  • 121. Data: 2010-10-24 11:26:54
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-24 12:19, tarnus pisze:
    > Użytkownik "M"<M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze raz tu zaglądnąłem i już wiem jaki błąd zrobiłeś. Wynik na czerwono
    > to zalecana moc minimalna zasilacza a którą zawsze się podaje a szarą
    > czcionką to orientacyjne zużycie zestawu a ta wartość to około 90W.

    Niezupełnie. Podałem wartość niższą, a nie zalecaną moc zasilacza. Nie
    mając dokładnej specyfikacji wrzuciłem wartości typowe. Wyszło 140W

    > 1. Celeron 1,7 Wilamette z noty katalogowej przy 100% 63,5W
    >
    > 2. HDD Samsung 300GB z naklejki na nim odczytano 5V/600mA 12V/500mA co daje
    > 9W
    >
    > 3. Karta VGA z wbudowanym tunerem ATI All In Wonder 7500
    > w wersji do noteboka znalazłem info że pobiera 27W ja mojej daję z racji że
    > jest stacjonarna i z tunerem 40W
    >
    > 4. Płyta P4I45GV plus 2xDDR 256 30W

    + pamięci

    I wychodzi 140W bez monitora :-)

    > 5. Monitor Dell 17" według noty producenta 40W
    >
    > To są wartości max które poza monitorem nigdy we wszystkich podzespołach
    > nie występują jednocześnie podczas pracy komputera.
    > Razem przy 100% obciążeniu komputera mamy więc teoretycznie 142,5W ale jak
    > wspomniałem takie obciążenie nie jest synchroniczne dla komponentów a i
    > wogóle występuje niezmiernie rzadko gdyż nie używam programów do obróbki
    > grafiki, video czy gier.

    Domyślnie było 90% CPU. Tak więc wynik jest podobny :-)
    Możliwe, że Celeron 1,7GHz ci się nudzi podczas pracy, chociaż trudno mi
    w to uwierzyć.

    M.

  • 122. Data: 2010-10-24 12:03:08
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > I wychodzi 140W bez monitora :-)

    Czy ty potrafisz czytać ze zrozumieniem? A czy wogóle rozumiesz poruszany
    temat?
    Przecież wyjasniłem ci że są to wartości max poszczególnych komponentów
    które synchronicznie czyli w tej samej jednostce czasu raczej nie wystęują w
    komputerze. Druga sprawa że komputer sam w sobie chodzi większośc czasu na
    max niż 40% swoich możliwości.
    A z resztą twoje 140W plus 40W dla monitora Dell jaki mam daje wynik 180W
    czyli 10W więcej niż pisałem.
    Masz zamiar jeszcze dalej mi coś udowadniać?

    > Domyślnie było 90% CPU. Tak więc wynik jest podobny :-)
    Domyślnie to ty podstawiłeś jakieś tam podzespoły w tym wyliczeniu i tyle.

    > Możliwe, że Celeron 1,7GHz ci się nudzi podczas pracy, chociaż trudno mi w
    > to uwierzyć.
    Niby dlaczego? Bo jak wsadzę dualcore czy jakiś jeszcze inny szybszy to mi
    się program uruchomi nie w 5 sekund ale w 2 sekundy?
    Do moich zastosowań potrzebny jest pecet z w miarę dużym dyskiem twardym a
    płyta musi mieć LPT oraz RS232 do urządzeń pomiarowych.
    Chcesz mi udowodnić że powinienem mieć szybszy? Gdy chcę zrobić coś na
    szybszym kompuiterze to schodzę na dół do biura i tu mam szybką maszynę.
    A to niby na jakiej podstawie tobei oceniać? A może ty jesteś wróżką jak ta
    w TV które za pięć dych widzi w swojej szklanej kuli że mi potrzeba
    szybszego komputera.

    Marek

  • 123. Data: 2010-10-24 12:12:25
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > sle to z wyliczeń teoretyczno-szacunkowych, czy z faktycznego rocznego
    > zużycia opalu?

    Z faktycznego zużycia gazu. Pisałem już wcześniej że u mnie rocznie gazu
    zużywam licznikowo około 1050m3 z czego część tego jest na grzane wody w
    dniach gdy solary niedomagają.
    Powtórzę więc. Kocioł o sprawności 92% z 1m3 gazu uzyskuje około 9kWh
    energii. Dom o powierzchni niecałe150m2 z czego garaż około 19m2 jest bez
    grzejnika. Aktywnie ogrzewane jest więc niecał 130m2.
    1050m3 * 9kWh / 130m = 73m3
    Bez grzania wody wyjdzie gdzieś około 70m3.
    Gdyby zuzycie wyniosło nawet 1200m3 czyli max tyle ile mogę mieć aby nadal
    być w taryfie gazowej W2 wynik wyniósłby około 80kWh.

    Marek

  • 124. Data: 2010-10-24 12:41:32
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik tarnus napisał:

> [...]
    > Gdyby zuzycie wyniosło nawet 1200m3 czyli max tyle ile mogę mieć aby nadal
    > być w taryfie gazowej W2 wynik wyniósłby około 80kWh.

    Hmmm...
    Dopytuję, bo chodzi mi o własne moje wyliczenia :-)))
    Wziąłem pod uwagę całość - po podłodze 194 m2 - i wyszło mi z wyliczeń
    jakieś 64 kWh/m2.
    Jak odejmę od tego jakieś 26 m2 na garaż i kotłownię - pomieszczenia,
    które z założenia będą niedogrzane oraz niektóre pokoje, gdzie nie
    będzie utrzymywana temp 20 st C, to będzie korzystniejszy wynik, ale to
    teoretycznie :-). Praktycznie to zobaczymy po zimie, albo nawet po drugiej.

    Dla węgla - te 43 GJ plus 21 GJ na cwu za cały rok, powinno dać jakieś
    trzy i pół tony dobrej jakości opału.

    Czy dobrze liczę?

    pozdr.
    robercik-us

  • 125. Data: 2010-10-24 12:58:34
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Dopytuję, bo chodzi mi o własne moje wyliczenia :-)))
    > Wziąłem pod uwagę całość - po podłodze 194 m2 - i wyszło mi z wyliczeń
    > jakieś 64 kWh/m2.

    Po podłodze wyszło by mi wszystko sporo lepiej ale wiesz że skosy liczy się
    inaczej do celów powierzchni użytkowej.
    U mnie byłoby wtedy pow podłóg około 160m2.
    Tak naprawdę do obliczeń powinno się brać pod uwagę kubaturę netto (brutto
    jak jest w projektach to po obrysie budynku)
    Dopiero to dałoby miarodajny i nadający się do porównań z innymi budynkami.
    Wiadomo że ktoś może mieć 120m2 z pomieszczeniami wysokimi na 2,8m podczas
    gdy w innym domu może być 126m2 ale 2,65m wysokie .W tym pierwszym domu
    wynik na kWh/m2 będzie gorszy mimo że tak naprawdę oba zużyją tą samą ilość
    energii.
    Dlatego też dziwię się że do świadectw energetycznych uwzględnia się
    powierzchnię a nie kubaturę. A może tu chodzi o to aby jak zwykle chronić
    rządzących którzy często mają wielkie domy z wysokimi pomieszczeniami? Kto
    wie?

    > Dla węgla - te 43 GJ plus 21 GJ na cwu za cały rok, powinno dać jakieś
    > trzy i pół tony dobrej jakości opału.
    >
    > Czy dobrze liczę?

    Coś za dużo przyjąłeś na CWU.
    Na 4 osobową rodzinę myślę że nie powinno być więcej niż 14GJ.
    U mnie jak jeszcze nie miałem solarów wychodziło w porze letniej około 12GJ.

    Marek

  • 126. Data: 2010-10-24 13:38:15
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik tarnus napisał:

> [...]
    > Tak naprawdę do obliczeń powinno się brać pod uwagę kubaturę netto (brutto
    > jak jest w projektach to po obrysie budynku)

    Nooo. w ten sposób, to musiałbym przyjąć 138,5 m2, bo tyle wychodzi w
    projekcie pow użytkowej... Wtedy byloby ok 90 kWh/m2

    Jednak powierzchni grzanej jest ciut więcej, a skosy na poddaszu są
    wysokie - ściana kolankowa 120 cm, tylko w jednym pomieszczeniu ma ok 80 cm.
    Zatem nie odpadnie dużo, ale to teoria ;-))).

    > Coś za dużo przyjąłeś na CWU.
    > Na 4 osobową rodzinę myślę że nie powinno być więcej niż 14GJ.
    > U mnie jak jeszcze nie miałem solarów wychodziło w porze letniej około 12GJ.

    Dość dużo wody idzie - miesięcznie ok 20 m3 w tym 10 m3 to cwu...
    Wziąłem z zapasem ;-)))

  • 127. Data: 2010-10-24 13:46:43
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Dość dużo wody idzie - miesięcznie ok 20 m3 w tym 10 m3 to cwu...
    > Wziąłem z zapasem ;-)))

    He he. Kiedyś toczyłem dyskusję z Werbińskim o sensowności solarów.
    On wierdził że jego rodzina zużywa 1/6 tego ile moja i że wszyscy u niego
    chodzą czyści :)
    Więc twoja rodzina będzie nie dość że czysta to jeszcze jak wypolerowana :)

    Marek

  • 128. Data: 2010-10-24 14:58:28
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-24 14:03, tarnus pisze:
    > Użytkownik "M"<M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ty potrafisz czytać ze zrozumieniem? A czy wogóle rozumiesz poruszany
    > temat?

    No właśnie, Potrafisz czytać ze zrozumieniem, czy nie? Przecież dwoma
    metodami wyszło mniej więcej to samo.

    W swoim zapamiętaniu udowadniania nie zauważyłeś, że przyznałem ci rację :-)

    EOT.

    M.

  • 129. Data: 2010-10-24 15:04:01
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Paź, 14:58, "tarnus" <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > rządzących którzy często mają wielkie domy z wysokimi pomieszczeniami? Kto

    No daj spokoj - w przypadku swiadectw chodzi tylko i wylacznie o
    KASE :) Ja swiadectwo energetyczne mojego domu kupilem na allegro za
    120 pln. Pan przyslal mi krotka ankiete mailem, ktora wypelnilem i
    podeslalem mu 3 zdjecia domu (w niskiej rozdzielczosci - ot takie
    zwykle fotki z zewnatrz). Na trzeci dzien poczta przyszedl mi
    certyfikat w dwoch kopiach + kopia dyplomu i jakies inne dokumenty, ze
    pan moze wystawiac certyfikaty + sam certyfikat na plycie (nie wiem w
    jakiej formie, nie mialem czasu wrzucic do napedu :-) Wyniki wyszly mu
    zupelnie z kosmosu, przypuszczam, ze robi to na zasadzie losowania :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 130. Data: 2010-10-24 15:05:47
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Paź, 15:38, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Nooo. w ten sposób, to musiałbym przyjąć 138,5 m2, bo tyle wychodzi w
    > projekcie pow użytkowej... Wtedy byloby ok 90 kWh/m2

    Ja mam w projekcie 110m2 uzytkowej, a dom ma powierzchnie blisko
    400m2, z czego prawie wszystko procz dwoch garazy (po 32m2 kazdy)
    moznaby przyjac jako uzytkowe :D W tym tygodniu ide zglosic dom do
    opodatkowania i juz sie tropie co tez tam madrego mam wpisac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.