  • 51. Data: 2019-09-29 16:15:06
    Temat: Re: wpięcie do rury PCV 160mm
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.09.2019 o 12:47, Uzytkownik pisze:

    > Zapewniam Cię, że żadnym z tych klejów nie pokleisz.

    Słabo, słabo się zarzekasz. Trzeba użyć tu mocniejszego
    argumentu użyszkodników i szambonurków: "Słowo honoru,
    że żadnym z tych klejów nie pokleisz". Albo nawet: "Bóg
    mi świadkiem, że żadnym z tych klejów nie pokleisz".
    Wtedy niedowiarki wieszać psów na Tobie nie będą.

  • 52. Data: 2019-09-29 16:27:42
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Zgodnie ze sztuką powinna być studzienka a nie trojnik zasypany ziemią.

  • 53. Data: 2019-09-29 17:35:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli sa przepisy okreslace ze ma byc studzienka to nie zmienia to faktu ze jakos sie
    trzeba w istniejaca rure wpiac. Pytanie dotyczylo tego jak sie wpiac a nie czy ma byc
    studzienka. Czy ma byc zabezpieczenie przed osypywaniem ziemi do wykopu. Czy firma
    czyjegos szwagra ma to zrobic.

  • 54. Data: 2019-09-29 18:11:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-28 o 14:28, Kris pisze:

    > Jesteś mistrzem w komplikowaniu rzeczy prostych
    > Ale ok wytłumaczę Tobie jak wciąć się do rury 160
    > Na początek dodam ze skoro to rura 160 to wszelkie Twoje wywody o robieniu zgodnie
    z normami,zaślepianie w studzience itp o kant dupy potłuc
    > Jeżeli to rura 160 to pewnie gówno płynie tam raz na godzinę i tylko wtedy tak
    czeto jak domownicy sraczkę mają.
    > A co do wcinki to napisze Tobie łopatologicznie
    > -wycinasz 40cm odcinek istniejącej kanalizy
    > -z lewej strony nakładasz mufę, Żeby nie było jak piszesz że uszczelka pod prąd nie
    wchodzi to wyjmujesz 1 uszczelkę
    > -Z prawej strony zakładasz trójnik
    > Masz teraz szparę o długości równej długości kielicha w trójniku więc przesuwasz
    mufę, zakładasz wyjętą wcześniej uszczelkę i nasuwasz mufę na trójnik

    W odróżnieniu od ciebie ja nie jestem teoretykiem.

    To co piszesz to tylko nic niewarta teoria. Problem polega na tym, że w
    przypadku rury 160 kielich ma ok. 8-8,5cm.

    Mufa naprawcza ma ok 20-21cm długości od jednego rantu do drugiego
    rantu, ale od rantu mufy do rantu uszczelki jest 2,5cm. Zatem od rantu
    jednej uszczelki do rantu drugiej masz ok. 15-16cm. Co prawda są
    produkowane tzw. mufy kompensacyjne, które mają dłuższy kielich, ale są
    bardzo trudno dostępne.

    Nasuwając taką mufę na rurę w wykopie ze względu na budowę uszczelki
    (jak ząb piły) nie da się wsunąć głębiej tej mufy niż do tej drugiej
    uszczelki. Ale załóżmy, że zdejmujesz uszczelkę, a później ją zakładasz.
    Musisz zrobić wycięcie w rurze ok. 8,5-9cm większe jak długość całego
    trójnika. Tyle też luki będziesz miał między końcami rury i trójnika
    wewnątrz mufy. Nasuwasz trójnik, zakładasz uszczelkę, nasuwasz mufę. W
    twoim przypadku końce rury i trójnika ledwo się będą trzymały uszczelek
    w mufie. W twoim przypadku końce te muszą być sfazowane. Każda faza ma
    ok. 0,5-1cm. W twojej wersji okazuje się, że prosty (walcowaty) koniec
    rury i trójnika wchodzi do mufy ok. 2-2,5cm głębiej poza uszczelkę. Weź
    jednak pod uwagę, że bardzo trudno jest obciąć rurę w wykopie idealnie
    pod kątem prostym nie dysponując specjalistycznym sprzętem. Utniesz po
    skosie to ubywają Ci kolejne centymetry połączenia. Zakładając, że
    porozkładasz  to na 3 połączenia i tak jest dupa.

    W moim przypadku wychodzą luki po ok. 2cm w każdej z muf w warunkach
    amatorskich, czyli bez dostępu do specjalistycznych narzędzi. Czyli
    każdy koniec rury jest niedosunięty do dna kielicha o ok. 1cm, ponieważ
    całą lukę 4-4,5cm gubisz na 5 połączeniach. Ty natomiast lukę 8,5-9cm
    możesz zgubić tylko na 3 połączeniach.

    Pomijam już fakt, że takie wpięcie wymaga wykonania studzienki/kinety. W
    zależności od głębokości wykopu studzienka musi mieć odpowiednią
    średnicę. Ale obecnie nie pamiętam jaką do ilu metrów. Z tego co
    pamiętam do 2m głębokości kineta średnicy 400mm, a powyżej 600mm. W
    niektórych regionach nawet wymagają aby studzienka przy głębokości
    poniżej 2,5m była betonowa. Ale to określa w warunkach przyłącza
    właściciel sieci kanalizacyjnej.

    Jeżeli tego nie pojmujesz to dalsze wykłady z mojej strony nie mają sensu.

    Podpowiem ci jeszcze, że w przypadku takich wcinek da się zrobić, aby
    luka miała tylko 2-5 mm, ale do tego trzeba mieć odpowiednie narzędzia:
    specjalny obcinak do rur oraz korek pneumatyczny, który umożliwia
    nasuwanie muf w całości na rury bez wyjmowania uszczelek.

  • 55. Data: 2019-09-29 18:53:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Sklei wszystkimi ktore maja w skladzie cykloheksanon.

    Pierdolisz od rzeczy.

    Rury kanalizacyjne nazywane PCV czy PVC niewiele mają wspólnego z
    polichlorkiem winylu, który daje się rozpuszczać cykloheksanonem.
    Większość z nich produkowana jest z polipropylenu. Nawet na rurach,
    które są produkowane z PVC-U, cykloheksanon nie robi wrażenia. O ile
    niektóre rury jeszcze się produkuje z PVC-U to już złączki do nich są z
    polipropylenu. Tak więc i tak wielki chuj, bo niczym nie rozpuścisz PP.

    Reasumując, do produkcji rur i złaczek kanalizacyjnych używa się tworzyw
    poliolefinowych, do których nie ma rozpuszczalników, które byłyby w
    stanie je rozpuszczać. Klejenie poliolefinów polega na klejeniu ich
    klejami cyjanoakrylowymi kontaktowo, po wcześniejszym użyciu aktywatora
    tzw. primera, który zwiększa napięcie powierzchniowe. Ale warunkiem
    jakiegokolwiek klejenia takich poliolefinów jest duża i przylegająca jak
    najbardziej ściśle powierzchnia. Natomiast  wklejenie rury w rurę wymaga
    kleju, który nie dość, że częściowo rozpuści powierzchnię klejonych
    elementów, ale także nadleje szczeliny.

    Teoretycznie rury kanalizacyjne można pospawać plastikiem, ale rury
    kanalizacyjne nie chcą się topić, lecz się palą i takie spawanie jest
    bardzo trudne, ponieważ produkowane są z tworzywa sztucznego
    zawierającego nietopliwe wypełniacze, a do tego jest to tworzywo
    spienione, zwierające pęcherzyki gazu.

    > Ty znawca od szamb tego nie wiesz?

    Nie musisz wszystkich utwierdzać w przekonaniu, że jesteś debilem, bo
    wszyscy to wiedzą.

  • 56. Data: 2019-09-29 19:07:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 września 2019 18:11:49 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > W odróżnieniu od ciebie ja nie jestem teoretykiem.

    I mistrzem w kompplikowaniu rzeczy prostych

    > Musisz zrobić wycięcie w rurze ok. 8,5-9cm większe jak długość całego trójnika.

    Skoro trójnik ma 40 cm a mufa 20 cm to wytłumacz prosze po kiego robić wycięcie
    dłuższe o 3-9cm? Żeby skomplikować rzec prosta?
    W czym niezgodne ze sztuką będzie wycięcie na 40cm?

    >W twoim przypadku końce te muszą być sfazowane. Każda faza ma
    > ok. 0,5-1cm. W twojej wersji okazuje się, że prosty (walcowaty) koniec
    > rury i trójnika wchodzi do mufy ok. 2-2,5cm głębiej poza uszczelkę.

    W moim przypadmu będzie tak że będzie dobrze. Bo nie komplikuję rzeczy prostych.

    >Weź jednak pod uwagę, że bardzo trudno jest obciąć rurę w wykopie idealnie
    > pod kątem prostym nie dysponując specjalistycznym sprzętem.

    Czasami mam wrażenie że idiotów z ludzi robisz Swoimi wpisami. Specjalistyczny sprzęt
    do ucięcia rury 160;) Przecież to na upartego Anożem do tapet by uciął. a brzeszczot
    kosztuje ze 2zł.

    > W moim przypadku wychodzą luki po ok. 2cm w każdej z muf w warunkach
    > amatorskich, czyli bez dostępu do specjalistycznych narzędzi.

    Specjalistyczne narzędzia do ucięcia rury(bardzo prawdopodobne że tej siwej)o
    średnicy 160?;) Mam w domu nóz do chleba i tez tym by dało rade bez problemu taką
    rure uciąć.

    > Ty natomiast lukę 8,5-9cm
    > możesz zgubić tylko na 3 połączeniach.

    Nie twierdzę ze Twój sposób jest zły bo tez będzie działać. Ale po co komplikować jak
    można prościej

> [...]
    > niektórych regionach nawet wymagają aby studzienka przy głębokości
    > poniżej 2,5m była betonowa. Ale to określa w warunkach przyłącza

    Ta rura to pewnie idzie od domu do szamba a Ty tu pitolisz o warunkach i normach
    jakby to magistrala była co z Warszawy na drugą stronę Wisły gówna odprowadza.

> [...]
    > specjalny obcinak do rur oraz korek pneumatyczny, który umożliwia
    > nasuwanie muf w całości na rury bez wyjmowania uszczelek.

    Tia specjalne narzedzia, pozwolenia na budowę, pięciu fachowców, 3 kierowników budowy
    i dwa tomy norm.
    Przypominam ze piszemy o rurce fi 160
    Ale skoro bez specjalnych narządzi nie potrafisz równo uciąć rurki fi 160 co cóż mogę
    Tobie doradzić.

  • 57. Data: 2019-09-29 19:08:19
    Od: e...@g...com

    "Jesli sa przepisy okreslace ze ma byc studzienka to nie zmienia to faktu ze jakos
    sie trzeba w istniejaca rure wpiac. "
    Przy studzience, bo tylko tak powinno to być zrobione z podłączeniem i wpieciem nie
    ma wiekszego problemu. Co do inspektorów MPWiK, jeśli to teren prywatny to nic im do
    tego.

  • 58. Data: 2019-09-29 21:06:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-29 o 18:53, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > niektóre rury jeszcze się produkuje z PVC-U to już złączki do nich są z
    > polipropylenu. Tak więc i tak wielki chuj, bo niczym nie rozpuścisz PP.

    Jako laik, jeśli chodzi o tworzywa sztuczne, zapytam:
    Czy żywicą epoksydową po uprzednim matowieniu i odtłuszczeniu nie da się
    odpowiednio dobrze skleić?
    Mam na myśli trójnik siodłowy.

    Czyli: przyklejamy siodło do całej rury, po czym rozwiercamy w głównej
    rurze otwór dla górnego podpięcia - tego z siodła. Obrazowo: wiercimy
    wewnątrz skośnej rury w siodle.
    Wydaje mi się, że to można zrobić bez zamykania głównej rury korkiem -
    oczywiście przy założeniu, że dana 160 leci z posesji do studzienki -
    czyli jest niejako prywatna.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 59. Data: 2019-09-29 21:13:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie da sie zywica epoksydowa skleic pcv. Musi byc dedykowany klej w ktorym
    rozpuszczalnikiem jest cykloheksanon.

  • 60. Data: 2019-09-29 21:17:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja niby jestem glupi a ty madry bo napisales ze rury z PCV robia z Polipropylenu. Ty
    sie z inteligencja nie miescisz na poziomie samotnie rosnacego w polu drzewa. Jestes
    gdzies pomiedzy tym drzewem a obok lezacym kamieniem.