  • 61. Data: 2011-03-09 09:42:29
    Temat: Re: zakonczenie fundamentów - YTONG
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Mar, 10:31, "Kacper" <e...@W...pl> wrote:

    > Foty dobrze obrazuja rozklad temperatur, ldatego wlasnie mozna wewn. strone
    > otworu okiennego od zewnatrz oblozyc styro i
    > zatynkowac. Mysle ze zdecydowanie poprawi rozklad przy oknach w 1W.

    Ano. Jeszcze troszke i dojdziesz do sciany 2W :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 62. Data: 2011-03-09 09:51:42
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > otworu okiennego od zewnatrz oblozyc styro i
    > zatynkowac. Mysle ze zdecydowanie poprawi rozklad przy oknach w 1W.

    Nie wiem czy wszystkie moje posty dochodza wiec wysylam jeszcze raz.

    Jeszcze troooooszke i dojdziemy do sciany 2W :D Ocieplasz juz glify
    okienne, gliwy drzwiowe i bramowe, ocieplasz fundament. Tym sposobem
    masz juz zapewniona najgorsza robote jaka jest przy scianach 2W -
    wykonczenie wszystkich otworow okiennych, zalozenie naroznikow z
    siatka przy oknach i na calej dlugosci fundamentu. Wystarczyloby tylko
    dolozyc na reszte sciany styropian (a to jest najprostsza robota i
    idzie "tasmowo") i masz jak byk normalna i ciepla sciane 2W :D
    Przemysl sobie to jeszcze ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 63. Data: 2011-03-09 09:58:28
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...
    > Nie wiem czy wszystkie moje posty dochodza wiec wysylam jeszcze raz.

    dochodza :) Chyba ze cos o panienkach pisales to nie doszlo -napisz jeszcze raz ;)

    b.

  • 64. Data: 2011-03-09 10:13:35
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > i masz jak byk normalna i ciepla sciane 2W :D
    > Przemysl sobie to jeszcze ;)
    > pozdr.

    Już kolega Kacper tu raz buntował się, że ściana 1W to jest to i nie
    pytał o zasadność ściany 1W...

    Teraz okazuje się, że nie 'bez sensu' było na to zwrócić uwagę, bo ta
    ściana 1W to tylko z nazwy jest.

    Myślę, że tak z 15 stopni szerokości geograficznej na południe od nas,
    jest to ok rozwiązanie, ale w chłodnym klimacie Polski...?

    A już szczególnie u mnie... Ostatnio dzień w dzień rano jest co najmniej
    -10..., a bywało też i 19 poniżej zera - ostatnio.

    Aż samochód musiałem do garażu wtoczyć, bo problemy z zapalaniem rano
    się pojawiły :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 65. Data: 2011-03-09 12:40:57
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-09 10:42, Adam pisze:

    > Ano. Jeszcze troszke i dojdziesz do sciany 2W :D
    > pozdr.

    U siebie też szpalety zewnętrzne mam oklejone styropianem - wprawdzie
    tylko 3 cm. Balkon mam ocieplony styropianem, z góry 5 cm, z dołu i
    przodu 10 cm. Okien nie mam na środku, a 10 cm od zewnętrznej krawędzi.
    Fundament ocieplony 5cm styropianu, wieńce 5 cm wełny, nadproża 5 cmm
    styropianu i styropian (4cm) z zewnątrz na mur - gzymsy nadokienne - nie
    pokrywają się one w całości z nadprożami ale może zawsze coś tam dają.

    Do tego wszelkie szczeliny łączenia, gdzie w mroźny dzień było czuć
    przewiem (przed tynkowaniem) wypełniłem pianką (nawierciłem dziury i w
    środek piankę).

    I wcale nie przekonam się do styropianu. Gdybym drugi raz budował dom to
    też bym wybrał Ytong. z tym, że więcej styropianu dał bym w posadzkę
    (teraz dałem 10, a dał bym przynajmniej 15) i więcej podłogówki bym
    zrobił. Praktycznie wszystko na parterze z podłogówką, a na piętrze
    tylko sypialnie bez.

    Jedynie co mi spartolili wykonawcy, zresztą za moją zgodą -to parapety
    zewnętrze (kinkier) położyli na zaprawie, a początkowo chciałem aby
    położyli to na piance.

    Jestem zadowolony i z rachunków i temperatury i ciepła

    Ariusz

  • 66. Data: 2011-03-09 13:08:16
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-09 11:13, robercik-us pisze:

> [...]
    > -10..., a bywało też i 19 poniżej zera - ostatnio.
    >
    > Aż samochód musiałem do garażu wtoczyć, bo problemy z zapalaniem rano

    U mnie też od kilku nie wiem czy dni czy już tygodni po -10 w nocy (a
    przynajmniej nad ranem bo w nocy nie wstaję aby sprawdzić).

    A wczoraj wieczorem (około 22.30) jak w kominku już nic się nie paliło
    to w domu miałem temp. 22,4 a rano o siódmej 21 st. -gaz się przez noc
    nie włączył.
    Garaż mam wolnostojący i zawsze chowam samochód
    Nie widzę powodów, żebym musiał przenosić dom bardziej na południe.
    Ariusz

  • 67. Data: 2011-03-10 21:34:55
    Temat: Re: zako?czenie fundament?w - YTONG
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Ups. Sorry. Pomylilem Cie z Kaszpirem :)

    Pozdry,
    MW

  • 68. Data: 2011-03-10 21:43:41
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-03-08 14:53, Kacper

    > bo obawiam si? ?e mog? si? po wypoziomowaniu przechyla? na zewn?trz, a co
    > mam je potem podpiera? dop?ki nie zwi??????
    > Taki plan.
    > A to ?e przy okazji wzmocni si? fundament - super, tylko si? cieszy?.

    Dam Ci radę... weź bloczek betonowy, połóż na nim ytonga tak, jak miałby
    być murowany na fundamencie i sprawdź sam, że nic nie ma prawa się
    "przechylać". Jak się na sucho nie przechyli, to tym bardziej nie będzie
    się przechylać posmarowany dodatkowo klejem.

    A fundament podnieś kładąc dodatkową warstwę bloczków. Bedzie szybciej
    i, przede wszystkim, dużo taniej.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 69. Data: 2011-03-11 15:02:19
    Temat: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > tylko po czorta? żeby wydawać pieniądzę? nie lepiej pojechac na Kretę?

    Jak mnie ocieplali poddasze to też stale słyszałem, po czorta :-) Dokładnie
    te dwa wyrazy :-) I czorta mam :-)