  • 21. Data: 2009-08-24 18:29:53
    Temat: Re: winorośł
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bokomaru" <b...@z...com> napisał w wiadomości
    news:h6tqpl$j8f$2@nemesis.news.neostrada.pl...

    > cięcie na jesień jest dyskusyjne mocno. narazasz latorosl na wyschniecie i
    > choroby.
    > tradycyjnie winorosl przycina się na wiosnę, u nas w marcu-kwietniu. daje
    > to też możliwość stwierdzenia, czy uschło, czy nie.

    W kwietniu cięte łozy płaczą, uważam, że to za póżno.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 22. Data: 2009-08-24 20:09:03
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Krycha wrote:

    > W kwietniu cięte łozy płaczą, uważam, że to za póżno.

    to jest normalne zjawisko.

    -- bartek

  • 23. Data: 2009-08-25 14:59:53
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    > to jest normalne zjawisko.

    Wypłynięte soki osłabiają roślinę. Czyż nie?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 24. Data: 2009-08-31 12:15:54
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Krycha wrote:

    > Wypłynięte soki osłabiają roślinę. Czyż nie?

    normalne w sensie takim, ze zwykle przy przycinaniu winorosl placze. I
    tradycyjnie robi sie to wczesna wiosna, francuzi nawet nadali temu dniu
    specjalną nazwę (nie pomnę w tej chwili).
    co nie znaczy, ze jesienią się winorosli nie przycina. Przycina się, i
    jesienią, i wiosną, i w ciągu roku tez (chocby kwiatostany, jesli ich za
    duzo, czy liscie, jesli trzeba krzew przeswietlic).

    co do oslabiania - byc moze. ale winorosl to twarda roslina. w tym roku
    ogromny krzew zostal u mnie obcięty ze wszystkiego, zostalo moze 2 mb
    3cm pnia. W tej chwili mam z 20 latorosli po 4 metry biezace.

    --
    bartek

  • 25. Data: 2009-09-06 23:11:50
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    kris wrote:

    > Czyli na 6 metrów bieżących pergoli ile proponujesz abym posadził
    > sadzonek? Pergola wysoka na 3 metry maks
    > Tak kratownica w sumie to bedzie długa 6 metrów wysoka 3 metry.
    > Czy moge dwie różne odmiany obok siebie?

    to kwestia czasu i odmiany.
    może być i tak, że z jednej sadzonki po 3 sezonach będziesz miał całą
    pergolę w winie.
    ja mam takie, ktore przyrasta w trakcie sezonu i o 3,5-4 metry.

    moon