  • 51. Data: 2011-03-08 21:58:30
    Temat: Re: zakonczenie fundamentów - YTONG
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Mar, 22:52, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > 0
    > nie masz mostkow cieplnych wiec
    > A klamka w drzwiach to w sumie tez mostek;))

    Pomijalny ;) Na forum muratora byl dluuuugi jajcarski watek o tym ;D

    Duzy mostek w scianie 1W to tak samo drzwi, a tym bardziej brama
    garazowa. Montujac standardowa brame segmentowa za otworem (w garazu)
    caly glif jest na zewnatrz. Robi sie meeeega mostek - chlod wdziera
    sie do garazu na metr wglab tego muru od wewnatrz nawet :) No chyba ze
    uzyjemy tego podlego styropianu zeby glif ocieplic! :P

    --
    Adam

  • 52. Data: 2011-03-09 05:54:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Chocby ten liniowy (u mnie mialby cale 70mb) na styku ze sciana
    > fundamentowa. Ten ytong bedzie mu wystawal 12cm. Dolozy 5cm styro.
    > Mimo wszystko dalej bedzie wystawac 7cm. To duzy mostek.

    Mostek do stropianu pod wylewkami? zapominasz ze sam Ytong jest materialem
    izolacyjnym, ponadto mozna zaizolowac fundament grubsyzm styro i po
    mostku...

    Kolejne
    > mostki to wszelkie nadproza i wience. Nawet jak uzyje systemowych
    > modulow to te miejsca maja wyzszy U.

    Maja ale pomiary kamera nie wskazuja znaczaco zwieszonych strat wkolo okien

    > Ile cm styropianu uzywa sie do
    > ocieplenia wienca stropowego? 5cm?
    10cm..

    > sposob montazu wszystkich okien. W scianie 2W robisz wegarek ze
    > styropianu - nachodzisz nim na rame na 2-3cm. Tutaj nie ma takiej
    > mozliwosci.

    Jak sie ktos uprze to tez zrobi, ja zrobilem wegarki ze styropianu

    Zobacz na wykresy izoterm montazu okien w scianach 1W, a
    > 2W. Juz sam fakt, ze okno zamontowane jest w polowie tego ytonga o
    > czyms chyba swiadczy? Chlod wdziera sie na calym obwodzie okna w
    > polowie jego grubosci. Czyli w tym miejscu z ytonga 36,5cm robi sie
    > nam ytong 20cm. Mam liczyc ile to jest metrow kwadratowych u
    > mnie ? :-) Samo *jedno* okno przy ktorym siedze to 10mb !!

    a teraz moze cos z praktyki...

    dom z Ytonga zapotrzebowanie wychodzi dokladnie takie jak z obliczen OZC no
    i co panie teoretyku?

  • 53. Data: 2011-03-09 07:28:41
    Temat: Re: zako?czenie fundament?w - YTONG
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dewelopera, teraz wymyślasz dziwne rzeczy, nie wierząc w technologię,
    > którą wymyślili prawdziwi fachowcy. Skoro w specyfikacji YTONGA stoi, że
    > może być zwis na 1/3, to po co szukasz potwierdzenia na grupie? Co da Ci
    > wieniec, który też będzie zwisał poza obręb fundamentów? Kombinujesz za
    > bardzo... może przestań czytać muratora i zdaj się na fachowców, a nie na
    > swoją intuicję?
    >
    > A jeśli chcesz rady... zrezygnuj z YTONGA, postaw ściany z najtańszego
    > materiału, bo i tak będziesz musiał go docieplić... nawet jak to jest

    Same "guzik prawda" w Twojej wypowiedzi
    1. Nie szukałem żadnych mieszkań od dewelopera, nie wiem skąd to wziąłeś (od
    1999r. mam plan budowania domu)
    2. Wierzę w ytonga i z niego chcę budować i wiem bo sam pisałem że może
    być -technologicznie ujmując- zwis do 1/3
    ale zastanawiam się nad ew. opadaniem części zwisającej w trakcie
    stawiania pierwszej warstwy, a po drugie podniesienie fundamentów - oto cel.
    3, Wieniec zwisałby ale jest zbrojonym monolitem więc nic mu nie będzie i
    nie ruszy się na zewnątrz jak ew. bloczek
    4. Nie czytam muratora, chyba że wpadnie w rękę, a czytać trzeba tylko
    trzeba umieć wyłuskać informacje istotne i prawdziwe
    5. Największy guzik prawda, bo ytonga 36,5 nie trzeba ocieplać o tym pisałem
    parę postów wyżej, wystarczy poczytać.

    Czyli generalnie guzik prawda co piszesz.

    Kacper

  • 54. Data: 2011-03-09 07:31:44
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > On 8 Mar, 11:18, "Kacper" <e...@W...pl> wrote:
    > [...]
    >
    > Wedlug tych wyliczen ta sciana 1W u mnie kosztowalaby ok 8k pln
    > wiecej. Przy czym bylaby 2,5 x zimniejsza. Gdzie tu sens, gdzie
    > logika :)
    > Ale nie dyskutuje - widze ze wystarczajaco napaliles sie juz na tego
    > ytonga :D
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam

    Raczej nie jestem czlowiekiem napalajacym sie ale ska wziales2,5 x
    zimniejsza sciane ???
    Bo nawet tych 8 k pln nie widze. Ale kazdy liczy po swojemu chociaz
    mateamtyka dziala zawsze tak samo - tez fenomen.
    Ale kazdemu wolno budowac z czego chce i jak chce a grupa moze pomóc w
    szczególach i tu wdziecznosc za przelane doswiadczenia.

    Kacper

  • 55. Data: 2011-03-09 07:39:12
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    > fundamentowa. Ten ytong bedzie mu wystawal 12cm. Dolozy 5cm styro.
    > Mimo wszystko dalej bedzie wystawac 7cm. To duzy mostek.

    wystajacy ytong bedzie ocieplony od spodu równiez i przez to linia
    ocieplenia bedzie polaczona z fundamentowym ociepleniem

    Kolejne
    > mostki to wszelkie nadproza i wience. Nawet jak uzyje systemowych
    > modulow to te miejsca maja wyzszy U. Ile cm styropianu uzywa sie do
    > ocieplenia wienca stropowego? 5cm? To jest U = 0,8. Mega mostek bo to
    > jest na powierzchni (u mnie) = 70mb * 0,15 = 10m2. Kolejne mostki to
    > jakosc wykonania i uzyta zaprawa / klej.

    w wiencu jest styropian 5 cm i 7,5 cm ytonga to trzeba rozpartywac lacznie

    Nastepny wielki mostek to
> [...]
    > mozliwosci. Zobacz na wykresy izoterm montazu okien w scianach 1W, a
    > 2W. Juz sam fakt, ze okno zamontowane jest w polowie tego ytonga o

    okno mozna montowac przesuniete w strone zewn. wlasnie zeby zminimalizowac
    wdzieranie sie zimna w wasrte muru

    > Wiec - tak. Uwazam, ze ledwo 20% wyzszy wspolczynnik to baaaaardzo
    > optymistyczna wersja. Juz abstrahuje od tego ze co rok praktycznie ten
    > sam material ma w papierach lepsze wspolczynniki - jak to sie ma do
    > rzeczywistosci ? ;)
    > --
    > Adam

    Nie wiem gdzie ytong zmienil wspólczynnik?
    Owszem wprowdzil nowy produkt ytong energo o gestosci 350 i to daje
    zmieniony wynik wspólczynnika ale stara 400 36,5 zostala jak byla

    Kacper

  • 56. Data: 2011-03-09 08:14:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości
    > okno mozna montowac przesuniete w strone zewn. wlasnie zeby zminimalizowac
    > wdzieranie sie zimna w wasrte muru

    w scianie 2W to działa -przesuwasz okno w warstwe ocieplenia. Ytong jest ociepleniem
    jednorodnym i przesuwanie okna na zewnątrz tylko skraca drogę ciepła czyli pogarsza
    sprawe. Narysuj przekrój i zobacz droge jako musi przebyć ciepło. Przy ytongu mostek
    musi być wiekszy niż przy scianach 2w (i osadzeniu okna w styro).
    Po prostu siedzi w 3x gorszym materiale.

    b.

  • 57. Data: 2011-03-09 08:44:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Mar, 08:39, "Kacper" <e...@W...pl> wrote:

    > wystajacy ytong bedzie ocieplony od spodu r wniez i przez to linia
    > ocieplenia bedzie polaczona z fundamentowym ociepleniem

    Tzn. nie bedzie kapinosa, czy zalozmy ostatnie (na gorze) 10-20cm
    ocieplenia fundamentu bedzie np. 5cm grubsze (tak zeby sie zlicowac z
    ytongiem ale zeby nizej zostal kapinos) ?

    > w wiencu jest styropian 5 cm i 7,5 cm ytonga to trzeba rozpartywac lacznie

    No w wiencu jest 5cm welny i 6cm ytonga. Daje to niestety gorszy U niz
    sama sciana.

    > okno mozna montowac przesuniete w strone zewn. wlasnie zeby zminimalizowac
    > wdzieranie sie zimna w wasrte muru

    Mozesz przesunac lekko do zew ale tak czy siak bedzie to wielki mostek
    - musisz przeciez zostawic miejsce chocby na parapet.
    Wystarczy spojrzec na wykresy:

    Pierwszy to wlasnie lekko przesuniety na zew. w scianie 1w (44cm):

    http://jareko.pl/2010_rok/Izotermy_i_inne/Izoterma_m
    ur_jednowarstwowy1.jpg
    http://jareko.pl/2010_rok/Izotermy_i_inne/Izoterma_m
    ur_jednowarstwowy2.jpg

    Sciana 2W, montaz standardowy:
    http://jareko.pl/2010_rok/Izotermy_i_inne/Izoterma_m
    ur_dwuwarstwowy_lico.jpg

    I cieply montaz w warstwie ocieplenia:
    http://jareko.pl/2010_rok/Izotermy_i_inne/Izoterma_m
    ur_dwuwarstwowy_w_ociepleniu.jpg

    Roznice sa ogromne. U mnie okna to ok 35m2, w metrach biezacych na
    szybko liczac jakies 50mb. I chocbys nie wiem jak je zamontowal to
    tych mega mostkow zwyczajnie nie przeskoczysz.

    > Nie wiem gdzie ytong zmienil wsp lczynnik?
    > Owszem wprowdzil nowy produkt ytong energo o gestosci 350 i to daje
    > zmieniony wynik wsp lczynnika ale stara 400 36,5 zostala jak byla

    Oj zmienil zmienil, nie chce mi sie teraz szukac ale odkad weszlo
    rozporzadzenie mowiace o tym ze sciana 1W musi miec U<0,3 to wszystkie
    sciany 1W (porotherm rowniez) nagle zrobily sie cieplejsze i na styku
    tej wartosci :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 58. Data: 2011-03-09 08:56:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Mar, 06:54, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a teraz moze cos z praktyki...
    >
    > dom z Ytonga  zapotrzebowanie wychodzi dokladnie takie jak z obliczen OZC no
    > i co panie teoretyku?

    OZC uwzglednia doskonale wszystkie mostki cieplne, wiec czemu mialoby
    wyjsc inaczej ?
    pozdr.

    --
    Adam

  • 59. Data: 2011-03-09 09:04:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Mar, 06:54, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > dom z Ytonga  zapotrzebowanie wychodzi dokladnie takie jak z obliczen OZC no
    > i co panie teoretyku?

    Z ciekawosci dolozylem w moim OZC mostki w postaci okien zamontowanych
    jak w scianie 1W i mostka przy wiencu stropowym w scianie 1W
    (ocieplonym!). Zuzycie roczne wzroslo z 11,9tys kWh do 14,8tys kWh
    czyli o 2900kWh. Dla gazmanow to ok. 640 pln / sezon. Licze juz bez
    ogrzewania moich piwnic - z nimi byloby znacznie gorzej (bo strop
    mialby wyzsza temperature - nieocieplony od spodu).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 60. Data: 2011-03-09 09:31:35
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > rozporzadzenie mowiace o tym ze sciana 1W musi miec U<0,3 to wszystkie
    > sciany 1W (porotherm rowniez) nagle zrobily sie cieplejsze i na styku

    Kapinos bedzie chodzi o docieplenie spodu pierwszego bloczkas laczace
    ocieplenie 5 cm fundamentów
    potem ociepleniem jest sam ytong.

    Foty dobrze obrazuja rozklad temperatur, ldatego wlasnie mozna wewn. strone
    otworu okiennego od zewnatrz oblozyc styro i
    zatynkowac. Mysle ze zdecydowanie poprawi rozklad przy oknach w 1W.

    Kacper