  • 1. Data: 2009-05-11 14:57:23
    Temat: zakup piachu zwiru i kamykow
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Mam do Was pytanie odnośnie zakupu piachu i takich rzeczy jak żwiry,
    klińce i takie tam inne kruszywa, których na budowie trzeba często
    bardzo dużo.
    Pytałem w składach budowlanych w okolicy i okazuje się, że kliniec na
    przykład, sprzedają albo na kubiki - i wtedy mają po jakieś 105 do 110
    złotych za kubik, albo na tony i wtedy jakieś 70 - 75 za tonę.
    Jak okaże się, że muszę coś wysoko podsypać, bo mam działkę ze spadkiem,
    to wyjdzie może i kilkadziesiąt tych kubików - mówię już nie tylko o
    klińcu :-). Widzę za to, że są sprzedawcy, którzy za kilka stów przywożą
    całą wywrotkę takiego... powiedzmy piachu i kiprują na placu... Jaka wg
    Waszych obserwacji jest rozsądna cena za taką np. 25-tonową wywrotkę...
    powiedzmy - piachu? - województwo małopolskie, kresy południowe.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 2. Data: 2009-05-11 15:26:34
    Temat: Re: zakup piachu zwiru i kamykow
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Jak okaże się, że muszę coś wysoko podsypać, bo mam działkę ze spadkiem,
    > to wyjdzie może i kilkadziesiąt tych kubików - mówię już nie tylko o
    > klińcu :-).

    Powiedz, co kombinujesz. Moze zadne podsypki nie beda konieczne ? :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-05-11 15:36:16
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > klińcu :-). Widzę za to, że są sprzedawcy, którzy za kilka stów przywożą
    > całą wywrotkę takiego... powiedzmy piachu

    Pospółki zapewne

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2009-05-11 16:02:02
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > Waszych obserwacji jest rozsądna cena za taką np. 25-tonową wywrotkę...
    > powiedzmy - piachu? - województwo małopolskie, kresy południowe.

    Piasek do tynkowania, 22 tony - 700zł bez faktury.

  • 5. Data: 2009-05-11 17:09:29
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    pluton pisze:

    > Powiedz, co kombinujesz. Moze zadne podsypki nie beda konieczne ? :)

    Nic takiego :-))) chcę po prostu wybudować chałupę i orientuję się w
    cenach ;-).
    A tak na poważnie...
    Mam sporą różnicę poziomów między jedną stroną, a drugą stroną domu,
    zalecony drenaż opaskowy i gliniasty grunt. Poza tym planuję część
    działki sobie utwardzić. Piachu i żwiru trochę pójdzie i wolę kupić raz
    wywrotę, a jak się skończy to znowu i zapłacić parę stów za każdą, niż
    brać ze składu po dwie - trzy tony i za każdą płacić po kilkadziesiąt
    złotych ;-). Miejsce na placu mam, więc dwadzieścia ton zmieści się jak
    nic ;-).
    Ot i tyle :-).

    Pozdrawiam
    robercik-us

  • 6. Data: 2009-05-11 17:12:15
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Piasek do tynkowania, 22 tony - 700zł bez faktury.

    A czy taki piasek - jak ten, o którym piszesz nadaje się też do
    zasypywania i zagęszczania warstwami np. pod chudziak? Sorry za może
    trywialne pytanie, ale... kto pyta nie błądzi.

    pozdr
    robercik-us

  • 7. Data: 2009-05-11 18:06:13
    Od: a...@g...com

    On 11 Maj, 19:09, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam sporą różnicę poziomów między jedną stroną, a drugą stroną domu,

    To tak jak ja.. (mam ok 3m roznicy na dlugosci domu :) I zaraz Ci dam
    rade za ktora oczekuje przynajmniej wirtualna skrzynke browara, bo
    oszczedzisz pare stow albo i tysiecy ? ;)

> [...]
    > brać ze składu po dwie - trzy tony i za każdą płacić po kilkadziesiąt
    > złotych ;-). Miejsce na placu mam, więc dwadzieścia ton zmieści się jak

    Ja Ci tylko poradze czym dokonac zasypu pod przyszly bruk, zasypu
    piwnic i tak dalej - PIASKIEM ZUZLOWYM. Sprzedaja to po (uwaga) 7
    pln / t, material jest "zdrowy", jest to material pochodzenia
    mineralnego wiec nie chlonie wody / nie "puchnie", ma wszystkie
    budowlane atesty - mozna go legalnie uzywac na budowach, co wiecej
    jest to material ktory jest wrecz zalecany do niwelacji terenow.
    Poczytaj np. tutaj:

    http://www.vknpolska.pl/oferta/oferta2.php

    U mnie to sprzedaje np. Elektrownia Rybnik. Zeby bylo jeszcze
    przyjemniej - 1m3 tego "piasku" wazy tylko 1,1t, normalny piasek wazy
    1,6t. Wiec i tutaj masz juz jakies 40% oszczednosci. Popularna
    "berga", ktora chcialem kupic - czyli kliniec, frakcja 0-60, ktory sie
    rzeczywiscie fajnie klinuje ale co z tego skoro kosztuje ~27 pln / t..
    Taka rade otrzymalem zreszta od wlasciciela firmy brukarskiej - robi
    to od lat, mowi ze czasem robili niwelacje - podnoszenie terenu o 2-3m
    i na tym bruk - po latach nic nie siadlo :)

    Jak tylko wodociagi wloza mi rure wodna do domu - mam juz zaklepane 4
    wanny po 25t tego piaseczku -> sam material marne 700 pln (za berge
    zaplacilbym prawie 3000 pln!) + transport pare stow ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2009-05-11 18:40:30
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    a...@g...com pisze:

    > To tak jak ja.. (mam ok 3m roznicy na dlugosci domu :) I zaraz Ci dam
    > rade za ktora oczekuje przynajmniej wirtualna skrzynke browara, bo
    > oszczedzisz pare stow albo i tysiecy ? ;)

    Dzięki za poradę... :-) Masz u mnie dwie krzynki piwka :-). Rozumiem, że
    ten piasek żużlowy nie bardzo nadaje się do obsypywania fundamentów i
    pod chudziak w domu...?

    pozdr
    robercik-us

  • 9. Data: 2009-05-11 19:49:41
    Od: a...@g...com

    On 11 Maj, 20:40, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Dzięki za poradę... :-) Masz u mnie dwie krzynki piwka :-). Rozumiem, że
    > ten piasek żużlowy nie bardzo nadaje się do obsypywania fundamentów i
    > pod chudziak w domu...?

    Nie widze problemu zeby go do tego uzyc. To jest material mineralny,
    czyli swietnie sie zageszcza - juz sam nasyp niezageszczony niewiele
    podobno siada. Ale dla pewnosci lepiej jednak warstwami 20-30cm go
    zagescic :) Nie dalbym go tylko pod np. ogrodek - obawialbym sie ze
    roslinki nie beda w tym za dobrze rosly ;-) Oczywiscie mozna zostawic
    te 50cm na jakis bardziej organiczny grunt i pewnie bedzie dobrze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2009-05-11 19:50:58
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Piasek do tynkowania, 22 tony - 700zł bez faktury.

    Tylko piasku do tynkowania się nie zagęści.