  • 161. Data: 2018-10-23 19:19:07
    Temat: Re: xiaomi / roborock - odkurzacz-robocik
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 października 2018 18:44:09 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Ze niezbyt madry jestes wiedzialem, ale niepotrzebnie pokazujesz zeby inni tez to
    wiedzieli. Moj system sprzatania polega na przenoszeniu zamiatarki. Zaczynam od
    pokoju ~40m?. Tam robi 20 minut. Potem maly pokoj 10 minut. Nastepnie przedpokoj i
    lazienka po 10 minut. Kuchnia na koncu do wyczerpania akumulatora. Twoj jest lepszy
    bo mozesz mu zaprogramowac trase.

    Nie muszę nic programować - robot sam skanuje pomieszczenia i wchodzi
    po kolei do wszystkich. Puszczam go w dowolnym miejscu i mam odkurzone
    wszystko.

    Ale w końcu doszedłeś i przyznałeś, za co się płaci - za komfort, a nie
    za nic :-)

    > Ale zeby za taka mozliwosc placic siedem razy wiecej to juz przesada.

    Ja mam lekko licząc ok 20 pomieszczeń do odkurzania na trzech piętrach.
    Serio według Ciebie lepiej zaoszczedzić 1,5k i *codziennie* biegać po
    całym domu żeby odkurzacz 20 x przestawiać? :-) Musiałbym sobie jakiś
    notatnik i ołówek kupić żeby notować gdzie już był, a gdzie nie.

    Myślę, że po czterech dniach bym pierdolnął takim odkurzaczem do kosza
    i kupił roborocka - tyle, że wtedy byłbym dodatkowe 200 pln w plery.

    Złota zasada - jestem za biedny żeby kupować tanie rzeczy ;)

    > Poza tym ty podajacy sie za grupowego bogacza powinienes sie wstydzic
    > napisac ze kupiles zamiatarke. U bogoli sprzataczki sprzataja, kucharki
    > gotuja itp. Tylko z nimi problem bo za dwa piwa, jak ci chalupe kolejne
    > ekipy robily a wypozyczalnie doplacaly zebys od nich jakis mlot czy inna
    > wiertarke wzial, nie chca pracowac.

    Nie jestem bogolem - jestem typową klasą średnią - dla klasy średniej
    kupienie odkurzacza za 1700 pln nie stanowi zauważalnego uszczuplenia
    portfela :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 162. Data: 2018-10-23 19:57:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 października 2018 10:07:14 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Robo już też!
    >
    > Taką odp. dostałem:
    >
    > "Great news! The new firmware with the <<blocked areas>> and <<Map saving
    > mode>> is already here. You can use those features after updating the
    > firmware. However, you can update the firmware only if you switching the
    > server location to <<Mainland China>> in the Mi Home app. I think it will
    > be available for all server locations a little bit later."
    >
    > Jeszcze nie testowałem. Ale na pewno wkrótce.

    Niestety po przełączeniu na Chiny - co prawda pobierzesz aktualizację
    firmwara ale nasza wspaniała łunia dzięki RODO nie pozwala na zbieranie
    danych - i jak jesteś poza Chinami - to nie działa w ogóle obsługa
    odkurzacza - apka każe zmienić region :) Pozostaje czekać na aktualizację
    na naszych jeuropejskich serwerach.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 163. Data: 2018-10-23 20:49:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po schodach do gory tez wjezdza?

  • 164. Data: 2018-10-23 20:58:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 października 2018 20:49:52 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Po schodach do gory tez wjezdza?

    Niestety nie :) Jak stanieje do ~500 pln to sobie kupię drugi niezależny na
    górę. Na górze zamieszkają dopiero dzieciaki za ~4-5 lat, więc będzie
    akurat :) Choć pewnie nowa wersja będzie miała już bardziej rozbudowaną
    funkcję mopowania i nowy pójdzie na parter, a stary na górę :>
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 165. Data: 2018-10-23 21:15:22
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 23 Oct 2018 10:57:33 -0700, Adam Sz. wrote:
> [...]
    > danych - i jak jesteś poza Chinami - to nie działa w ogóle obsługa
    > odkurzacza - apka każe zmienić region :)

    U mnie to samo. Dziadowski postęp. To dlatego że mamy wersję Robo na
    europejski rynek. Na necie znalazłem tutorial jak przeflaszować Robo na
    normalny (czyt. Chiński) firmware, ale aż tak zdesperowany nie jestem.
    Poczekam, w końcu rozszerzą nowy firmware i dla nas.

    Mateusz

  • 166. Data: 2018-10-23 21:17:58
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 23 Oct 2018 18:11:41 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > No proszę. To Chińczycy nie tylko od zgniłego zachodu ale też od siebie
    > samych :-)

    Nie wiem czy od siebie samych czy po prostu równolegle wpadają na podobne
    pomysły - te virtual walls to dość oczywista sprawa, ja sam o niej
    pomyślałem po 5 minutach zabawy z Robo, nie wiedząc nawet że takie coś
    faktycznie istnieje i ma już nazwę.

    Mogło być też tak że Xiaomi wolało wypuścić produkt trochę wcześniej by
    zgarnąć rynek, a te kilka brakujących funkcji dodać później via update.

    Mateusz

  • 167. Data: 2018-10-23 22:11:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To pierdolic komfort polkomfortowy.

  • 168. Data: 2018-10-23 22:20:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 października 2018 22:11:13 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > To pierdolic komfort polkomfortowy.

    Innej opcji zwyczajnie nie ma - nie ma odkurzaczy, które same wjeżdżają
    na schody. Xiaomi to po prostu najlepszy OBECNIE wybór :)
    Pojawi się robocik który potrafi chodzić po schodach to pchnę xiaomi
    na OLXie i sobie go kupię.

    Ty tymczasem idź przestawić zamiatarkę do drugiego pokoju :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 169. Data: 2018-10-24 00:01:50
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 14.10.2018 o 12:31, Adam Sz. pisze:

    > Oczywiście samemu trzeba opróżniać. U mnie mimo posiadania psa - wystarcza
    > na ok 3-4 dni codziennego sprzątania więc nie ma tragedii :)

    ...a wystarczyłoby żeby podczas odkurzania zatrzymał się na chwilę przy
    szufelce odkurzacza centralnego i uchylił wieczko - to byłaby dopiero
    zajebista i bezobsługowa maszyna.

    --
    Pozdro
    Sebastian Rusek

  • 170. Data: 2018-10-24 00:21:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 października 2018 00:01:52 UTC+2 użytkownik Sebastian Rusek napisał:

    > ...a wystarczyłoby żeby podczas odkurzania zatrzymał się na chwilę przy
    > szufelce odkurzacza centralnego i uchylił wieczko - to byłaby dopiero
    > zajebista i bezobsługowa maszyna.

    Czekaj wymyślą na pewno jakiś system - np. odkurzacz będzie automatycznie
    wyrzucał z pojemnika śmieci do plastikowego, zgrzewanego woreczka. Będzie
    zostawiał w jednym miejscu takie bobki :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.