  • 41. Data: 2009-01-07 23:23:43
    Temat: Re: -20 i problem z elektrykagarazowa
    Od: a...@g...com

    On 8 Sty, 00:13, "kiki" <a...@...c> wrote:

    > Jedno co ci moge doradzic to zeby skrzynka byla gleboka 20cm powiedzmy
    > Jak masz duzo kabli to w plytkiej bedzie masakra

    Dzieki za cynk. Ja mysle o zwyklej wiszacej natynkowej duzej skrzyni -
    poniewaz calosc bedzie w oddzielnym pomieszczonku w piwnicy (tuz
    naprzeciwko schodow, a zeby nie bladzic mimo wszystko - jakies male
    awaryjne / bateryjne oswietlenie). Ze skrzynka podtynkowa na gorze
    bylby problem - grubosc scian 25cm :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2009-01-07 23:29:16
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...

> [...]
    > naprzeciwko schodow, a zeby nie bladzic mimo wszystko - jakies male
    > awaryjne / bateryjne oswietlenie). Ze skrzynka podtynkowa na gorze

    Ja zrobilem rozdzielnie w wiatrolapie. Najbardziej intuicyjne miejsce, brak
    schodow i przylacze stosunkowo krotkie nietaniego w sumie kabla. W sciane 25
    wsadzisz kazda wtynkowa skrzynke, sam tez mam takie sciany wewnetrzne.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2009-01-08 07:50:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    --

    > Za duzo tez nie ma co robic. Trzeba zrobi rozsadnie i tyle. Ja mam
    > skrzynke 3x12 i zmiescilem sie z zapasem na ew. dodatkowe urzadzenia.
    > Wbrew pozorom awarji az tak wiele w zyciu nie ma.

    Ja tez zmiesciłem sie z lekkim zapasem na 3*12.

    Krzysiek

  • 44. Data: 2009-01-08 10:14:53
    Temat: Re: -20 i problem z elektryką garażową
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message

    > cztery, jedna trojfazowa i nie za 40zl.

    Przy opcji _minimum_ można zakładać brak odbiorników 3F (kuchnia gazowa, a
    gniazdo 3F statystycznemu Kowalskiemu się w domu raczej nie przyda) i
    trójfazowa w związku z tym nie będzie potrzebna. Nie twierdzę, że takie
    wyjście warto polecać, ale chyba jednak będzie mądrzejsze od jednej
    centralnej różnicówki na cały dom.

    J.

  • 45. Data: 2009-01-08 10:26:58
    Od: a...@g...com

    On 8 Sty, 08:50, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja tez zmiesciłem sie z lekkim zapasem na 3*12.

    A jakie macie te skrzynki glebokie ? Najbardziej popularne to widze
    12cm. W ktorym miejscu w wiatrolapie - tak centralnie na wysokosci
    oczu na scianie ? :) Nie wyglada do brzydko?? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2009-01-08 10:33:30
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    On 8 Sty, 08:50, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    W ktorym miejscu w wiatrolapie - tak centralnie na wysokosci
    oczu na scianie ? :) Nie wyglada do brzydko?? :)
    ------------------------

    Ja ma taką z ciemną plexi - bez otwierania widać,
    czy nie brakuje którejś fazy, albo czy i którego nie wybiło.

    Pzdr

    JKK

  • 47. Data: 2009-01-08 11:00:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    >12cm. W ktorym miejscu w wiatrolapie - tak >centralnie na wysokosci
    >oczu na scianie ? :) Nie wyglada do brzydko?? :)

    Ja mam ta najbardziej popularna chyba ok 12cm ma. Instalacje rozprowadzałem
    sam, ale spiecia tego wszystkiego i upchania w skrzynke sie nie podjełem. Za
    50zł uporządkował mi to zaprzyjazniony elektryk, podłączył eski różnicówki
    itp. Spokojnie zmieścił sie ze wszystkimi przewodami. Są zresztą takie
    specjalne listwy którymi od dołu łączył te eski itp.
    Te tablice sa tak zrobione że spojkojnie osoba z doswiadczeniem to pomieści.
    Tablice mam na wysokosci oczu jest estetyczna,

    Krzysiek
    :

  • 48. Data: 2009-01-08 11:07:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Maniek4" > cztery, jedna >trojfazowa i nie za 40zl.
    Pierwszy link z brzegu:
    http://www.allegro.pl/item521277856_wylacznik_roznic
    owopradowy_hager_roznicowka.html
    a trójfazowe to ok 100zł(ale w domu jednorodzinnym raczej nie ma sensu
    stosowac trójfazowych)

    Krzysiek

  • 49. Data: 2009-01-08 12:31:22
    Od: a...@g...com

    On 8 Sty, 12:07, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Pierwszy link z brzegu:http://www.allegro.pl/item521277856_wylacznik
    _roznicowopradowy_hager_...
    > a trójfazowe to ok 100zł(ale w domu jednorodzinnym raczej nie ma sensu
    > stosowac trójfazowych)

    Do pompy ciepla, kuchenki, czy gniazda 3F w garazu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2009-01-08 12:41:45
    Od: a...@g...com

    On 8 Sty, 12:00, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > itp. Spokojnie zmieścił sie ze wszystkimi przewodami. Są zresztą takie
    > specjalne listwy którymi od dołu łączył te eski itp.

    Nono, ja tam sobie to sam uporzadkuje i podlacze, choc wiem, ze
    babranina z kablami wcale nie jest prosta (z doswiadczenia w upychaniu
    kabli w szafach serwerowych ;-))

    > Te tablice sa tak zrobione że spojkojnie osoba z doswiadczeniem to pomieści.
    > Tablice mam na wysokosci oczu jest estetyczna,

    Musze to wszystko sobie przemyslec. Ale jednak chyba bardziej jestem
    sklonny miec to w osobnym pomieszczonku w piwnicy - obok bedzie polka
    19' z osprzetem do TV obserwacyjnej, sieci LAN, serwerem - sercem
    centralki alarmowej i malego systemiku zarzadzania paroma duperelami w
    domu przez internet :-) Niestety do tego wszystkiego potrzeba troche
    wiecej miejsca w rozdzielnicy - na dodatkowe styczniki, programatory
    czasowe, a im bardziej "yntelytentny" dom tym wypadaloby miec
    mozliwosc sterowania jak najdrobniejszymi elementami - czyli w
    praktyce wiecej obwodow, eSek... ehm :) No nic, zobaczymy co z tych
    planow zostanie, a co pojdzie do lasu "bo nie bylo czasu zeby to
    przemyslec" ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.