  • 51. Data: 2009-01-08 14:00:52
    Temat: Re: -20 i problem z elektryką garażową
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:c1db44ab-0202-443d-9aef-5b96cf7e1c99@r41g2000pr
    r.googlegroups.com...
    On 8 Sty, 12:07, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Pierwszy link z
    > brzegu:http://www.allegro.pl/item521277856_wylacznik
    _roznicowopradowy_hager_...
    > a trójfazowe to ok 100zł(ale w domu jednorodzinnym raczej nie ma sensu
    > stosowac trójfazowych)

    >Do pompy ciepla, kuchenki, czy gniazda 3F w garazu :)

    W Twoim prztypadku tak, ale w praktyce: pompy ciepła- mało popularne,
    kuchenka elektryczna ok ale trójfazowa nie u wszystkich a gniazdko
    trójfazowe jak już w garażu jest to właściwie niepotrzebne albo uzywane
    sporadycznie więc podłaczyłbym je do jednej róznicówki z ew. kuchnią.;))

    Krzysiek

  • 52. Data: 2009-01-08 14:10:13
    Temat: Re: -20 i problem z elektrykagarazowa
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 8 Sty, 12:00, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    > Ja mam ta najbardziej popularna chyba ok 12cm ma. Instalacje
    > rozprowadzałem
    > sam, ale spiecia tego wszystkiego i upchania w skrzynke sie nie podjełem.
    > Za
    > 50zł uporządkował mi to zaprzyjazniony elektryk, podłączył eski różnicówki
    > itp. Spokojnie zmieścił sie ze wszystkimi przewodami. Są zresztą takie
    > specjalne listwy którymi od dołu łączył te eski itp.

    >Nono, ja tam sobie to sam uporzadkuje i podlacze, choc wiem, ze
    >babranina z kablami wcale nie jest prosta (z doswiadczenia w upychaniu
    >kabli w szafach serwerowych ;-))

    Teraz jak widziałem jak to się robi to tez bym sam zrobił.
    W sumie prosta sprawa, wazne tylko aby w odpowiwednio eski rozdzielic na
    poszczególne fazy
    Swoja rozdzielnie mam w garażu, ale jak ktoś chce w przedpokoju a razi go
    jej widok to kupic kawałki płyty meblowej, dwa zawiasy i zrobić zabudowe;))

    Krzysiek

  • 53. Data: 2009-01-08 15:23:36
    Od: z...@p...onet.pl

    > "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> wrote in message

    > To też jest pewne uzasadnienie, bo samoistne upływności urządzeń mogą sięgać
    > sumarycznie 15mA czyli jak kogoś kopnie to mniej poczuje i szybciej wyłączy
    > :-)

    No to policzmy ilr wynosi impedancja przy 15mA

    230/0.015 = 15,33koma
    Przy nowej instalacji rezystancja powinna być nie mniejsza niż 1 Mom, a
    normalnie powinna wynosić powyżej 50 Mom mierzone induktorem 1000V.

    Zbyszek

  • 54. Data: 2009-01-08 16:15:47
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przy nowej instalacji rezystancja powinna być nie mniejsza niż  1 Mom, a
    > normalnie powinna wynosić  powyżej 50 Mom mierzone induktorem 1000V.

    Oczywiście zapomniałem o filtrach przeciwzakłóceniowych i przeciwprzepięciowych
    stosowanych w urządzeniach jak i listwach zasilających urządzenia.
    Te jak najbardziej mogą spowodować zadziałanie wyłaczników róznicowopradowych
    oraz w znaczący sposób wpływają na zwiększenie prądu upływnościowego całej
    instalacji.

    A w przypadku przepiecia w sieci elektrycznej i zadziałania ograniczników
    warystorowych spowodują ich zadziałanie ( gdy przewodu PE jest podłączony).

    Zbyszek

  • 55. Data: 2009-01-08 17:52:57
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> wrote:

    > Do pompy ciepla, kuchenki, czy gniazda 3F w garazu :)
    > pozdr.

    To ma być wersja minimum :-)

    J.

  • 56. Data: 2009-01-08 18:13:06
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > trójfazowe jak już w garażu jest to właściwie niepotrzebne albo uzywane
    > sporadycznie więc podłaczyłbym je do jednej róznicówki z ew. kuchnią.;))

    Ja mam dwie rozdzielnie, jedna w garazu z roznicowka 3F i druga w
    wiatrolapie z roznicowka 3F. Dwa obwody sa oddzielne rozlaczane wspolnym FR.
    Garaz jest w bryle budynku, ale z boku i takie rozwiazanie gwarantuje mi
    zasilanie w awaryjnych sytuacjach bez zbytniej rozbudowy.

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2009-01-08 18:15:54
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    >A jakie macie te skrzynki glebokie ? Najbardziej popularne to widze
    >12cm. W ktorym miejscu w wiatrolapie - tak centralnie na wysokosci
    >oczu na scianie ? :) Nie wyglada do brzydko?? :)

    Dokladnie tak jak piszesz. Drzwiczki wybralem metalowe biale i jak dla mnie
    nie szpeci, cos koniecznego jak grzejnik, na ktory nie zwraca sie uwagi, bo
    wszyscy wiedza do czego sluzy. Wszystko zlicowane, wiec mozna sobie i
    kalendarz z gola baba powiesic. :-)

    Pozdro.. TK