  • 1. Data: 2011-10-30 17:01:40
    Temat: Obraz z kamery CCTV.
    Od: "_THX" <j...@W...gazeta.pl>

    Czy obraz z analogowej kamery monitoringu wizyjnego (sygnał composite video
    po BNC) ma proporcje wymiarów obrazu 5:4, czy 4:3 czy jeszcze inne?
    THX

  • 2. Data: 2011-10-30 17:15:23
    Temat: Re: Obraz z kamery CCTV.
    Od: "Mikolaj Jopczynski, Tychy Online" <m...@g...com>

    W dniu 2011-10-30 18:01, _THX pisze:
    > Czy obraz z analogowej kamery monitoringu wizyjnego (sygnał composite video
    > po BNC) ma proporcje wymiarów obrazu 5:4, czy 4:3 czy jeszcze inne?
    > THX

    To chyba zalezy od kamery ;)

    --
    Z wyrazami szacunku,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004
    www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline
    Hotspot Tychy: www.hotspot.tychy.pl

  • 3. Data: 2011-10-30 17:34:31
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "_THX" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy obraz z analogowej kamery monitoringu wizyjnego (sygnał composite
    > video
    > po BNC) ma proporcje wymiarów obrazu 5:4, czy 4:3 czy jeszcze inne?
    > THX

    Najczęściej 4:3. Wideorejestratory przeważnie rejestrują obraz w dotępnych 3
    rozmiarach. D1-720/576, CIF-320/288, 2CIF-720/288. Ten ostatni czasem
    nazywany jest half D1. Czasem zdarza się że np. D1 to nie 720/576 lecz
    704/576. Jak widzisz dwa pierwsze sprowadzają się tak czy inaczej do
    formatu 4:3, a 2CIF jest rozciągany tak aby proporcje pozostały 4:3.
    Gdyby to była kamera megapikselowa to może się okazać że niezaleznie od jej
    rozdzielczości może posiadać jeszcze wyjście SDI - 75ohm BNC wysokiej
    rozdzielczości oraz Composite Video też 75ohm ale na którym będzie zwykły
    PAL 720/576.

    Marek

  • 4. Data: 2011-10-30 21:07:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.10.2011 18:01, _THX pisze:
    > Czy obraz z analogowej kamery monitoringu wizyjnego (sygnał composite video
    > po BNC) ma proporcje wymiarów obrazu 5:4, czy 4:3 czy jeszcze inne?
    > THX

    1. NTG
    2. RTFM

  • 5. Data: 2011-10-30 22:09:41
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    wiadomości news:4eadbc96@news.home.net.pl...

    > 1. NTG
    > 2. RTFM

    Nie ma grupy CCTV. Widać pytający stwierdził że budowlańcy znają się na tym
    najlepiej :)

    Marek

  • 6. Data: 2011-10-31 01:31:57
    Od: "_THX." <j...@N...gazeta.pl>

    Tyle że właśnie to, co określasz jako "zwykły PAL" to jest 5:4.
    Podobnie jak typowy monitor do zastosowań CCTV ma 1280x1024 czyli znów 5:4.
    Decydujaca moim zdaniem jest proporcja przetwornika w kamerze, nie trafiłem
    na te dane (jedynie na przekątną 1/3'' lub 1/4'').

    -----

  • 7. Data: 2011-10-31 04:57:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > 1. NTG

    ech czepiasz się...

    monitoring domu pasuje do grupy

    > 2. RTFM

    a tutaj racja tylko że być może on tej kamery jeszcze nie ma, a sądząc po
    pytaniu ma średnie pojęcie o kamerach i sygnale.

  • 8. Data: 2011-10-31 04:59:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    _THX. wrote:
> [...]
    > znów 5:4. Decydujaca moim zdaniem jest proporcja przetwornika w
    > kamerze, nie trafiłem na te dane (jedynie na przekątną 1/3'' lub

    kamery do monitoringu dają standardowy sygnał video który można wsadzić na
    zwykły monitor analogowy, acha i monitory analogowe nei mają żadnych pixeli
    chyba że są LCD.

  • 9. Data: 2011-10-31 08:16:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.10.2011 05:57, Marek Dyjor pisze:

    > ech czepiasz się...
    >
    > monitoring domu pasuje do grupy

    IMHO prędzej do elektroniki...

    > a tutaj racja tylko że być może on tej kamery jeszcze nie ma, a sądząc
    > po pytaniu ma średnie pojęcie o kamerach i sygnale.

    Instrukcje są dostępne w sieci.

  • 10. Data: 2011-10-31 18:41:22
    Od: "_THX." <j...@N...gazeta.pl>

    No dobra, a jakie proporcje boków ma najzwyklejszy obraz telewizyjny w
    standardzie PAL (bez czarnych pasów)?

    -----