  • 11. Data: 2019-09-26 10:04:35
    Temat: Re: wpięcie do rury PCV 160mm
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 września 2019 09:23:30 UTC+2 użytkownik Uzytkownik
    > Żeby tak zrobić jak piszesz trzeba zrobić lukę tak dużą, że mufa będzie
    > tylko trzymać się po 1-2cm rury i trójnika.

    Trójnik ma 38cm i takiej więc długości trzeba zrobić lukę. Kielich w trójniku to ok 5
    cm
    Mufa ma 17cm więc spokojnie będzie po ponad 5 cma z kazdej strony na trójniku i rurze

  • 12. Data: 2019-09-26 10:17:48
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 września 2019 09:23:30 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    Zakładasz trójnik na drugą rurę i zsuwasz na mufę na trójnik. Dużo lubrykantu i cała
    filozofia. Raz poległem jak rura w ziemii była jakaś niewymiarowa.

    > Robiłeś to kiedyś, czy tylko znasz z teorii?

    robiłem na rurze 110

    > Żeby tak zrobić jak piszesz trzeba zrobić lukę tak dużą, że mufa będzie
    > tylko trzymać się po 1-2cm rury i trójnika.

    nie pamiętam jakie zapasy były, ale nie pamiętam zebym to kojarzył jakos tam
    niepoprawne/ryzykowne

    b.

  • 13. Data: 2019-09-26 11:30:22
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 25.09.2019 o 18:25, ks pisze:

> [...]
    > Gościu z którym wstepnie rozmawiam mówi że najlepiej by było gdyby miec "siodełko"
    > (chodzi o trójnik gdzie główna rura jest rozcięta wzdłuż i skręcana na rurze do
    > której się wpinamy). Gościu twierdzi że takie siodełko na rure 160 to nie jest
    > typowa rzecz i nie wiadomo czy bedzie cos takiego znajdzie itd.
    > Szczerze mówiąc wydaje mi sie że normalny trójnik bardziej mnie przekonuje.
    > Pytanie  mam czy wpięcie poprzez rozciecie rury wpiecie trójnika i nasuniecie mufy
    > na takiej niestety czynnej rurze to jakas wielka sztuka?
    > Dodam że rura jest na głębokości około 250cm ppt.

    Idź drogą zasugerowaną przez facia, z którym rozmawiałeś -
    czyli z siodełkiem - ale weź fachowca, który się zna na
    tym, a nie pierdzieli o jakimś rozcinaniu rury wzdłuż.
    Tam się wierci otwór, w otwór wstawia się siodełko, dokręca
    wihajter i już jesteś podłączony do rury. A siodełko działa
    podobnie jak korek w termosie: kręcąc wihajtrem w środku
    korka, powodujemy jego rozszerzenie i dociśnięcie do ścianki.
    Siodełko 160 kupisz bez problemu na Alledrogo.

    I nie słuchaj głodnych kawałków użyszkodników o przecinaniu
    czynnej (!) rury kanalizacyjnej i wstawianiu jakichś mufek-
    srufek i trójników.

  • 14. Data: 2019-09-26 11:34:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Skoro to PVC, to może lepiej siodełko klejone?

    -----

  • 15. Data: 2019-09-26 11:47:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 września 2019 18:25:10 UTC+2 użytkownik ks napisał:
    > Witam,
    >
    > Muszę się połączyć do czynnej rury kanalizacyjnej 160mm.
    http://www.instsani.pl/726/zasady-wlaczania-do-sieci
    -kanalizacyjnej-kolektora

  • 16. Data: 2019-09-26 13:07:45
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Dawaj linki gdzie to kupisz. Akurat 160 nadaje się do rozcięcia i wstawienia trójnika
    160, nic innego

  • 17. Data: 2019-09-26 15:09:11
    Temat: wpięcie do rury PCV 160mm
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wez przyklad z gory. W Warszawie jak im w tunelu rury na scieki pekaly przy montazu
    to zabetonowali na rowno. Zrob dziure w rurze, dostaw druga rure i zalej betonem.

  • 18. Data: 2019-09-26 19:15:59
    Od: ks <b...@b...pl>

> [...]
    >
    > ---
    > Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.

    Dzieki za odzew, ztcw to np kaczmarek ma "siodełka" dopiero od 200mm
    wiec wychodzi że gość ma racje mówiac że to nie jest typowa rzecz.
    Wiec na te chwile wychodzi że jedyna metoda to taka jaka opisał
    użytkownik tzn 2 mufy albo pisałem na początku czyli jedna i odchylenie
    rury o którym zapomniałem (po odkopaniu na kilka metrów oczywiscie).
    Zastanawiam się czy jakby piłke gumową uprzednio napompowaną tak aby na
    wcisk wchodziła do rury wcisnąc po rozpieciu aby miec czas na fazowanie
    czy by było ok. Jakby w taką piłke jeszcze węza wcisnąc żeby
    mechanicznie sie dobrze trzymał to by mozna piłki przez trójnik usunąć
    po spuszczeniu powietrza.

  • 19. Data: 2019-09-26 19:44:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W nocy rob. Wtedy ludzie spia i nie sraja. Jest szansa na to ze rura bedzie pusta.
    Wiesz ze jak ta rura napewno jest z PCV to mozna do niej przyspawac rure z PCV.
    Dopasowac rure, przyspawac i otwornica wsadzona w przyspawana rure zrobic otwor. Przy
    koszcie wykopu na 2,5 metra w glab przyspawanie bedzie sladowym wydatkiem.

  • 20. Data: 2019-09-26 23:43:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-26 o 09:59, Kris pisze:
    > W dniu czwartek, 26 września 2019 09:23:30 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Weź też pod uwagę, że
    > Druga uszczelka na czas "nasuwania" mufy może być wyciągnięta z kielich mufy
    przecież.

    No popatrz pan jakie proste.

    Jak rozumiem to miał być tylko żart? Jeżeli pisałeś to na poważnie to
    wytłumacz jak ją chcesz założyć, kiedy będzie mufa nasunięta na rurę lub
    na trójnik?