  • 31. Data: 2011-01-09 03:03:26
    Temat: Re: A co to za cudo ?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Plumpi napisał:
    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał
    > w wiadomości news:4d288ec9$0$2505

    > Sugerujesz, że jak zastosuję grzałkę elektryczną i pompę ciepła to z
    > jednego kW mocy potrzebnej na zasilenie grzałki i pompy ciepła uzyskam
    > 2kW ciepła ? :)

    Są pompy i pompy. Można pompować pompą sprężarkową, można absorbcyjną
    (wiem, duże, mało wydajne, słaba sprawność - ale można). I coś około 2kW
    mocy wyjściowej w cieple o niskich parametrach z kilowata mocy
    _cieplnej_ o parametrach wyższych pompa absorbcyjna zrobi BEZ elementów
    ruchomych.

    --
    Darek

  • 32. Data: 2011-01-09 03:04:57
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    > Ja jednak stawiałbym na elektrodynamikę - magnesy które się poruszają
    > względem czegoś metalowego wytwarzają prąd, a ten, ciepło.
    > Czyli turbina, hamulec elektrodynamiczny chłodzony wodą.

    Tylko po cholerę go mozolnie silnikiem elektrycznym napędzać? A, wiem,
    dla kasy. Tej wyciągniętej od jeleni.

    Bo pędzenie wiatrakiem czy turbina wodna to mogę zrozumieć.

    --
    Darek

  • 33. Data: 2011-01-09 04:39:03
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    >
    > Sugerujesz, że jak zastosuję grzałkę elektryczną i pompę ciepła to z
    > jednego kW mocy potrzebnej na zasilenie grzałki i pompy ciepła uzyskam 2kW

    Lodówki zasilane gazem to też pompy ciepła. Nie wiem jaki tam jest bilans
    mocy dostarczonej do przepompowanej.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 34. Data: 2011-01-09 04:39:37
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

  • 35. Data: 2011-01-09 09:53:40
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-01-08 07:58, Plumpi pisze:

    > Tyle, że tamte silniki miały wykorzystywać energię zgromadzoną w polu
    > magnetycznym magnesów. Jak by nie było jest to pewien rodzaj energii,
    > którą można wykorzystać.

    Tak oto dotknelismy Wielkiego Zderzacza Hadronów.

    W zadaniu z Olimpiady Fizycznej pytaja, ile ciepla wydzieli sie
    z elektromagnesu nadprzewodzacego, gdy nagle wylacza sie aparature
    (np. gdyby niechcacy otwarto drzwi do swiata równoleglego -
    wylacznik awaryjny jest potrzebny).
    Otóz energia pola magnetycznego z 1-go elektromagnesu ogrzeje
    8-mio tonowy blok stali o 160 st. A dookola toru hadronów jest
    cos pod 1200 takich urzadzen.

    Czyli energia w polu magnet. jest, jednak nie widze sposobu,
    jak wylaczac pole magnesu i brac stad cieplo. Ponadto wielkosci
    pól sa zupelnie inne.

    Gdyby nawet, to za chwile ktos musi ulozyc na powrót te domeny,
    czyli namagnesowac magnes. Czy tez rozmagnesowane magnesy jako
    odpad, taki popiół?

    Za to podkradanie po stodołach energii z ziemskiego dynama...
    Dobrze to napisac, to Unia da pieniadze ;)

    pozdro
    --
    A S

  • 36. Data: 2011-01-09 10:40:21
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Sty, 19:30, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Ja jednak stawiałbym na elektrodynamikę - magnesy które się poruszają
    > względem czegoś metalowego wytwarzają prąd, a ten, ciepło.
    > Czyli turbina, hamulec elektrodynamiczny chłodzony wodą.

    I moim zdaniem tak tez to dziala. I jak podepniesz to pod wiatraczek
    (obracany sila wiatru, czy sila wody - np. w rzece) toto wcale zadne
    perpetum mobile nie jest i JEST w stanie zagrzac wode - pytanie tylko
    jaka ilosc w jakim czasie :) Sa tam przeciez animowane gify gdzie
    urzadzonko jest podpiete pod takie wiatraczki.. Moim zdaniem to jest
    glowne zastosowanie tego, a nie wrzucenie do kotlowni i podpiecie do
    pradu ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2011-01-09 14:25:39
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    >(obracany sila wiatru, czy sila wody - np. w rzece) toto wcale zadne
    >perpetum mobile nie jest i JEST w stanie zagrzac wode - pytanie tylko

    Niby prawda - ale taki wiatrak zwieramy zwykłą grzałka za 10zł i mamy to
    samo. Tylko lepiej bo bez ruchomych części.

    b.

  • 38. Data: 2011-01-09 20:51:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 15:25:39 +0100, Budyń napisał(a):

    > Niby prawda - ale taki wiatrak zwieramy zwykłą grzałka za 10zł i mamy to
    > samo. Tylko lepiej bo bez ruchomych części.

    Acha. Wiatrak sam z siebie daje prąd. Nie wiedziałem.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 39. Data: 2011-01-09 21:34:12
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Sty, 15:25, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > Niby prawda - ale taki wiatrak zwieramy zwykłą grzałka za 10zł i mamy to
    > samo. Tylko lepiej bo bez ruchomych części.

    Jak to bez ruchomych czesci? A skad prad? Musi byc cos co zamieni
    prace mechaniczna na prad (a ten potem na cieplo). Pomijam fakt ze
    moze prosciej byloby zamienic prace mechaniczna odrazu na cieplo (a
    moze wcale nie prosciej?). I do tego chyba ma sluzyc ta ekoturbina :)
    Czyli na wejsciu podpinasz cos co sie obraca + zimna wode, a na
    wyjsciu dostajesz podgrzana wode :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2011-01-09 23:13:42
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    t.googlegroups.com...
> [...]

    >Jak to bez ruchomych czesci? A skad prad? Musi byc cos co zamieni
    >prace mechaniczna na prad (a ten potem na cieplo). Pomijam fakt ze

    Aaa, no założyłem sobie ze zasilamy toto prądem z wiatraka domowego czy
    jakiejs tam elektrowni wodnej. Nie wpadłem napędzania tych magnesów od razu
    mechanicznie - mało kto ma w domu elektrownie wodną :) Znacznie łatwiej
    przyprowadzić energie do domu kablem.

    b.