  • 61. Data: 2019-09-29 21:55:14
    Temat: Re: wpięcie do rury PCV 160mm
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Nie da sie zywica epoksydowa skleic pcv. Musi byc dedykowany klej w ktorym
    rozpuszczalnikiem jest cykloheksanon.

    Dzięki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 62. Data: 2019-09-29 23:37:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-29 o 19:07, Kris pisze:

    > Skoro trójnik ma 40 cm a mufa 20 cm to wytłumacz prosze po kiego robić
    > wycięcie dłuższe o 3-9cm? Żeby skomplikować rzec prosta?
    > W czym niezgodne ze sztuką będzie wycięcie na 40cm?

    Jak trójnik ma 40 cm to w rurze musisz zrobić wycięcie ponad 40cm, czyli
    40,5-41cm. Jak założysz trójnik i nasuniesz kielich to ci pozostaje luka
    ok. 8,5-9cm.

    U mnie pozostaje luka 4cm, które się rozbijają na 2 mufy po 2cm w każdej
    mufie, czyli po mniej niż jednym centymetrze na każde z pięciu połączeń.

    Kur.... czy to tak trudno ci zrozumieć?

    > W moim przypadmu będzie tak że będzie dobrze. Bo nie komplikuję rzeczy prostych.

    Nie będzie dobrze, bo odcinki rury oraz trójnika wsadzonych w kielichy
    ledwo zajdzie za uszczelkę.

    > Czasami mam wrażenie że idiotów z ludzi robisz Swoimi wpisami. Specjalistyczny
    sprzęt do ucięcia rury 160;) Przecież to na upartego Anożem do tapet by uciął. a
    brzeszczot kosztuje ze 2zł.

    Ty to na pewno potrafisz to zębami przegryźć. Jak widać jesteś tylko i
    wyłącznie teoretykiem, który nawet nie ma wyobraźni, a się wymądrza
    jakby wszystkie rozumy świata pozjadał.

    > Specjalistyczne narzędzia do ucięcia rury(bardzo prawdopodobne że tej siwej)o
    średnicy 160?;) Mam w domu nóz do chleba i tez tym by dało rade bez problemu taką
    rure uciąć.

    Kolejny raz udowadniasz, że jesteś w tym temacie ignorantem.

    Po pierwsze rura kanalizacyjna zewnętrzna to rura pomarańczowa.

    Po drugie rury do wpięcia się w sieć wodociągową muszą być rurami
    litymi, a tym samym są o wiele twardsze od tych, które kupujesz w
    marketach. Te rury, które możesz sobie prowadzić po własnym podwórku
    mogą być rurami o wiele słabszymi, spienionymi np. SN2, ale jeżeli jest
    to wpięcie poza terenem prywatnym to minimum SN4 o ile nie będą tam
    jeździły samochody. Jeżeli zaś rura przechodzi przez pas drogowy to
    wymagają rur SN8 i więcej np. SN16 Rury takie mają ścianki od 4mm w
    górę. SN4 ma grubość ścianki 4mm, SN8 już 4,7-4,8mm, SN10 6,2mm, a SN16
    ponad 9mm.

    Ucięcie tych rur brzeszczotem nie jest łatwe, a ty pierdolisz o nożu do
    tapet. Pojebało ci się chyba z rurkami kanalizacyjnymi o średnicy 32mm
    pod umywalką, których też nie łatwo jest uciąć nożem.

    > Nie twierdzę ze Twój sposób jest zły bo tez będzie działać. Ale po co komplikować
    jak można prościej

    Nie można prościej, bo są na to normy jak to może być wykonane i ile
    rura musi wejść minimum w kielich.

    Każda taka wcinka w sieć wodociągową jest poprzedzana wydaniem warunków
    przez właściciela/dysponenta sieci i ma być wykonana zgodnie z prawem i
    normami oraz z tymi wytycznymi. Zasadniczo taka wcinka wymaga wykonania
    studzienki i po wykonani tejże wcinki podlega kontroli inspektora.

    Autor mógłby to wykonać tak jak piszesz pod warunkiem, że udałoby mu się
    zdobyć mufę kompensacyjną, czyli tą przedłużoną. Ale takie mufy trudno
    jest zdobyć.

    > Ta rura to pewnie idzie od domu do szamba a Ty tu pitolisz o warunkach i normach
    jakby to magistrala była co z Warszawy na drugą stronę Wisły gówna odprowadza.

    Jak zwykle pierdolisz od rzeczy.
    Autor wątku napisał "Muszę się połączyć do czynnej rury kanalizacyjnej
    160mm". Czynna to znaczy, że już ktoś tam jest do niej podłączony i do
    niej sra.

    Poza tym pisze on dalej "Gościu twierdzi że takie siodełko na rure 160
    to nie jest typowa rzecz i nie wiadomo czy bedzie cos takiego znajdzie itd".

    Jest to nietypowe, bo rury kanalizacyjne sieci kanalizacyjnej zaczynają
    się od 200mm w górę.

    Uważam, że jakby to była kwestia wpięcia do rury do szamba to nie byłoby
    w ogóle tego wątku, tylko gość, który przyszedł wykonać tą robotę
    zrobiłby to od ręki. Skoro tego nie zrobił to znaczy, że są problemy
    całkiem innej natury niż technicznej.

    Ponadto widziałeś kiedykolwiek szambo, którego podłączenie byłoby
    poniżej 2,5m (cytuję autora wątku: "Dodam że rura jest na głębokości
    około 250cm ppt.")? Dołóż do tego ze 2-2,5m głębokości zbiornika co daje
    razem 4,5-5m głębokości ssania. Gdzie on znajdzie wóz asenizacyjny,
    którego pompa jest w stanie zassać te 4,5-5m i jeszcze podnieść na
    2-2,5m? Ty chyba kompletnie nie wiesz jakie są realia i praw fizyki
    także nie znasz. Bywa, że ci co wywożą nieczystości nie są w stanie
    zassać z 4m.

    > Tia specjalne narzedzia, pozwolenia na budowę, pięciu fachowców, 3 kierowników
    budowy i dwa tomy norm.
    > Przypominam ze piszemy o rurce fi 160
    > Ale skoro bez specjalnych narządzi nie potrafisz równo uciąć rurki fi 160 co cóż
    mogę Tobie doradzić.

    Nie chciałbym cię mieć za pracownika, bo tylko byś przynosił straty
    firmie. Nie dość, że głąb to jeszcze zarozumiały.

  • 63. Data: 2019-09-29 23:45:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-29 o 21:55, Adam pisze:

    > Dzięki.

    Ale problem jest w tym, że to co nazywamy rurą pe-ce-wu teraz robione
    jest z polipropylenu, którego nic nie rozpuszcza. Dawno temu były
    produkowane z polichlorku winylu czyli w skrócie pe-ce-wu i tamte rury
    rozpuszczał aceton i cykloheksan.

    Nazwa rur dalej pozostała, ale materiał się zmienił, aby były odporne na
    chemikalia i jest problem aby to czymkolwiek skleić.

    Nawet silikon nie chce się tych rur trzymać.

    Złączki siodłowe trzymają na zasadzie rozpierania lub dociskania uszczelki.

  • 64. Data: 2019-09-29 23:59:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Ja niby jestem glupi a ty madry bo napisales ze rury z PCV robia z Polipropylenu.
    Ty sie z inteligencja nie miescisz na poziomie samotnie rosnacego w polu drzewa.
    Jestes gdzies pomiedzy tym drzewem a obok lezacym kamieniem.

    Jesteś głupszy niż ustawa przewiduje.

    Rury pe-ce-wu czy też pe-ce-fał, pe-fał-ce to tylko tradycyjne
    nazewnictwo rur kanalizacyjnych, podobnie jak nazwać przepływowy
    podgrzewacz gazowy junkersem, czy też szlifierkę kątową boszką.

    Obecnie rury kanalizacyjne produkuje się głownie z polipropylenu. Choć
    można jeszcze trafić rury z PVC-U zawierającego domieszki, które
    uodporniają to tworzywo na chemikalia i wszelkiego rodzaju
    rozpuszczalniki to i tak złączki do tych rur są produkowane z polipropylenu.

    Ale jak widać za głupi jesteś aby to zrozumieć.

  • 65. Data: 2019-09-30 00:38:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nic nie jest problemem z wyjatkiem tego ze jestes uzytkownik wiejskim chamem. W innym
    wykonaniu rury pcv zrobione z polipropylenu nie byly by problemem. Dalej chamie
    pieczesz chleb wodny? Jak bys mial problemy z pamiecia to internet pamieta za ciebie
    bzdury jakie przy okazji pieczenia chleba wypisywales. Pamietaj chamie za po raz
    kolejny ty mnie zaatakowales. Odpuscilem jakiekolwiek dyskusje z toba bo z gnojem i
    chamem nie ma co gadac. Ale moge zaczac robic to co ty.

  • 66. Data: 2019-09-30 06:13:43
    Od: e...@g...com

    SN8 wystarczają, chyba, ze są szczególne, bardzo szczególne warunki. Bardzo rzadko
    spotyka się SN12 o SN16 nie wspomne.

  • 67. Data: 2019-09-30 07:04:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    kolejny ty mnie zaatakowales. Odpuscilem jakiekolwiek dyskusje z toba bo z gnojem i

    Kolejny raz udowadniasz, że jesteś parszywym kłamcą i debilem.

    Piszesz, że sobie odpuściłeś, a w każdym wątku, gdzie coś napiszę to
    mnie atakujesz i prowokujesz, a później łżesz jak stara suka, że piszesz
    w dobrej wierze i jeszcze mnie przypisujesz ataki.

    Kolejny raz ci udowodniłem, że nie masz racji, a ty brniesz w swoich
    debilizmach i ubliżasz. Normalny człowiek jak mu się pisze, że nie da
    się pokleić takich rur, bo są produkowane z polipropylenu to w kilka
    minut by to sprawdził w internecie. Ale ty nie, ty musisz ludzi zwyzywać
    i naubliżać. Jak widać poziom twojej inteligencji jest niższy od poziomu
    inteligencji plangtonu.

    Na szczęście internet wszystko pamięta i pamięta chronologicznie. Każdy
    może sprawdzić jakim jesteś kłamcą.

    > Ale moge zaczac robic to co ty.

    Marne szanse, abyś zaczął robić to co ja, bo dla ciebie już za późno na
    naukę. Musiał byś się na nowo narodzić, ale tym razem w niepatologicznej
    rodzinie i dużo uczyć.

  • 68. Data: 2019-09-30 07:08:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-27 o 08:59, collie pisze:

    > Przy Tobie akurat słowo "jak" jest zbyteczne.
    > Albowiem poczucie humoru jest oznaką inteligencji.

    Z całą pewnością nie twojej ani kogutka zenka.

    A tak swoją drogą wiesz, że jesteś idiotą ...?

    O nie! Nie gniewaj się, żartowałem.

    Ty jesteś debilem ....

  • 69. Data: 2019-09-30 07:36:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 września 2019 23:37:15 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Jak trójnik ma 40 cm to w rurze musisz zrobić wycięcie ponad 40cm, czyli
    > 40,5-41cm.

    Pisałeś o wycięciu większym o 3-9cm .

    > Kur.... czy to tak trudno ci zrozumieć?

    Powoli sam zaczynasz prostować Swoje bzdury

    > Nie będzie dobrze, bo odcinki rury oraz trójnika wsadzonych w kielichy
    > ledwo zajdzie za uszczelkę.
    Pewnie to niezgodne ze sztuka i normami zaraz napiszesz ale rura 160 jest dość
    elastyczna że na upartego cięcie na 12 cm by starczyło, odgięcie rur i nasunięcie
    trójnika. Bo przypomne po raz kolejny ze nie piszemy o magistrali sciekoej tylko o
    rurce 160mm.

    > Ty to na pewno potrafisz to zębami przegryźć. Jak widać jesteś tylko i
    > wyłącznie teoretykiem, który nawet nie ma wyobraźni, a się wymądrza
    > jakby wszystkie rozumy świata pozjadał.

    To że ty uważasz że czymś skomplikowanym jest ucięcie równo rury brzeszczotem to tak
    Sobie masz prawo uważać. Ja takie rury ciąłem i nie było problemów.

    > Kolejny raz udowadniasz, że jesteś w tym temacie ignorantem.

    Jakież to specjalistyczne narzędzia konieczne jest do odcięcia rury fi 160 o grubości
    ścianki ze 3mm

> [...]
    > wymagają rur SN8 i więcej np. SN16 Rury takie mają ścianki od 4mm w
    > górę. SN4 ma grubość ścianki 4mm, SN8 już 4,7-4,8mm, SN10 6,2mm, a SN16

    I znowu duo mądrych słów napisałeś tylko zapomniałeś że piszemy o rurach fi 160

    > Nie można prościej, bo są na to normy jak to może być wykonane i ile
    > rura musi wejść minimum w kielich.

    Na odcinku od domu do szamba można olać normy i zrobić po swojemu

> [...]
    > normami oraz z tymi wytycznymi. Zasadniczo taka wcinka wymaga wykonania
    > studzienki i po wykonani tejże wcinki podlega kontroli inspektora.

    Po raz kolejny myślisz ze jak kilka madrze wygladających zdań zacytujesz to beie ok.

    > Jak zwykle pierdolisz od rzeczy.
    > Autor wątku napisał "Muszę się połączyć do czynnej rury kanalizacyjnej
    > 160mm". Czynna to znaczy, że już ktoś tam jest do niej podłączony i do
    > niej sra.

    Nie twierdze inaczej

> [...]

    > 2-2,5m? Ty chyba kompletnie nie wiesz jakie są realia i praw fizyki
    > także nie znasz. Bywa, że ci co wywożą nieczystości nie są w stanie

    Dasz radę Sobie wyobrazić dom na wzniesieniu a szambo na dole?
    Ale ok nie upieram sie z tym szambem bo się będziesz dalej czepiał.

    > Nie chciałbym cię mieć za pracownika,

    Raczej na to nie licz

  • 70. Data: 2019-09-30 08:30:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-30 o 07:36, Kris pisze:

    > Pisałeś o wycięciu większym o 3-9cm .

    Cały czas pisałem o luce, która pozostaje po złożeniu zestawu, czyli to
    co pozostaje po nasunięciu kielicha, bo o tą lukę się rozchodzi. Nie
    interesuje mnie kielich tylko luka, która pozostaje po złożeniu całości.

    W twoim przypadku jest to 8,5-9cm, a w moim 4cm, ale równie dobrze może
    to być 2-5mm jak się posiada odpowiednie narzędzia.

    Jest jeszcze coś, czego nie rozumiesz?

> [...]
    trójnika. Bo przypomne po raz kolejny ze nie piszemy o magistrali sciekoej tylko o

    Próbowałeś odginać? Bo ja tak i wiem, że nie jest to takie łatwe,
    zwłaszcza jak rury mają po 6m długości.

    > To że ty uważasz że czymś skomplikowanym jest ucięcie równo rury brzeszczotem to
    tak Sobie masz prawo uważać. Ja takie rury ciąłem i nie było problemów.

    A ja to zapewne to wszystko wiem z opowiadań prababci sąsiada
    przyszywanego stryja kolegi?

    > I znowu duo mądrych słów napisałeś tylko zapomniałeś że piszemy o rurach fi 160

    Że niby one są z papieru i do tego cieńsze od bibuły?

    Rozwiń temat, bo nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi.

    Rura kanalizacyjna zewnętrzna jest grubsza, twardsza i bardziej sztywna.
    Ponadto bardziej odporna na zgniecenie, a tym samym trudniejsza do
    obróbki. Tnie się ją w warunkach amatorskich zwykłą szlifierką kątową, a
    profesjonaliści używają odpowiednich narzędzi, którymi tną rury idealnie
    prostopadle:

    https://portalnarzedzi.pl/artykul/przecinarki-do-rur
    -exact/

    > Na odcinku od domu do szamba można olać normy i zrobić po swojemu

    Można, choć także obowiązują. Ale chyba nie chodziło autorowi o
    podłączenie się do szamba tylko do kanalizacji, a to jest ogromna różnica.

    > Dasz radę Sobie wyobrazić dom na wzniesieniu a szambo na dole?
    > Ale ok nie upieram sie z tym szambem bo się będziesz dalej czepiał.

    Dam radę. Ale jak widać ty nie dajesz rady ogarnąć tego, że w takiej
    sytuacji rura odpływowa będzie bardzo płytko.

    > Raczej na to nie licz

    Oczywiście, że nie liczę, bo ja nie toleruję partactwa i prowizorek. Ja
    wymagam zarówno od siebie jak i od innych, a ty nie miał byś
    najmniejszych szans spełnić moich oczekiwań.