  • 91. Data: 2013-11-08 15:19:56
    Temat: Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 11:45:32 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Niezależnie w którą stronę chcemy zmienić temperaturę _zawsze_ niska
    > akumulacyjnośc będzie zaletą - bo dla zmiany temperatury będzie potrzeba
    > mniej energii, a więc prze krótszy czas będziemy mieli zimny nawiew i ciepła
    > podłogę lub ciepły nawiew i zimną podłogę.

    A co ze zyskami bytowymi i slonecznymi? Ciezki dom moze je wchlonac i nagrzac sie
    minimalnie.

    Ja sie nie moge nadziwic jak ludzie buduja "lekkie" domy pasywne a potem latem
    dramat.

  • 92. Data: 2013-11-08 15:28:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 listopada 2013 15:19:56 UTC+1 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > Ja sie nie moge nadziwic jak ludzie buduja "lekkie" domy pasywne a potem latem
    dramat.

    Mysle ze obowiazkiem w takim kanadyjczyku jest klima - w lato szybko zareaguje
    na wzrost temperatury. Acz w ciezkim domu klima tez jest niezbedna - u mnie
    w tym roku przez 7-10 dni w lato przydalaby sie klima i pewnie bede na
    przyszly rok montowac (przynajmniej w salonie i sypialni). W kanadyjczyku
    pewnie bedzie uzywana znacznie czesciej ale na krotszy okres czasu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 93. Data: 2013-11-08 15:40:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2013 15:28, Adam pisze:

> [...]
    > przyszly rok montowac (przynajmniej w salonie i sypialni). W kanadyjczyku
    > pewnie bedzie uzywana znacznie czesciej ale na krotszy okres czasu.

    Mmmmm... W sumie niekoniecznie.

    Najwięcej grzeje się od dachu, zwłaszcza jak jest blachodachówka.

    Ja mam ponad 30cm izolacji i jeszcze w szczycie poddasze mam nie "w
    szpic" ale zakończone na wysokości... kleszczy? ... no tych poprzeczek
    ;) więc mam jeszcze mikro-strych NAD izolacją termiczną.

    Robię przewiew i jest miło - jak w rześkim cieniu.

  • 94. Data: 2013-11-08 15:45:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 listopada 2013 15:40:57 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Mmmmm... W sumie niekoniecznie.
    > Najwięcej grzeje się od dachu, zwłaszcza jak jest blachodachówka.

    W domu pasywnym? Ja mysle ze jednak najwiecej grzeje sie od poludniowej
    sciany ktora z reguly jest jedna wielka szyba.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 95. Data: 2013-11-08 15:58:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 08 Nov 2013 06:28:25 -0800 osobnik zwany Adam napisał:

    > Mysle ze obowiazkiem w takim kanadyjczyku jest klima - w lato szybko
    > zareaguje na wzrost temperatury.

    to źle myślisz. Mam klimę z pompy ciepła w kanadyjczyku. Włączyłem ją na
    razie raz żeby sprawdzić czy działa. mikroklimat domu est taki, że w
    ogóle nie odczuwa się wyższej temperatury latem. Faktem jest, że mam
    podcienia, które chronią okna przez wpuszczaniem bezpośredniego słońca do
    domu.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 96. Data: 2013-11-08 16:05:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2013 15:45, Adam pisze:

    > W domu pasywnym? Ja mysle ze jednak najwiecej grzeje sie od poludniowej
    > sciany ktora z reguly jest jedna wielka szyba.

    Robisz głęboki balkon/taras od frontu i latem, jak Słońce jest wysoko,
    masz od południa cień na oknach. A zimą - jak jest nisko - ładnie grzeje.

  • 97. Data: 2013-11-08 16:12:25
    Od: "MarekPasek" <m...@w...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> typed:

    > Ja mam ponad 30cm izolacji i jeszcze w szczycie poddasze mam nie "w
    > szpic" ale zakończone na wysokości... kleszczy? ... no tych poprzeczek
    > ;)

    Jętki

  • 98. Data: 2013-11-08 16:15:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2013 16:12, MarekPasek pisze:
    > Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> typed:

    > Jętki

    Wiedziałem, że jakieś owady ;)

  • 99. Data: 2013-11-12 16:11:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A co ze zyskami bytowymi i slonecznymi? Ciezki dom moze je wchlonac i
    > nagrzac sie minimalnie.
    > Ja sie nie moge nadziwic jak ludzie buduja "lekkie" domy pasywne a potem
    > latem dramat.

    "Lekki" dom jest łatwiejszy i do ogrzania i do schłodzenia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 100. Data: 2013-11-12 16:31:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Mysle ze obowiazkiem w takim kanadyjczyku jest klima - w lato szybko
    > zareaguje
    > na wzrost temperatury. Acz w ciezkim domu klima tez jest niezbedna

    Dokładnie. Niezależnie od bezwładności cieplnej budynku klima to współczesny
    standard. Tak jak bieżąca woda, czy ogrzewanie.

    Pozdrawiam
    Ergie