  • 1. Data: 2011-01-06 20:30:05
    Temat: instalacja oświetlenia w domu
    Od: "wojciech" <s...@g...pl>

    czy do lamp oświetleniowych w domu powinienem doprowadzić 3 przewody ( L , N
    , PE )

  • 2. Data: 2011-01-06 21:00:57
    Temat: Re: instalacja oświetlenia w domu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "wojciech" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > czy do lamp oświetleniowych w domu powinienem doprowadzić 3 przewody ( L ,
    > N , PE )

    Tak.

  • 3. Data: 2011-01-06 21:32:04
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    wojciech wrote:

    > czy do lamp oświetleniowych w domu powinienem doprowadzić 3
    > przewody ( L , N , PE )

    zdecydowanie TAK

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 4. Data: 2011-01-06 21:42:53
    Od: k...@v...pl

    > Użytkownik "wojciech" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tak.

    Do czego się przyłącza zielono żółty w drewnianym żyrandolu?

  • 5. Data: 2011-01-06 21:59:59
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Do czego się przyłącza zielono żółty w drewnianym żyrandolu?

    Ja bym nie oszczędzał na tych paru metrach drutu. Dzisiaj masz
    drewniany a jutro powiesisz metalowy.

    Marek

  • 6. Data: 2011-01-06 22:02:48
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja bym nie oszczędzał na tych paru metrach drutu. Dzisiaj masz drewniany a
    > jutro powiesisz metalowy.

    Widziałeś kiedyś drewniany żyrandol? :)
    Chyba każdy "drewniany" żyrandol ma jakieś elemeny metalowe, a chyba
    wszystkie obecnie produkowane lampy mają 3 zaciski do podłączenia.
    Przynajmniej ja innych nie widziałem.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2011-01-06 22:11:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pisze tak:

    > Do czego się przyłącza zielono żółty w drewnianym żyrandolu?

    do zacisku ochronnego PE, w wiklinowym również ;)

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2011-01-07 07:00:06
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Do czego się przyłącza zielono żółty w drewnianym żyrandolu?

    Do przepisów :-) To przepisy tego wymagają - i tyle.

    b.

  • 9. Data: 2011-01-07 08:28:20
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Do czego się przyłącza zielono żółty w drewnianym żyrandolu?

    Nie istotne czy się go w ogóle przyłącza. Przewód PE ma być dostępny w
    każdym punkcie końcowym instalacji i przy każdym łączniku.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2011-01-07 08:34:23
    Temat: Re: instalacja o?wietlenia w domu
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-01-2011 o 23:02:48 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > Widzia?e? kiedy? drewniany ?yrandol? :)
    > Chyba ka?dy "drewniany" ?yrandol ma jakie? elemeny metalowe, a chyba
    > wszystkie obecnie produkowane lampy maj? 3 zaciski do pod??czenia.
    Urządzenie które ma podwójną izolację nie muszą uziemienia.
    Sporo jest takich lamp i sam takie mam w domu.

    > Przynajmniej ja innych nie widzia?em.
    Co nie znaczy że nie ma.

    --
    Pozdr