  • 71. Data: 2018-10-17 23:41:56
    Temat: Re: xiaomi / roborock - odkurzacz-robocik
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na moj gust mycie stu metrow podlogi w szklance wody to marny pomysl.

  • 72. Data: 2018-10-18 05:59:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 16.10.2018 o 22:56, Adam Sz. pisze:
    > Nie - mam tylko HEPA który nadaje się do mycia:)
    > Z tego co kojarzę to w pierwszej wersji odkurzacza te filtry nie nadawały
    > się do mycia. Na moim pisze wyraźnie "washable", zresztą:
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/Fit-Xiaomi-Robot-Vacu
    um-Cz-zestaw-Zmywalny-Filtr-HEPA-Narz-dzie-do-czyszc
    zenia-dla-mijia-roborock/32876219636.html

    > W instrukcji nawet pisze, żeby po myciu suszyć 24h w słońcu bo musi dobrze
    > wyschnąć.

    W iLife wygląda tak samo, ale na obudowie jest napisane "Do Not Wash" :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 73. Data: 2018-10-18 06:01:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Na moj gust mycie stu metrow podlogi w szklance wody to marny pomysl.

    Sto lat temu by tak samo powiedzieli o ogrzewaniu domu 40W/m2 w srogą zimę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 74. Data: 2018-10-18 08:28:24
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 18 października 2018 06:02:14 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Sto lat temu by tak samo powiedzieli o ogrzewaniu domu 40W/m2 w srogą zimę.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz

    Tyle, że tu to faktycznie rozmazywanie kurzu po podłodze. Równomiernie na całej
    powierzchni, dlatego tak nie widać.

  • 75. Data: 2018-10-18 08:40:53
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 17 Oct 2018 23:28:24 -0700, kyleseraphimgw2 wrote:
    > Tyle, że tu to faktycznie rozmazywanie kurzu po podłodze. Równomiernie
    > na całej powierzchni, dlatego tak nie widać.

    Teoretycznie kurz jest wcześniej wciągnięty, ten wilgotny wynalazek
    próbuje zetrzeć to co zostało, czyli te bardziej przylepne plamy. W
    praktyce pewno i tak dużo rozmazuje, ale po robocie ściereczka jest
    czarna więc jednak coś tam zbiera. Oczywiście w żaden sposób nie
    zastępuje to ręcznego mopa i wiadra wody z octem.

    Mateusz

  • 76. Data: 2018-10-18 12:19:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 17 Oct 2018 23:28:24 -0700 (PDT), w
    <3...@g...c
    om>,
    k...@g...com napisał(-a):

    > Tyle, że tu to faktycznie rozmazywanie kurzu po podłodze. Równomiernie na całej
    powierzchni, dlatego tak nie widać.

    Generalnie to wystarczy porównać ilość brudu zebraną przed normalny odkurzacz i
    przez robota, aby wnioski były oczywiste.

  • 77. Data: 2018-10-18 12:21:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 października 2018 23:41:57 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Na moj gust mycie stu metrow podlogi w szklance wody to marny pomysl.

    Mycie upierniczonej podłogi - jak najbardziej głupi pomysł.
    Ale jak masz czystą podłogę, odkurzysz ją i przemopujesz.. CODZIENNIE!
    To już zdaje egzamin. Bo nie chodzi o mycie tygodniowego brudu szmatką
    tylko codziennie po kawałeczku. U mnie zdaje egzamin - więc to nie jest
    taki marny pomysł ;)

    --
    Adam Sz.

  • 78. Data: 2018-10-18 12:23:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 października 2018 08:29:56 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Tyle, że tu to faktycznie rozmazywanie kurzu po podłodze. Równomiernie na całej
    powierzchni, dlatego tak nie widać.

    Jak kurzu - każdy kawałek przez zmopowaniem jest odkurzony.

    A jak mopujesz ręcznie to co robisz jak nie rozmazujesz wszystkiego po
    podłodze równolegle? :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 79. Data: 2018-10-18 12:30:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 października 2018 12:22:34 UTC+2 użytkownik r...@k...pl
    napisał:

    > Generalnie to wystarczy porównać ilość brudu zebraną przed normalny odkurzacz i
    > przez robota, aby wnioski były oczywiste.

    Szacuję podobnie. Robot może zbiera trochę więcej bo wymiata i wchodzi
    w miejsca, gdzie normalny odkurzacz nie dochodzi.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 80. Data: 2018-10-18 12:43:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    napisał:

    > Generalnie to wystarczy porównać ilość brudu zebraną przed normalny odkurzacz i
    > przez robota, aby wnioski były oczywiste.

    https://scr.pgr.pl/2018/10/2018-10-18_12-41-45-35253
    .png

    Tyle zebrał po opróżnieniu pojemnika - w 24h od ostatniego odkurzania.
    Teraz pomyśl, że normalnie jak odkurzałem np. co 7 dni - to w ostatnim
    dniu - 7 x tyle brudu walało się po podłodze i unosiło w powietrzu :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.