  • 31. Data: 2011-11-01 21:42:41
    Temat: Re: 15 cm styropianu wystarczy?
    Od: maniek <m...@o...pl>

    > I na tej wypowiedzi powinien sie sko czy w tek. Przecie i tak
    > najwa niejsza jest jako wykonania i na ten temat mo na dyskutowa .

    Odnośnie jakości wykonania.

    Rozumiem że styropian z felcem ,5 placków na płytę oraz na
    krawędzie
    dajemy klej ,jakiekolwiek szczeliny między płytami uzupełniamy
    pianką,dom będzie parterowy więc kołkowanie nie jest
    konieczne(chociaż
    na rogach mieszkania nie zaszkodzi).Tyle odnośnie samego przyklejania
    i mocowania płyt-coś pominąłem ?

  • 32. Data: 2011-11-01 22:47:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.11.2011 20:28, Adam pisze:

    > No to by troche zmienialo postac rzeczy ;) Myslalem ze to bylo 5cm.
    > Tylko czemu akurat 15 to gorna granica a nie 16,56 ;-)

    Kompromis pomiędzy kosztami, estetyki i problemami z obróbkami a
    kosztami ogrzewania.

    Jedni dają 15cm, inni dają 20cm ;)

    Przypuszczam, że w praktyce różnice obu grubości wyszłyby w granicach
    błędów pomiarowych.

    Swoją szosą - jakby ktoś dał metr styropianu ;) to wtedy okna by
    najwięcej przepuszczały a jednocześnie byłby cholernie zacienione.

    A np. u mnie dziś (bez ogrzewania) spadło poniżej 18C mimo momentami 15C
    na zewnątrz - było dość ponuro. Parę dni wcześniej przy maksimum w
    okolicy 8C ale za to porządnym słoneczku - przekroczyło 21C (też bez
    ogrzewania).

    O tym też należy pamiętać - głębsze osadzenie okien pogorszy
    wykorzystanie Słońca.

    No, chyba że ktoś będzie osadzał okna z przodu w styropianie :D

  • 33. Data: 2011-11-02 07:57:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "robertr" napisał w wiadomości grup
    2g2000vbj.googlegroups.com...

    >Przykład Adama to ponad 1400 PLN rocznie oszczędności (dla gazu)
    >Dodatkowa inwestycja - styropian - to pewnie z 6000 PLN. Kurde kto
    >takie kiepskie interesy robi ?
    >1400 * 50 lat = ponad 70 000 PLN !!!

    Adam jak to mu się ostatnio często zdarza pojechał z przykładem
    "marketingowo" zrobił dla różnicy 5 do 15cm.
    A przecież teraz modne jest 30 cm czy nawet 40 cm.
    Może więc poprośmy Adama aby zrobił symulację po zwiększeniu grubości styro
    z 15 do 30cm i zobaczymy w jakim okresie ta inwestycja się zwróci

  • 34. Data: 2011-11-02 09:09:47
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > Plazma 50" i ocieplenie 20 cm to zupełnie przeciwne sposoby podejścia do
    > życia wrzucanie ich do jednego worka jest to jest dopiero bez sensu..

    Na upartego mozna to jakos ze soba powiązac :)
    Plazma 50 cali ładnie grzeje :D

    --
    Pzdr

  • 35. Data: 2011-11-02 09:46:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "ArekM" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:j8r1cm$jos$...@i...gazeta.pl... Na upartego mozna to jakos ze
    >soba powiązac :)
    >Plazma 50 cali ładnie grzeje :D

    "Współczesne" już tak ładnie nie grzeją jak te z przed dwóch lat np;))

  • 36. Data: 2011-11-02 09:52:50
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Trochę się pobawiłem i zrobiłem sobie w Excelu kalkulację, obliczając
    straty ciepła dla styropianu, stopniując grubości styropianu co 1 cm.
    Założenia:
    sezon grzewczy 200 dni
    średnia temperatura - 1 C
    styropian przyklejony do ściany BK 700.
    Okres zwrotu 20 lat - 5 % rentowność (powyżej oprocentowania
    bankowego)

    Cenę styropianu załozyłem 160 PLN - dochodzi więcej obróbek
    przyokiennych (może jeszcze wyższa powinna być)

    Dla ceny gazu za 0,25 PLN /kWh granica grubości dla powyższych założeń
    wychodzi 21 - 22 cm
    Dla gazu 0,3 PLN/kWh granica 24 - 25 cm

    Powiem szczerze że spodziewałem się niższych wartości. Wszystko zależy
    od odpowiednich założeń - inaczej to będzie wyglądało dla Suwałk,
    inaczej dla Szczecina.
    Oczywiście wszystko przy założeniu że można mieć styropian w jednym
    kawałku określonej grubości. Składanie z paru warstw zmieni tą
    kalkulację.
    Łatwo to sprawdzić samemu - polecam ćwiczenia z matematyki.
    pozdr

  • 37. Data: 2011-11-02 10:09:01
    Od: robertr <e...@o...pl>

    I jeszcze dla węgla 800 PLN tona, 27 MJ, 70 % sprawność

    wychodzi 16 - 17 cm

    dla drewna od leśniczego - do jakiego mam dostęp - 12 - 13 cm

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2011-11-02 10:16:58
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    >Założenia:
    >sezon grzewczy 200 dni
    >średnia temperatura - 1 C

    zima 2009/2010 - dane ze stacji zakopane
    liczac od 1.09.2009 do 30.06.2010 grzewczych dni 303 za średnia 3,7
    liczac od 1.09.2009 do 30.05.2010 grzewczych dni 272 za średnia 2,6

    >Cenę styropianu załozyłem 160 PLN - dochodzi więcej obróbek
    >przyokiennych (może jeszcze wyższa powinna być)

    ja zeszłej zimy kupowałem poniżej 100zł.

    mozna wykorzystać w tym celu równiez mój arkusz:
    http://lotniczefotki.pl/obliczstraty.xls

    b.

  • 39. Data: 2011-11-02 10:40:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "robertr" napisał w wiadomości grup
    q8g2000vbb.googlegroups.com...

    >sezon grzewczy 200 dni
    Myślę że ok
    >średnia temperatura - 1 C

    Tu przyjmij raczej 5 stC takie dane znalazłem w necie

    >styropian przyklejony do ściany BK 700.
    >Okres zwrotu 20 lat - 5 % rentowność (powyżej oprocentowania
    >bankowego)

    Tu pewnie będa dyskusje ale ja uważam że okres zwrotu to powinien być max 10
    lat. Ale każdemu liczy dla siebie. Najlepiej wrzuć gdziesś ten arkusz na
    serwer to posymulujemy sobie;))

  • 40. Data: 2011-11-02 10:43:51
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Podobnie jak nonsesem jest budowanie 250m2 domu dla rodziny 4 osobowej.
    > Ale to odkrycie jest ciagle jeszcze przed wiekszością osób budujących
    > domy.

    Nie generalizowałbym.
    Ja mam większy dom (w układzie 2+2) i jestem bardzo zadowolony.
    Moja żona też na początku była zadowolona, ale entuzjazm jej się zmniejszył
    bo sprzątanie jest sporym wysiłkiem.

    Ktoś inny pisał tutaj, że ma dom 900m. No i pewnie w takim dobrze się czuje.
    Trudno to odnosić do ekonomii albo poszukiwać sensu/braku sensu.

    Bardziej ekonomiczne od domu było moje mieszkanie w bloku. Mimo, że osiedle
    ładne i w centrum miasta, a sąsiedzi sympatyczni, to nie chciałbym tam się
    spowrotem przeprowadzać.

    Pozdr.
    Krzysiek

    PS. A co do ocieplenia to ciekawy jestem też Twojej opinii na temat grubości
    izolacji podłogi (przy założeniu ogrzewania podłogowego).

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6593
    (20111101) __________