy)
    > może się do mnie przypieprzyć, że rekreacyjnej wiaty używam do parkowania
    > auta.

    Nie bój sie swojego cienia :-) Sąsiad sobie moze gadać - zostało wybudowane
    legalnie. A ze tam czasem stoi auto - prawa nie łamiesz, sąsiad moze tylko
    pomarudzić. Nawet jak zna prawo.

    b.

  • 13. Data: 2010-06-18 08:56:41
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Budyń rzecze:

    > jesli wiata bez scan to nie obowiazuja przepisy o odległosciach od
    > granicy. Wiate stawiasz na zgłoszenie jesli bedzie miała do 25m2 i
    > bedzie wolnostojąca.

    Nie musi być wolnostojaca.
    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/F23035B0D2

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 14. Data: 2010-06-18 09:01:03
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:hvfcc9$c8o$1@news.onet.pl...
    > Nie musi być wolnostojaca.
    > http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/F23035B0D2

    To sprawa sprzed 5 lat...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2010-06-18 09:04:39
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    quent rzecze:

    > To sprawa sprzed 5 lat...

    A są jakieś nowsze z interpretacją "w drugą stronę"?
    Nie znalazłem- ale w sumie w Polsce by mnie to wcale
    nie zdziwiło...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 16. Data: 2010-06-18 09:13:37
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:hvfcr7$c8o$2@news.onet.pl...
    > A są jakieś nowsze z interpretacją "w drugą stronę"?
    > Nie znalazłem- ale w sumie w Polsce by mnie to wcale
    > nie zdziwiło...

    Jakiś miesiąc wstecz dostałem w wydz. architektury aktualne (niedawno
    podobno się zmieniły) ogólne warunki techniczne (nie pamietam dokładnej
    nazwy dokumentu) i tam stało, że ma być wolnostojąca.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2010-06-18 10:05:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:hvfcc9$c8o$1@news.onet.pl...

    > Nie musi być wolnostojaca.
    > http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/F23035B0D2

    alez mnie to orzeczenie rozbawiło - oto polska. W ustawie stoi: "pozwolenia
    na budowę nie wymaga budowa wolno stojących parterowych budynków
    gospodarczych, wiat i altan oraz przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych)"
    Wszystkie urzędy i normalny człowiek jak czyta to zdanie to rozumiał ze
    wiaty tez musza być wolnostojące. A tu sad napisał: "W świetle przepisu art.
    29 ust 1 pkt 2 cytowanej wyżej ustawy, wiaty i altany nie muszą być
    obiektami wolnostojącymi bowiem taki wymóg odnosi się tylko do parterowych
    budynków gospodarczych." I jeb - nagle ustawa odtąd mówi co innego :-)))

    b.

  • 18. Data: 2010-06-18 10:15:38
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Budyń rzecze:

> [...]
    > wiaty i altany nie muszą być obiektami wolnostojącymi bowiem taki wymóg
    > odnosi się tylko do parterowych budynków gospodarczych." I jeb - nagle

    A jakbyś napisał ten punkt, żeby obejmował tylko wolnostojące budynki
    gospodarcze, oraz- niekoniecznie wolnostojące- altany i wiaty?

    Gdyby było: "wolno stojących: budynków gospodarczych, wiat i altan"
    (dla słabo widzących- chodzi o dwukropek)- pełna zgoda.
    Ale przecież prawo Polskie nie może być precyzyjne,
    sądy muszą mieć robotę...

    Pomijając już przypieprzanie się państwa do tego, co ktoś buduje
    za swoje, na swojej działce, do użytku tylko przez siebie i nie
    uciążliwego dla sąsiadów...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 19. Data: 2010-06-18 11:29:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:hvfh0a$rl3$1@news.onet.pl...
    > A jakbyś napisał ten punkt, żeby obejmował tylko wolnostojące budynki
    > gospodarcze, oraz- niekoniecznie wolnostojące- altany i wiaty?

    np tak
    pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:
    1) wolno stojących parterowych budynków gospodarczych
    2) wiat i altan
    3) przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych)"

    b.

  • 20. Data: 2010-06-18 12:08:46
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Budyń rzecze:

    > np tak
    > pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:
    > 1) wolno stojących parterowych budynków gospodarczych
    > 2) wiat i altan
    > 3) przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych)"

    No i też dobrze. Tyle, że nie ma pola do interpretacji
    i prawnicy nie mają z czego żyć :-)

    Ale weźmy zdanie z wyimaginowanej Ustawy o Ochronie zwierząt:
    "Okres ochronny nie obejmuje pręgowanych tygrysów, ryb
    i żółwi." Czy Twoim zdaniem chodzi o pręgowane ryby i żółwie?
    A jakby zamiast "pręgowanych" było "krótkowłosych"?

    IMO zdanie jak z ustawy (bez dwukropka) zgodnie z normami języka
    polskiego powinno być tak rozumiane, jak w podanym orzeczeniu sądu.

    Choć wcale bym się nie zdziwił, gdyby inny sąd orzekł inaczej.
    Spotkałem się już z wyrokiem sądu, określającym "intencje prawodawcy"
    stojącym w rażącej sprzeczności z treścią aktu prawnego, będącego
    wyrażeniem pisemnym tychże "intencji", a z kolei inny sąd wydał wyrok
    całkowicie odmienny, analizując treść aktu, a nie "intencje".

    W sprawie "budowlanej", a jakże.

    --
    Dominik (& kąpany)