  • 71. Data: 2020-04-29 19:59:58
    Temat: Re: wywala różnicówka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2020-04-29 08:51, J.F. wrote:

    >Nie licz na to, ze ochronia cie metalizowane krany...
    >Ty masz okreslic potencjal przedmiotow ktorych dotykasz a nie awaria.

    >Po to robi siem polaczenia wyrownawcze, w wylewkach uziomnione kraty
    >i wstawki metalowe w rurociagach, czy instalacjach.

    To chyba po angielsku :-)

    Bo potencjal moze i zmierze, ale jaki prad poplynie przeze mnie.
    I dokad ma poplynac, jesli na podlodze kafelki mokre, wanna akrylowa,
    umywalka porcelanowa, krany ... do plastykowej rury ...

    Pamietasz ten przeplywowy pogrzewacz prysznicowy ? Zero izolacji.

    J.

  • 72. Data: 2020-04-29 22:29:41
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-04-29 19:59, J.F. wrote:
> [...]
    > umywalka porcelanowa, krany ... do plastykowej rury ...
    >
    > Pamietasz ten przeplywowy pogrzewacz prysznicowy ?  Zero izolacji.

    Zapomniales wspomniec, ze stosowany w krajach o niskiej kulturze
    technicznej i 100% wilgotnosci z kondensacja, gdzie standardem sieci
    odbiorcow jest system IT.

    https://www.lazada.com.ph/products/free-shipping-fla
    sh-deal110v220-240v-08-electric-shower-head-instant-
    water-heater-57ft-hose-bracket-i276600157-s411964398
    .html?mp=1

    //poza tym, obudowa grzalki uziemniona ch*wym drucikiem, ale jednak...

  • 73. Data: 2020-04-29 22:41:14
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-04-29 22:29, Izaura wrote:
> [...]
    .html?mp=1

    > //poza tym, obudowa grzalki uziemniona ch*wym drucikiem, ale jednak...

    // i fachowcy, uplywnosc sprawdzajom organoleptycznie... :)

    https://www.youtube.com/watch?v=06w3-l1AzFk

  • 74. Data: 2020-04-30 08:28:59
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.04.2020 o 18:17, Uzytkownik pisze:
    [...]

    > Wyłączniki RCD są jednym z najbardziej zawodnych aparatów
    > instalacyjnych. Jeżeli nie są testowane systematycznie co 2-3 tygodnie
    > to po kilku latach średnio ok. 10% RCD nie jest w stanie zadziałać, ani
    > w trakcie wykonywania pomiarów ani też po naciśnięciu przycisku. Pop
    > kilkukrotnym, mechanicznym wyłączeniu i załączeniu przy użyciu
    > dźwigienki, zaczynają działać prawidłowo.Ale o tym nie wie przeciętny
    > użytkownik tylko osoby, które zajmują się wykonywaniem pomiarów
    > ochronnych instalacji.

    Kurcze, mój po wciśnięciu przycisku nie zadziałał.
    Machacnie wichajstrem(dinksem) nie pomaga.
    Czy mogę dla testu zewrzeć zero i bolec w gniazdku?

  • 75. Data: 2020-04-30 08:51:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-30 o 08:28, Baczek pisze:
> [...]
    >>

    > Kurcze, mój po wciśnięciu przycisku nie zadziałał.
    > Machacnie wichajstrem(dinksem) nie pomaga.
    > Czy mogę dla testu zewrzeć zero i bolec w gniazdku?

    Możesz, ale nawet różnicówka sprawna może w taki sposób nie zadziałać.
    Aby w ten sposób zadziałała to dany obwód musi być obciążony.

    Najlepiej podłącz jakąś lampę z żarówką czy inne urządzenie pomiędzy
    fazę, a bolec. Jak nie zadziała to nawet się nie zastanawiaj tylko
    wymieniaj na nową. Jeżeli zadziała to koniecznie trzeba pomierzyć prąd i
    czas wyłączenia.

  • 76. Data: 2020-04-30 09:35:58
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 27.04.2020 o 08:38, Uzytkownik pisze:

    > Żeby było ciekawiej mąż tej kobitki był elektrykiem. Rozkładał ręce i
    > twierdził, że on nie wie co to może być i tak mieszkali przez 3 lata.
    > Gość po prostu stwierdził, że tak musi być.

    Nie, wcale nie jest przez to ciekawiej. To norma.

    Istotny statystycznie odsetek "fachowców" z "uprawnieniami" ma mniejszą
    wiedzę (a jedynie większe doświadczenie) od szczerze zainteresowanych
    amatorów z tej grupy.

    W swoim życiu miałem okazję obserwować około 20 elektryków i oglądać
    efekty ich pracy. Tylko około pięciu w ogóle wiedziałoby, od czego
    zacząć w takiej sytuacji.

    Dlatego wezwanie fachowca może skończyć się gorzej, niż spokojne
    przeanalizowanie problemu tutaj.

    A przynajmniej w razie wezwania nie fachowca, lecz "fachowca", można
    będzie mieć świadomość tego, czy nie zrobi jeszcze gorzej.

    L.

    Avast.

  • 77. Data: 2020-04-30 21:48:43
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.04.2020 19:08, Uzytkownik wrote:

    > Nie wiem co się dzieje. Może coś się ugniata, brudzi. Ale tak się
    > dzieje.

    Ot po prostu nie ruszane od lat - zastało się ;)
    A ta cewka wyzwalacza to słabiutka jest (tzn. prąd różnicowy słaby), to
    nie ma siły takiego zastanego poruszyć.
    Rozruszać od czasu do czasu warto, ale z drugiej strony - wszystkie się
    zacinają? Na pewno są lepsze i gorsze, no ale przecież chcemy tanio.

    --
    Mirek.

  • 78. Data: 2020-04-30 21:51:28
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > fazę, a bolec. Jak nie zadziała to nawet się nie zastanawiaj tylko
    > wymieniaj na nową. Jeżeli zadziała to koniecznie trzeba pomierzyć prąd i

    Jak elektryk kładł mi instalację to właśnie w ten sposób sprawdzał czy wszystko
    działa prawidłowo. Wszystko na wierzchu, żadnych podłączonych urządzeń a ten co
    jakieś gniazdko (nie każde oczywiście) 2 druciki połączył i trach - wyskakiwało.
    Pytam go po co to robi a on właśnie to mi powiedział - dla pewności, że działa.
    K.
    Stay safe

  • 79. Data: 2020-04-30 22:42:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    pg

    > dziękuję wszystkim za wskazówki.

    naprawione.
    Zółto zielony był podłączony do niebieskiego za różnicówką. podłączenie
    go tak jak na powyższym schemacie załatwiło sprawę. od tygodnia jest
    dobrze. Dziękuję wszystkim jeszcze raz.

    ToMasz

    PS Elastyczna, żółta, "gumowa" rura z gazem przewodzi prąd!

  • 80. Data: 2020-04-30 23:49:29
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-04-30 21:48, Mirek wrote:

> [...]
    > Rozruszać od czasu do czasu warto, ale z drugiej strony - wszystkie się
    > zacinają? Na pewno są lepsze i gorsze, no ale przecież chcemy tanio.

    Styki docisniete znaczna sila, prad sobie plynie to i 'zimne spawy' siem
    robiom... w nadmiarowopradowych tez...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dyfuzja_w%C5%82asna