  • 1. Data: 2011-01-16 16:37:37
    Temat: wybor wkladu kominkowego
    Od: "friday" <f...@o...com>

    Witam. Bardzo prosze o polecenie dobrego, sprawdzonego i taniego wkladu do
    kominka. Zastanawiam sie nad podlaczenia tego po instalacje CO - czy takie
    rozwiazanie sie sprawdza czy lepiej od razu sobie podarowac? Jakie sa Wasze
    opinie? Dziekuje i pozdr.

    Fr/

  • 2. Data: 2011-01-16 18:42:01
    Temat: Re: wybor wkladu kominkowego
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-16 17:37, friday pisze:
> [...]
    > do kominka. Zastanawiam sie nad podlaczenia tego po instalacje CO - czy
    > takie rozwiazanie sie sprawdza czy lepiej od razu sobie podarowac? Jakie

    Było wiele razy. W skrócie: kotłownię należy robić w kotłowni a nie w
    salonie. Istnieją też w tej kwestii zdania odmienne.

    M.

  • 3. Data: 2011-01-16 19:05:57
    Od: "friday" <f...@o...com>

    Witam
    ,

    wlasnie dlatego sie zastanawiam czy jest sens podlaczania kominka pod CO -
    czy to w ogole ma sens. Dom ma byc grzeny na wegiel,

    kominek jest w planie - przyda sie na jesienne wieczory ;-))

    pozdr.
    fr

  • 4. Data: 2011-01-16 19:45:14
    Od: "oporek" <o...@h...pl>

    > wlasnie dlatego sie zastanawiam czy jest sens podlaczania kominka pod CO -
    > czy to w ogole ma sens. Dom ma byc grzeny na wegiel,

    Podłączając do CO wydasz cirka 5 000 PLN więcej, ale nie podłączając spalisz
    w piecu cirka pół tony węgla więcej. Te pół tony to cirka 300 PLN rocznie.
    Podłączając do CO zwróci się inwestycja cirka po 20 latach, o ile w
    międzyczasie nie zajdzie (byłby to cud) konieczność wyniany kominka i
    przynajmniej połowy (wartościowo) instalacji dodatkowej, a elementy
    instalacji ulegają zniszczeniu wprost proporcjonalnie do swej wartości (to z
    Murphy'ego) i takich elementów będziesz miał więcej. IMO podłaczać, o ile
    masz bardzo dużo wolnego czasu i kasy. Podłączenie przejmie te nadwyżki, a
    nawet więcej.

    > kominek jest w planie - przyda sie na jesienne wieczory ;-))

    Ja palę w kominku także i teraz. Piec mam bez zasobnika (miałowo-węglowy) i
    jeden zasyp wypala się po 36-72 godzinach, w zależności od pogody. Nie
    zawsze mam chęć babrać się w popiele z tego pieca i dla odmiany przez
    kilkanaście godzin ratuję się kominkiem. Gdy już chęć przyjdzie, to i tak
    często przysiadam przy kominku i czekam aż przejdzie. W taką pogodę jak
    teraz taka chwila może trwać kilkadziesiąt godzin i jest to mój mile
    spędzonywolny czas. Gorzej z kasą, bo wtedy CWU grzeje prund, ale i tak 5
    000 PLN szybko nie wypali. Nie za mojego żywota.

  • 5. Data: 2011-01-16 21:29:18
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik M napisał:

    > Było wiele razy. W skrócie: kotłownię należy robić w kotłowni a nie w
    > salonie. Istnieją też w tej kwestii zdania odmienne.

    Ale on chce mieć kominek, więc i tak będzie miał kotłownie w salonie.
    Więc rozsądnie jest to podłączyć pod instalację grzewczą, bo i tak
    będzie w tym kominku palił. Twoja odpowiedź dotyczy raczej pytania czy
    mieć kominek czy nie mieć, a nie czy mieć podłączony kominek do
    ogrzewania czy nie.

    pozdrawiam
    rafał

  • 6. Data: 2011-01-16 22:22:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Sty, 20:05, "friday" <f...@o...com> wrote:
> [...]
    > czy to w ogole ma sens. Dom ma byc grzeny na wegiel,
    >
    > kominek jest w planie - przyda sie na jesienne wieczory ;-))

    W tym wypadku - nie ma najmniejszego sensu :) Kup za to lepszy wklad
    powietrzny!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2011-01-17 07:49:02
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-01-2011 o 17:37:37 friday <f...@o...com> napisał(a):

> [...]
    > do kominka. Zastanawiam sie nad podlaczenia tego po instalacje CO - czy
    > takie rozwiazanie sie sprawdza czy lepiej od razu sobie podarowac? Jakie

    MKW hajduk.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2011-01-18 07:10:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik friday napisał:
> [...]
    > do kominka. Zastanawiam sie nad podlaczenia tego po instalacje CO - czy
    > takie rozwiazanie sie sprawdza czy lepiej od razu sobie podarowac? Jakie

    Wiesz co...
    Ja też grzeję węglem, ale...
    W salonie zamiast jakichś tam kominków z płaszczami, czy bez płaszczy,
    postanowiłem wstawić tradycyjny piec kaflowy.
    Już mam dogadanego zduna, a piec usytuuję tak, by ogrzewał bezpośrednio
    salon i przyległy pokoik, a ciepło rozejdzie się też po większej części
    domu w razie potrzeby :-).

    Nie pakuję się tam w jakieś kominki. W piecu napalisz raz, a ciepło
    będzie trzymał przez kilkanaście godzin bez podkładania - ot
    alternatywne źródło ciepła na drewno - mam tego z budowy całą masę :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 9. Data: 2011-01-18 14:26:56
    Od: "volv" <v...@p...onet.pl>

    tak , tylko moc cieplna pieca kaflowego jest znacznie mniejsza od mocy
    kominka :(, jednym piecem kaflowym ogrzejesz max 30 m2 powierzchni
    ocieplonego domu.

  • 10. Data: 2011-01-18 19:02:39
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik volv napisał:
    > tak , tylko moc cieplna pieca kaflowego jest znacznie mniejsza od mocy
    > kominka :(, jednym piecem kaflowym ogrzejesz max 30 m2 powierzchni
    > ocieplonego domu.

    Eee... Niech taki piec ma moc tylko 5 kW... To już wystarczy, żeby
    podtrzymać temperaturę w domu przez co najmniej kilka dni w solidne
    mrozy, na okresy przejściowe - jesień, wiosna - może być spokojnie
    głównym źródłem ogrzewania. No i w razie awarii instalacji co... jak
    znalazł :-), nawet prądu nie potrzebuje, przy świeczce też się posiedzi,
    a ciepło będzie :-DDD

    pozdrawiamż
    Robert G