  • 1. Data: 2011-01-06 20:18:24
    Temat: zabudowa kominka - po co izolowac ściany wełną?
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    Witam.
    Nurtuje mnie jedno pytanie.Otóż mam w domu zabudowany kominek w
    narożniku salonu.9dom parterowy)
    kominek wbudowany jest od lewej komin,z tyłu sciana działowa z
    pustaka,z prawej sciana z białego pustaka.od przodu zamkniete jest
    to stelazem z płyta gipsową.wszystkie sciany oraz gipsówka
    zaizolowane mam wełną 3cm z folia alu.. i tu pada pytanie ... Po co?
    przeciez gdybym nie miał tej izolacji temperatura kominka ogrzałaby
    łącznie na około jakieś 8-10 mkw ścian. byłby to swietny akumulator
    a przy tym oddawane ciepło byłoby w salonie,, korytazu i pokoju..
    Uważam ze wydajność i wykorzystanei ciepła z takiego układu byłoby o
    wiele lepsze.
    Mam zrobione rozprowadzenie powietrza ale rury włożone sa na
    specjalną blaszaną nadstawkę. reszta ciepła kotłuje się w prawie
    zamknietej skrzyni.

  • 2. Data: 2011-01-06 22:07:52
    Temat: Re: zabudowa kominka - po co izolowac ściany wełną?
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jan 6, 9:18 pm, fenzyyy <f...@g...com> wrote:
> [...]
    > Mam zrobione rozprowadzenie  powietrza  ale rury  włożone sa na
    > specjalną blaszaną nadstawkę. reszta ciepła kotłuje się w prawie

    Jakbys czytal te grupe, to bys tego nie robil...

  • 3. Data: 2011-01-07 07:55:29
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Dzięki temu tworzy Cii się naturalna pompa grawitacyjna
    która sprawniej przepompuje ciapłe powietrze do systemu DGP.

    U mnie jest podobnie i pokój w którym stoi kominek nagrzewa się bez problemu
    prez szybę oraz 2 kratki (pod suf.).

  • 4. Data: 2011-01-07 16:41:52
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > Mam zrobione rozprowadzenie powietrza ale rury włożone sa na
    > specjalną blaszaną nadstawkę. reszta ciepła kotłuje się w prawie

    Jeżeli "tylne ściany" nie są zewnętrznymi domu, to niekoniecznie należało izolować.Ja

    zaizolowałem-moje są zewnętrzne.Płyty GK- izolować.

  • 5. Data: 2011-01-07 20:43:52
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    > Jeżeli "tylne ściany" nie są zewnętrznymi domu, to niekoniecznie należało
    izolować.Ja
    > zaizolowałem-moje są zewnętrzne.Płyty GK- izolować.

    Właśnie kominek jest centralnie w środku domu. jedna ze ścian jest
    na korytaż a inna w pokoju.
    nie wiem tylko jak zachowa sie z czasem gazobeton przy styczności
    z wysoka temperaturą.

    Dla zainteresowanych rzut parteru:
    http://www.krajobrazy.com.pl/rzut.php?obrazek=http:/
    /www.krajobrazy.com.pl/domki/turkus/turkus_rzut1b.gi
    f&border=undefined
    u mnie kominek jest pod skosem w rogu.

    Jakbys czytal te grupe, to bys tego nie robil...
    Kolego Marku. Jeśli nic nie chcesz wnieść do tematu to poprostu
    się nie odzywaj .dziękuję.

  • 6. Data: 2011-01-07 21:03:30
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jan 7, 9:43 pm, fenzyyy <f...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Jakbys czytal te grupe, to bys tego nie robil...
    > Kolego  Marku. Jeśli  nic nie chcesz wnieść do  tematu  to poprostu

    Heeeheee...sporo jest ludzi, ktorzy sie dziwia, ze istnieja jakies
    inne rozwiazania...
    Denerwuja sie, jesli im sie powie, ze sa zacofani...
    Wontkow o izolacji kominka , bylo tutaj sporo...

    PS. To jest grupa publiczna - wiec kazdy moze sie odzywac !!!
    Twoja sprawa jest , jak zareagujesz na te odzywki.
    Ale !!! Zabraniac ....????

  • 7. Data: 2011-01-07 21:20:06
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Właśnie kominek jest centralnie w środku domu. jedna ze ścian jest
    > na korytaż a inna w pokoju.
    > nie wiem tylko jak zachowa sie z czasem gazobeton przy styczności
    > z wysoka temperaturą.
    Gazobeton jest dość dobrym izolatorem.A temperatura w "komorze" nie będzie znów tak
    ekstremalna.Zakładam ok 100, trochę ponad stC.

  • 8. Data: 2011-01-08 09:07:41
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Rentier" <f...@g...com> wrote:

    > Gazobeton jest dość dobrym izolatorem.A temperatura w "komorze" nie będzie
    > znów tak ekstremalna.Zakładam ok 100, trochę ponad stC.

    W kapie mojego kominka temperatura bez problemu przekracza 100 stopni (czujnik
    jest tuż pod komorą dekompresyjną, przy kratce wylotowej), przy czym jest
    stamtąd wyciągane powietrze mechanicznie turbiną 800m3/h. Gdyby turbinę
    wyłączyć, temperatura by na pewno wzrosła. Ja mam izolację 8cm wełny i 3cm od
    ściany murowanej z tyłu :)

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2011-01-08 12:09:54
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-01-07 22:20, Rentier pisze:

    > A temperatura w "komorze" nie
    > będzie znów tak ekstremalna.Zakładam ok 100, trochę ponad stC.

    ???

  • 10. Data: 2011-01-08 14:11:10
    Od: "adi" <a...@g...com>

    100, trochę ponad stC.