  • 1. Data: 2010-09-14 06:43:54
    Temat: zakładanie trawnika
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Witam
    Mam ok 3 arów ziemi, na których chę posiać trawę. Czy jest sens robić to
    teraz na przełomie września i października ? Czy lepiej czekać na wiosnę ?

  • 2. Data: 2010-09-14 07:12:16
    Temat: Re: zakładanie trawnika
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "mz" <2...@w...pl> wrote in message
    > Witam
    > Mam ok 3 arów ziemi, na których chę posiać trawę. Czy jest sens robić to
    > teraz na przełomie września i października ? Czy lepiej czekać na wiosnę ?

    Teraz.

  • 3. Data: 2010-09-14 07:34:49
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 14.09.2010 08:43, mz pisze:
    > Witam
    > Mam ok 3 arów ziemi, na których chę posiać trawę. Czy jest sens robić to
    > teraz na przełomie września i października ? Czy lepiej czekać na wiosnę ?

    Ja bym zakładał teraz, pogoda jest optymalna, na wiosnę będzie już
    zielono. Do lata trawnik będzie już dość mocny aby przetrwać upały, nie
    będzie wymagał aż takich nakładów pracy i wody jak ledwo wysiany.

  • 4. Data: 2010-09-16 22:22:23
    Od: "smiechu" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zielono. Do lata trawnik będzie już dość mocny aby przetrwać upały, nie
    > będzie wymagał aż takich nakładów pracy i wody jak ledwo wysiany.

    a czy powyższe sprawdzi się w polsce północno-wschodniej?
    W końcu to o około 2 tygodnie do zimy bliżej
    pozdr
    smiechu

  • 5. Data: 2010-09-24 18:31:28
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > Mam ok 3 arów ziemi, na których chę posiać trawę. Czy jest sens robić to
    > teraz na przełomie wrze?nia i paĽdziernika ? Czy lepiej czekać na wiosnę ?

    A ja bym część zrobił teraz, a resztę na wiosnę.

    Teraz jest dobry czas, żeby przygotować podłoże.
    Wyrównaj teren, jeśli trzeba nawieź ziemi, dobrze ubij walcem
    dobrze jest to zrobić tuż przed zimą, żeby chwasty nie zaczęły rosnąć

    w czasie zimy teren trochę siądzie

    na wiosnę usuniesz kilka chwastów, wyrównasz, jeszcze raz popracujesz walcem
    zasiejesz trawę i będzie ok na kilka lat.

    --
    pozdro
    barbakan