  • Data: 2009-09-04 12:47:03
    Temat: wiąz i buk - ile słońca
    Od: "jarmiel" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mam dylemat - chcę przy domu posadzić dwa drzewa: złoty wiąz holenderski
    kolumnowy oraz buk czerwony, też kolumnowy. Wiem że aby się dobrze
    wybarwiały, oba potrzebują stanowiska słonecznego. Z drugiej jednak strony
    wiem, że nadmiar słońca powoduje brązowienie i zasychanie liści wiązu.

    Mam dla tych drzew dwa stanowiska:
    pierwsze od strony północno-wschodniej domu gdzie słońce jest wczesnie rano
    przez ok. 2 godziny i tuż przed zachodem, też 1-2 godziny, drugie stanowisko
    to miejsc wyeksponowane, oświetlone przez niemal cały dzień.
    Chciałbym posadzić wiąza na stanowisku drugim (nasłonecznionym) ale boję
    się, że latem mi zbrązowieje.
    Z drugiej strony nie wiem, czy w miejscu pierwszym będzi miał wystrczająco
    słońca aby się pięknie zażółcić podobnie zresztą jak buk zaczerwienić.

    Czy ktoś z Was może z doświadczenia podpowiedzieć, jak dużo słońca
    potrzebują te drzew by nabrać koloru?
    I z drugiej strony jaka jest ich odporność na zbyt dużo słońca?

    pozdrawiam
    Jarek