    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: zimowe szkody - mróz podniósł chudziaka
    Date: Thu, 1 Mar 2012 10:34:56 +0100

    Witam,

    zły jestem na siebie, bo nie przewidziałem tego typu problemów. Mogłem na
    chudziaku rozłożyć styropian lub/i deski, mogłem jesienią wstawić okna i
    drzwi, mogłem wstawić kozę i w największe mrozy przyjeżdżać na kilka godzin
    i napalić. Niestety w środku chulał mróz i podniosło chudziaka wraz z
    działówkami do góry (nierównomiernie, w najgorszym miejscu o ok. 7-10mm).
    Pojawiły się spękania na chudziaku. Chudziak niezbrojony, z betonu B15,
    grubość 15cm.

    Ale to nie koniec szkód. Ruszyło również schody wewnętrzne (żelbetowe). Są
    dwie rysy na schodach. Schody nie są oddylatowane od chudziaka, więc
    wszystko poszło razem do góry. Ten brak dylatacji to chyba błąd. Może odkuć
    chudziaka i zrobić teraz dylatację? Oczywiście schody nie są też
    oddylatowane od stropu, więc chudziak, schody, strop tworzą całość...

    Na ile to poważne problemy? Przecież mnóstwo domów zostaje w stanie surowym
    bez okien na zimę i nic się nie dzieje... U mnie niestety jest mokry teren i
    woda pod chudziakiem zamarzając podniosła go do góry.

    Ściany nośne i strop w porządku :) Fundamenty zasypane, głęboko posadowione,
    więc nic im nie jest :)

    Pozdrawiam,
    BWP